Сучасні міські жителі більшу частину активного часу доби проводять поза домом. Значні відстані, пробки на дорогах, інформаційна та фізична завантаженість людей залишають їм мало часу і сил для приготування їжі на власних кухнях. Виручити в таких ситуаціях можуть численні заклади швидкого харчування. Їхніми послугами в Україні користуються люди всіх вікових груп, але найвищий відсоток клієнтів фаст-фудів серед молоді до 29 років. У старших вікових групах більше віддають перевагу домашній їжі.
Зростання попиту на швидке харчування сприяє поширенню закладів цього формату. Користуючись тим, що міжнародні мережі фаст-фуду не поспішали розширювати своє представництво в Україні через падіння купівельної спроможності населення з період кризи, ринок захоплював вітчизняний бізнес. Найдинамічнішою українською мережею швидкого харчування в 2015-2017 років стали «Крила». Почавши в 2015 році з одного ресторану, в 2016-м ця мережа налічувала вже 30 закладів, а в 2017-му вона розширила свою діяльність на сектор стріт-фуду і налагодила сервіс доставки їжі.
Користуються попитом в столиці і ресторани з українським колоритом, в яких можна замовити страви, приготовані за домашніми рецептами. Доступні ціни, смачна, ситна їжа і затишна атмосфера привертають сюди безліч клієнтів. Популярністю користуються вареничні і пельменні. Серед нових закладів 2017 року в такому форматі працюють «The Varenik», «П.Пельмені», «Заміс».
Не оминають увагою київські фаст-фуди і сучасні модні тенденції. У їх меню легко можна знайти полегшені і вегетаріанські страви, які поширюють культуру здорового харчування.
Разом з тим є чинники, що негативно впливають на ринок швидкого харчування в Києві. Так, зростання доходів населення не встигає за підвищенням цін в ресторанах. Протягом минулого року вартість страв у фаст-фудах підвищилася на 20%, тоді як реальний наявний дохід українців збільшився в цей період всього на 6%. Збільшення орендних ставок, комунальних платежів, мінімальної зарплати та інших витрат не дозволяє операторам ринку зберігати цінову стабільність, що, в свою чергу, стримує зростання попиту на їхні послуги.
Крім того, відкриття нових закладів громадського харчування в столиці перешкоджає низька вакантність придатних для цього приміщень. Майже не залишилося відповідних площ в торгових центрах, а орендодавці, користуючись дефіцитом, піднімають ціну їх оренди приблизно на третину в рік. Особливо це характерно для центральної частини столиці і районів новобудов, що динамічно розвиваються - Осокорки, Позняки, Харківський масив та інші.
За результатами аналізу ринку швидкого харчування Києва можна зробити висновок про його великий потенціал для подальшого розвитку. Насиченість закладами в столиці ще значно відстає від європейських показників. У Києві одне посадкове місце в фаст-фуді доводиться на 30 жителів, а в Європі - на 8. Перспективними сьогодні є сегмент стріт-фуду в форматах МАФів і пересувних точок харчування, а також доставка їжі в офіси і додому. Вагомими каталізаторами розвитку ринку стануть подальше зростання купівельної спроможності населення і встановлення в Україні економічної стабільності.
Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями: