Об’єм ринку - аналіз ринку від Pro-Consulting
632

Об’єм ринку - аналіз ринку від Pro-Consulting

При проведенні маркетингових досліджень на замовлення наших клієнтів ми спочатку визначаємо загальні параметри сфери бізнесу, що розглядається, і одним з ключових таких параметрів є об’єм ринку.

Справа в тому, що замовники Pro-Consulting прагнуть отримати інформацію про поточні та прогнозні ринкові умови не просто тому, що їм так захотілося. Відомості про ринок, як правило, потрібні для вирішення важливих завдань, що впливають на подальшу долю бізнесу, таких як:

  • складання маркетингової стратегії розвитку підприємства;
  • оновлення асортименту продукції, що випускається;
  • вихід на нові ринки;
  • визначення доцільності реалізації інвестиційного проекту;
  • розробка концепції протидії конкурентам;
  • антикризовий менеджмент.

Ознайомтеся з типовою структурою дослідження ринку

Будь-яке з перерахованих вище завдань не може бути ефективно вирішено без знання об’єму ринку, адже він показує, скільки всього грошей можна виручити в теперішній час. Прогнозований об’єм ринку з урахуванням виявлених тенденцій зміни ринкового середовища дозволяє оцінити доцільність розвитку виробництва або нарощування імпорту для покращення ринкової позиції і підвищення прибутку.

Як обчислюється об’єм ринку?

Об’єм ринку може бути визначений як в натуральному, так і в грошовому вираженні. У першому випадку ми дізнаємося, скільки товару можна реалізувати на обраному ринку, у другому – яку суму грошових коштів за цей товар можна отримати.

У якості прикладу подивіться структуру готового аналізу ринку велосипедів в Україні (2021 рік) - за аналогічною структурою можна дослідити ваш ринок

Формула для обчислення об’єму ринку досить проста. Береться кількість продукції, що надходить на ринок від виробників та імпортерів, віднімаються поставки на експорт, і виходить об’єм ринку. Складність полягає не в самому обчисленні об’єму ринку, а в отриманні вихідних даних для нього.

Відповідно до своїх інформаційних можливостей, агентства маркетингових дослідження застосовують три методи визначення об’єму ринку.

  1. Розрахунок «знизу-вгору» по середньому споживанню

Найпростіший і самий неточний метод. Здавалося б, досить знати кількість споживачів того чи іншого товару і скільки в середньому потрібно цього товару одній людині, для того щоб обчислити загальний об’єм реалізації. Однак потрібно враховувати, що однотипні товари, представлені на ринку, не є ідентичними за властивостями і ціною, і у кожного з них своя цільова аудиторія. Відмінності в споживанні також проявляються в залежності від регіону і каналу збуту.

Також почитайте про аналіз ринкової частки як частини аналізу ринку

  1. Розрахунок «зверху-вниз» за показниками найбільших операторів ринку

Якщо у нас є інформація про реалізацію товару виробниками та імпортерами, то ми можемо визначити об’єм ринку більш точно. При використанні цього методу важливо щоб оператори, дані яких вдалося отримати, разом займали якомога більшу частку ринку. Проблема полягає в тому, що далеко не всі ринкові суб’єкти оголошують потрібні досліднику відомості.

  1. Розрахунок за даними реальних продажів

Найточніший, але трудомісткий і дорогий метод. Він полягає в отриманні даних про продажі безпосередньо від роздрібних продавців.

На сайті є понад 1900 готових аналізів ринків. Імовірність того, що ми вже досліджували ваш ринок - 90%

Джерела інформації, що використовуються для визначення об’єму ринку

Оскільки об’єм ринку є наріжним каменем будь-якого маркетингового дослідження, аналітики Pro-Consulting намагаються обчислити його якомога точніше. Для цього використовуються всі наявні у компанії організаційні та технічні можливості, такі як:

  • доступ до відкритих інформаційних ресурсів державних органів:
    • статистичних зведень;
    • звітів профільних відомств;
    • баз зовнішньоекономічної діяльності;
  • моніторинг засобів масової інформації та масивів даних в мережі «Інтернет»;
  • корпоративні джерела інформації:
    • презентації та інші матеріали бізнес-форумів;
    • повідомлення операторів ринку та їх окремих співробітників;
    • вузькоспеціалізовані видання;
    • дослідження комерційних і некомерційних організацій;
    • власні бази даних компанії і партнерів;
  • польові дослідження:

Вся здобута інформація по ринку оцінюється з точки зору актуальності, достовірності та достатності з метою отримання якомога більш точного значення об’єму ринку.

Якщо вам необхідно дізнатися об’єм ринку, на якому працює ваше підприємство, з прогнозом динаміки його зміни на коротко- і середньострокову перспективу, а також інші параметри ринкового середовища, замовляйте маркетингове дослідження в компанії Pro-Consulting, скориставшись нашими контактними даними.

Також вам знадобиться дізнатися більше про аналіз конкурентів

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами