Ринок ковбасних виробів в Україні - огляд Pro-Consulting
3901

Ринок ковбасних виробів в Україні - огляд Pro-Consulting

Компанія Pro-Consulting провела дослідження ринку ковбасних виробів в Україні в листопаді 2020 року. Ви можете ознайомитися зі структурою готового аналізу ринку на цьому сайті в каталозі готових проектів.

Ковбасні вироби є важливою складовою харчування українців, навіть більше - ковбаса традиційно використовується в українській кулінарії. Крім цього, дана група товарів входить в мінімальний перелік «споживчого кошика», оновлений урядом 11 жовтня 2016.

З точки зору сировини, в цілому на ринку ковбасних виробів спостерігається позитивна тенденція. У січні-вересні 2020 року спостерігаємо незначне падіння в реалізації на забій сільськогосподарських тварин, що, перш за все, пояснюється загальноекономічним падінням в цей період.

Можливо, вам також знадобиться аналітика ринку свіжого м'яса і субпродуктів в Україні

В результаті аналізу ринку ковбасних виробів в Україні Pro-Consulting констатує, що через карантин не відбулося зменшення споживання ковбасних виробів, оскільки паралізованість більшості сфер життя не привела до зниження споживання даної групи товарів. Навіть навпаки, скорочення купівельної спроможності населення спонукає до вживання ковбасних виробів як замінника більш дорогого м'яса. Незважаючи на те, що ситуація з пандемією все ще в хиткому стані, і форс-мажори все ще можливі, можна було б припустити, що найближчим часом можливе панічне накопичення запасів, як це було навесні. Однак, цей сценарій є малоймовірним, оскільки посилення карантину буде сприйнято спокійніше, ніж при першій хвилі вірусу.

Почитайте про ринок м'ясних консервів в Україні

Pro-Consulting визначила чинники ринку ковбасних виробів:

  • Сировина. На фактор сировини впливає поголів'я тварин на забій, а також якість м'яса. Воно, в свою чергу, залежить від того, чим годували тварин (роль грає ціна на корм), в яких умовах вони виростали, як стежили за їх здоров'ям (фактор епізоотій, ціни на щеплення для тварин).
  • Логістика. Залежить від площ складських приміщень, цін на перевезення. Ковбасні вироби можуть мати великий термін придатності. Проте, для одних товарів допустиме тривале зберігання на складах або тривалі перевезення, для інших - ні. Відповідно до цього, регулюється розмір партій.
  • Технології. Від них залежить кількість і якість виробленої продукції, а також рентабельність виробництва ковбасних виробів.

Також ознайомтеся з аналітикою ринку фірмових магазинів з продажу м'яса та м'ясних продуктів в Києві

  • Купівельна спроможність населення. Так як товаром-замінником ковбасних виробів може бути м'ясо, а м'ясо зазвичай дорожче, то з падінням купівельної спроможності населення перевага, скоріше, буде надаватися ковбасі.
  • Регулювання бізнесу. Оподаткування підприємств впливає на рівень ділової активності.
  • Споживчі переваги. Залежно від них формується асортимент продукції, а також обсяги виробництва кожного з видів продуктів.

Вивчіть матеріал про аналіз ринку комбікормів і преміксів України

Цікавою і досить новою тенденцією на ринку ковбасних виробів є поява веганських ковбас. Це продукт, який виготовлений зі штучного м'яса, яке, в свою чергу, виготовляється з рослинних продуктів: переважно пшениці або сої. Веганство як модель харчування набирає популярність по всьому світу, в тому числі і в Україні. Перш за все, це можна пов'язати з популяризацією здорового харчування. Крім цього, такі ковбаси можуть споживатися не лише веганами, але і споживачами, які хочуть урізноманітнити свої гастрономічні звички, слідувати моді на здоровий спосіб життя і т.д. Великі виробники ковбасних виробів неохоче йдуть на введення подібних інноваційних продуктів в свій асортимент, і це пов'язано з необхідністю налагодження нових контактів з постачальниками сировини і перебудовою обладнання. Однак, створюються окремі підприємства, які спеціалізуються на веганській їжі (наприклад, Vegetus).

На сайті доступний ще один матеріал про ринок ковбасних виробів в Україні - прочитайте

Ще однією тенденцією є певна переорієнтація ковбасних продажів в формат онлайн. З початком карантину виріс попит на доставку продуктів харчування, щоб уникнути будь-яких контактів з людьми. Така послуга реалізується в основному через інтернет-сайти супермаркетів.

Станом на листопад 2020 року, в рейтингу споживчих переваг «Фаворит успіху» в номінації «Ковбаси» тримає першість ТМ «Бащинський», на 2 місці - «Глобино», їх лідерство спостерігалося і в попередньому році. Ці дві компанії очолюють рейтинги також в номінаціях «Сосиски, сардельки» і «М'ясні делікатеси».

Можливо, вам буде цікаво почитати про бізнес-план свиноферми

За даними опитування колл-центру Pro-Consulting, проведеного в лютому 2020 року, портрет споживача ковбасних виробів виглядає наступним чином.

  • Стать - переважно жіноча (59% респондентів).
  • Вік - переважно 30-39 років, в меншій мірі - групи 18-29 і 40-49 років, невелика частка - старше 50 років.
  • Рівень доходу - більшою мірою оцінюється як «грошей досить на покупку продуктів харчування і одягу, але на великі покупки доводиться відкладати», менше - «грошей вистачає тільки на базові витрати» або «покупка більшості товарів не викликає труднощів, але купити автомобіль або квартиру не можу ". Таким чином, можемо сказати, що частка заможних людей незначна, вони віддають перевагу м'ясу, а не ковбасним виробам.
  • Кількість членів сім'ї/домогосподарства - переважно проживають ще з 2-3 людьми, в меншій мірі - живуть самостійно або ще з однією людиною. Серед тих, хто живе не один, більшість мають дітей.
  • Освіта - вища або неповна вища.

Дізнайтеся про те, як отримати портрет споживача ваших товарів або послуг

Галузь повністю забезпечена м'ясом, як основним видом сировини. Знаходиться у взаємозалежності з виробництвом м'яса як кінцевого продукту споживання, оскільки м'ясо і ковбасні вироби є товарами-замінниками.

У готовому дослідженні ринку ковбасних виробів Pro-Consulting пише, що виробники поступово переключаються на преміум-сегмент дорогих ковбас і делікатесів, оскільки попит в цій ціновій категорії залишається стабільним. Покупці, які звикли вживати якісні продукти, не збираються відмовлятися від них навіть в період кризи і зниження рівня добробуту. Однак більшість виробників головний акцент робить все-таки на співвідношенні ціна-якість - зазначає Pro-Consulting. Споживачі навчилися економити, але при цьому не купувати будь-яку ковбасу сумнівної якості.

Почитайте про бізнес-ідею для м'ясного бізнесу

Вітчизняний виробник ковбасних виробів змушений постійно шукати оптимальне співвідношення між двома важливими тенденціями: натуралізацією виробленого ним продукту і зниженням його собівартості. Бізнес готовий інвестувати в розвиток м'ясопереробної промисловості України.

Важлива вимога ринку для виробників ковбасних виробів - забезпечити високу і стабільну якість продукції. Зрештою, саме це стає запорукою для успішного розвитку домашніх коптилень і міні-цехів з виробництва ковбаси. Перевагою домашніх коптилень і міні-цехів є можливість швидкої та ефективної розбудови виробництва під мінливі вимоги ринку, тому для таких виробництв сценарій розширення асортименту або переспеціалізації виробництва більш ймовірний.

Якщо у вас ще пара хвилин, почитайте про ринок вареної ковбаси, сосисок та сардельок

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами