Дата підготовки: | Листопад 2021 року |
Кількість сторінок: | 42, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
Графіків і діаграм: | 31 |
Таблиць: | 13 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
Мова звіту: | українська |
Компанія Pro-Consulting підготувала дослідження ринку ковбасних виробів в Україні за 2017-1 пів. 2021 року. У ході дослідження було проведено аналіз тенденцій розвитку ринку, оцінено виробництво, пораховано частки основних операторів ринку. Розглянуто асортимент та середні поточні ціни, а також споживчі переваги. За результатами дослідження сформовано висновки, розраховано прогнозні показники розвитку ринку, надано рекомендації щодо просування на ринку, досліджено інвестиційну привабливість галузі.
Ковбасні вироби є важливою складовою харчування українців, навіть більше, ковбаса традиційно використовується в українській кулінарії. Окрім цього, дана група товарів входить до переліку мінімального «споживчого кошика», оновленого урядом 11 жовтня 2016 року.
З точки зору сировини для ковбасних виробів, в цілому на ринку спостерігається позитивна тенденція. В 2020 році спостерігаємо незначне падіння в реалізації на забій сільськогосподарських тварин, що, перш за все, пояснюється загальноекономічним падінням в цей період.
Ще однією тенденцією є певна переорієнтація ковбасних продажів у формат онлайн. З початком карантину виріс попит на доставку продуктів, щоб уникати будь-яких контактів з людьми. Така послуга реалізовується здебільшого через інтернет-сайти супермаркетів.
Фактори ринку:
1. Сировина. На фактор сировини впливає поголів’я тварин на забій, а також якість м’яса тварин. Вона, в свою чергу, залежить від того, чим годували тварин (роль відіграє ціна на корм), в яких умовах вони виростали, наскільки слідкували за їх здоров’ям (фактор епізоотій, ціни на щеплення для тварин).
2. Логістика. Залежить від площ складських приміщень, цін на перевезення. Ковбасні вироби можуть мати дуже різноманітний термін придатності, для одних товарів допустимим є тривале зберігання на складах чи довгі перевезення, для інших – ні. Відповідно до цього, регулюється розмір партій.
3. Технології. Від цього залежить кількість та якість виготовленої продукції, а також рентабельність виробництва.
4. Купівельна спроможність населення. Так як товаром-замінником ковбасних виробів може бути м’ясо, а м’ясо є зазвичай дорожчим, то з падінням купівельної спроможності населення перевага, скоріше, буде надаватися ковбасам.
5. Регулювання бізнесу. Оподаткування підприємств впливає на рівень ділової активності.
6. Споживацькі вподобання. Залежно від них формується асортимент продукції, а також обсяги виготовлення кожного з видів продуктів.
Проблемою ринку ковбасних виробів є, перш за все, є певна негативна репутація ковбасних виробів на вітчизняному ринку. Особливо це стосується варених ковбас, сосисок та сардельок. Існує доволі поширена думка, що через дрібний помол дуже легко підмінити сировину на більш дешеву, використати замінники м’яса при вказанні, що у виробі є м’ясо. Ще одна проблема ринку – це відсутність готовності виробництв до перебудови, різного роду змін відповідно до вимог попиту. Так як значна частина виробництв існують з 90-х, а деякі – з 60-х років, вони вже сформували власні традиції ведення бізнесу, підготували асортимент, який користується попитом. Однак ринок є мінливим, оскільки змінюються уподобання споживачів, тому адаптивність є важливою складовою успішного розвитку ковбасного бізнесу.
У 2019 році було виготовлено на 74 тис. тон ковбасних виробів менше, ніж в попередньому році. Недовиробництво було частково компенсоване за рахунок 5-кратного збільшення імпорту, однак через вищі ціни на імпорт, ніж на власні ковбаси, натуральна ємність ринку в 2019 році не вийшла на рівень попереднього року. За 2020 рік виробництво зросло, як і імпорт, що призвело до зростання ємності ринку. У 2021 році спостерігається значне зростання імпорту.
Компанія Pro-Consulting підготувала дослідження ринку ковбасних виробів в Україні за 2017-1 пів. 2021 року. У ході дослідження було проведено аналіз тенденцій розвитку ринку, оцінено виробництво, пораховано частки основних операторів ринку. Розглянуто асортимент та середні поточні ціни, а також споживчі переваги. За результатами дослідження сформовано висновки, розраховано прогнозні показники розвитку ринку, надано рекомендації щодо просування на ринку, досліджено інвестиційну привабливість галузі.
Ковбасні вироби є важливою складовою харчування українців, навіть більше, ковбаса традиційно використовується в українській кулінарії. Окрім цього, дана група товарів входить до переліку мінімального «споживчого кошика», оновленого урядом 11 жовтня 2016 року.
З точки зору сировини для ковбасних виробів, в цілому на ринку спостерігається позитивна тенденція. В 2020 році спостерігаємо незначне падіння в реалізації на забій сільськогосподарських тварин, що, перш за все, пояснюється загальноекономічним падінням в цей період.
Ще однією тенденцією є певна переорієнтація ковбасних продажів у формат онлайн. З початком карантину виріс попит на доставку продуктів, щоб уникати будь-яких контактів з людьми. Така послуга реалізовується здебільшого через інтернет-сайти супермаркетів.
Фактори ринку:
1. Сировина. На фактор сировини впливає поголів’я тварин на забій, а також якість м’яса тварин. Вона, в свою чергу, залежить від того, чим годували тварин (роль відіграє ціна на корм), в яких умовах вони виростали, наскільки слідкували за їх здоров’ям (фактор епізоотій, ціни на щеплення для тварин).
2. Логістика. Залежить від площ складських приміщень, цін на перевезення. Ковбасні вироби можуть мати дуже різноманітний термін придатності, для одних товарів допустимим є тривале зберігання на складах чи довгі перевезення, для інших – ні. Відповідно до цього, регулюється розмір партій.
3. Технології. Від цього залежить кількість та якість виготовленої продукції, а також рентабельність виробництва.
4. Купівельна спроможність населення. Так як товаром-замінником ковбасних виробів може бути м’ясо, а м’ясо є зазвичай дорожчим, то з падінням купівельної спроможності населення перевага, скоріше, буде надаватися ковбасам.
5. Регулювання бізнесу. Оподаткування підприємств впливає на рівень ділової активності.
6. Споживацькі вподобання. Залежно від них формується асортимент продукції, а також обсяги виготовлення кожного з видів продуктів.
Проблемою ринку ковбасних виробів, перш за все, є певна негативна репутація ковбасних виробів на вітчизняному ринку. Особливо це стосується варених ковбас, сосисок та сардельок. Існує доволі поширена думка, що через дрібний помол дуже легко підмінити сировину на більш дешеву, використати замінники м’яса при вказанні, що у виробі є м’ясо. Ще одна проблема ринку – це відсутність готовності виробництв до перебудови, різного роду змін відповідно до вимог попиту. Так як значна частина виробництв існують з 90-х, а деякі – з 60-х років, вони вже сформували власні традиції ведення бізнесу, підготували асортимент, який користується попитом. Однак ринок є мінливим, оскільки змінюються уподобання споживачів, тому адаптивність є важливою складовою успішного розвитку ковбасного бізнесу.
У 2019 році було виготовлено на 74 тис. тон ковбасних виробів менше, ніж в попередньому році. Недовиробництво було частково компенсоване за рахунок 5-кратного збільшення імпорту, однак через вищі ціни на імпорт, ніж на власні ковбаси, натуральна ємність ринку в 2019 році не вийшла на рівень попереднього року. За 2020 рік виробництво зросло, як і імпорт, що призвело до зростання ємності ринку. У 2021 році спостерігається значне зростання імпорту.
1. Загальна характеристика ринку
1.1. Аналіз тенденцій розвитку ринку (фактори впливу на ринок, проблеми розвитку)
1.2. Загальні показники ринку, розрахунок ємності ринку в 2017 – 1 пів. 2021 рр. (виробництво + імпорт – експорт)
1.3. Сегментація і структурування ринку (за видами, походженням, виділення тіньового ринку)
2. Державне регулювання галузі
2.1. Основні законодавчі особливості та бар’єри створення ковбасного виробництва
2.2. Податки і збори на ринку (загальне оподаткування бізнесу; імпортні та експортні мита, плани про їх зміну (якщо є))
3. Виробництво та динаміка реалізації ковбасних виробів в 2017-1 пів.2021 рр.
3.1. Обсяг виробництва і реалізації в кількісних показниках
3.2. Обсяг виробництва і реалізації в вартісних показниках
3.3. Частки виробників на ринку
4. Основні оператори ринку (виробники та імпортери)
4.1. Перелік основних операторів ринку і їх структурування (за асортиментними групами, сегментами, регіонально)
4.2. Частки ринку основних операторів ринку
4.3. Аналіз конкуренції на ринку. Факторний аналіз ринкових часток конкурентів
5. Зовнішня торгівля
5.1. Експорт ковбас з України в 2017-1 пів. 2021 рр. (обсяги, структура, географія, частки експортерів)
5.2. Імпорт ковбас до України в 2017- 1 пів. 2021 рр. (обсяги, структура, географія, частки імпортерів)
6. Асортимент та ціноутворення на ринку
6.1. Перелік основних асортиментних груп на ринку
6.2. Середні поточні ціни на продукцію за асортиментними групами
6.3. Опис факторів, що впливають на формування ціни, структура (в тому числі акції)
7. Споживачі і їх вподобання
7.1. Вподобання споживачів щодо товару, портрет споживача
7.2. Споживання в секторі B2G. Аналіз державних тендерних закупівель (обсяги, структура по регіонах, організаторах і учасниках)
7.3. Структурування та сегментація споживання
8. Канали збуту продукції (опис і оцінка структури продажів по каналах)
9. Висновки. Прогнозні показники
9.1. Висновки і прогнозні тенденції розвитку ринку
9.2. Побудова гіпотез розвитку ринку. Прогнозні показники розвитку ринку в 2020-2025 рр.
9.3. Рекомендації з розвитку на ринку (ключові позиції для розвитку)
10. Інвестиційна привабливість галузі
10.1. SWOT-аналіз ринкового спрямування
10.2. PEST-аналіз факторів впливу на ринок
10.2.1. Існуючі ризики і бар'єри входу на ринок. Побудова карти ризиків на ринку
1. Ємність ринку ковбасних виробів у 2017–1 пів. 2021 рр., в натуральному вираженні, тис. т
2. Ємність ринку ковбасних виробів у 2017 - 1 пів. 2021 рр., в грошовому вираженні, млн. дол. США
3. Частки виробників на ринку ковбасних виробів, в натуральному вираженні за 2019 та 9 міс. 2021 рр., тис. т, %
4. Основні оператори ринку ковбасних виробів
5. Сегментація операторів ринку за асортиментними групами
6. Сегментація операторів ринку за регіонами
7. Факторний аналіз динаміки ринкових часток основних операторів ринку ковбасних виробів
8. Основні асортиментні групи ковбасних виробів за категоріями
9. Середні поточні ціни на ковбасні вироби, грн./кг
10. SWOT-аналіз ринку ковбасних виробів
11. PEST-аналіз факторів впливу на ринок ковбасних виробів
12. Сегментація ринкових ризиків
13. Карта ризиків на ринку ковбасних виробів
1. Динаміка реалізації на забій сільськогосподарських тварин за 2017 – 10 міс. 2021 рр., у натуральному вираженні, тис. т
2. Динаміка ємності ринку ковбасних виробів у 2017 - 1 пів. 2021 рр., у натуральному вираженні, тис. т
3. Динаміка ємності ринку ковбасних виробів у 2017 - 1 пів.2021 рр., у грошовому вираженні, млн. дол. США
4. Структура ринку ковбасних виробів за походженням у 2021 році
5. Структура ринку ковбасних виробів за видами у 2020 році
6. Обсяги виробництва та реалізації ковбасних виробів у 2017-9 міс. 2021 рр., у натуральному вираженні, тис. т
7. Обсяги виробництва та реалізації ковбасних виробів у 2017-1 пів. 2021 рр., у грошовому вираженні, млрд. дол. США
8. Частки основних операторів ринку, у натуральному вираженні, тис. т, %
9. Обсяги експорту ковбасних виробів у 2017-9 міс.2021 рр., у натуральному вираженні, тис. т.е.
10. Обсяги експорту ковбасних виробів у 2017-9 міс.2021 рр., у грошовому вираженні, млн. дол. США
11. Структура експорту ковбасних виробів у 2020 рр., в натуральному вираженні
12. ТОП-країни, в які експортуються ковбасні вироби у 2017-2021 рр.
13. Частки експортерів ковбасних виробів у 2019 та 2021 рр.
14. Обсяги імпорту ковбасних виробів у 2017-1 пів. 2021 рр., у натуральному вираженні, тис. т.е.
15. Обсяги імпорту ковбасних виробів у 2017-1 пів. 2021 рр., у грошовому вираженні, млн. дол. США
16. Структура імпорту ковбасних виробів у 2021 р., в натуральному вираженні
17. Країни, з яких імпортуються ковбасні вироби у 2017-2021 рр.
18. Частки імпортерів ковбасних виробів у 2019 та 2021 рр.
19. ТОП-10 торгових марок ковбаси у 2021 році
20. ТОП-10 торгових марок сосисок у 2021 році.
21. ТОП-10 торгових марок м'ясних делікатесів у 2021 році
22. Обсяги державних закупівель ковбасних виробів у 2017-2020 рр., у грошовому вираженні, млн. грн.
23. Структура держзакупівель ковбасних виробів по регіонах у 2020 р., у грошовому вираженні, млн. грн.
24. Структура держзакупівель ковбасних виробів за організаторами у 2020 р., у грошовому вираженні, млн. грн.
25. Структура держзакупівель ковбасних виробів за учасниками 2020 р., у грошовому вираженні, млн. грн.
26. Сегментація споживання за частотою вживання ковбасних виробів
27. Сегментація споживання за видами ковбасних виробів щодо частоти їх уживання
28. Зміни споживання ковбасних виробів протягом 2020 року (шкала 1-5)
29. Канали збуту продукції ковбасного виробництва
30. Сегментація роздрібної торгівлі ковбасними виробами за каналом збуту
31. Прогнозна ємність ринку ковбасних виробів у 2021-2025 рр., у грошовому вираженні, млрд. дол. США