Ємність ринку - ключовий параметр сфери бізнесу
689

Ємність ринку - ключовий параметр сфери бізнесу

Замовляючи маркетингове дослідження, клієнти Pro-Consulting зацікавлені визначити ємність ринку цільових товарів чи послуг. Цей показник дає уявлення про кількість продукції, яку можна максимально реалізувати на конкретному напрямі діяльності. Місткість ринку в динаміці також показує чи зростає ринок чи стискається. У першому випадку підприємство має більше можливостей для збільшення виручки шляхом задоволення нового попиту, у другому – слід готуватися до посилення конкурентної боротьби, більше уваги приділяти збереженню ринкової позиції. Рекомендуємо вам вже зараз ознайомитися з типовою структурою дослідження ринку, до якої входить визначення ємності ринку.

Читаючи звіт за результатами маркетингового дослідження, ми знаходимо ємність ринку у першому розділі. Вона обчислюється за дуже простою формулою: кількість вироблених товарів плюс обсяг імпорту та мінус продажу на експорт. Дані, необхідні для того, щоб розрахувати ємність ринку, найпростіше взяти з офіційних статистичних зведень. Більше 2400 готових ринкових звітів є у каталозі готових проектів – скористайтеся пошуком за ключовим словом та знайдіть звіт по своєму ринку.

Однак не завжди ємність ринку можна знайти описаним вище легким шляхом. Іноді потрібно дослідити локальний ринок чи товарну нішу, інформацію про які неможливо вичленувати із загальнодержавних статистичних зведень. У цьому випадку аналітики вдаються до інших методів оцінки ємності ринку, кожен з яких має свої переваги та недоліки.

1. Метод "знизу-вгору" за середнім споживанням.

Визначена цим способом ємність ринку є неточна і може використовуватися лише для загальної оцінки ситуації. При цьому береться показник середнього споживання певного виду товару на одну особу та множиться на кількість споживачів на ринку. В результаті виходить певна узагальнена ємність ринку без урахування споживчих трендів, асортименту торгових пропозицій операторів, цінових категорій та інших особливостей.

Наприклад, ми знаємо, що кожен мешканець країни з'їдає в середньому 200 г хліба на день. Однак один споживач віддає перевагу білому хлібу, інший – чорний, третій купує лише крафтові сорти. То яка насправді ємність ринку у підприємця, який планує відкрити пекарню в спальному районі міста? Для уточнення можна використовувати телефонне опитування споживачів або використовувати наступні методи.

2. Метод "зверху-вниз" за даними продажів ринкових суб'єктів.

Цей метод точніший, ніж попередній, але й більш трудомісткий. Необхідно зібрати дані щодо реалізації на цільовому ринку товарів від максимальної кількості виробників та імпортерів. Чим більшу сукупну частку ринку займають суб'єкти, відомості про які вдалося отримати, тим точніше буде ємність ринку. Труднощі полягають у тому, щоб, по-перше, отримати необхідну інформацію, оскільки підприємці не завжди поспішають нею ділитися, по-друге – неможливо наперед точно знати ринкову частку того чи іншого підприємства. Якщо ви хочете дізнатися, чи можливо порахувати ємність вашого ринку чи інші його показники, зв'яжіться з нами – консультант оперативно зорієнтує вас по термінах і цінах на аналітику вашого ринку.

Дані про операторів ринку аналітики отримують із:

  • звітів та презентацій самих ринкових суб'єктів;
  • матеріалів різних бізнес-заходів;
  • публікацій широкоформатної та спеціалізованої преси;
  • опитувань експертів, учасників ринку;
  • інших відкритих та корпоративних джерел.

Якщо ж необхідно визначити ємність ринку дуже точно, це можливо на невеликих територіях.

3. Місткість ринку з роздрібних продажів.

Тільки рітейлери досконально знають, скільки та яких товарів реалізується у певний період. Тому, якщо видобути у продавців ці відомості, можна визначити дійсну ємність ринку. При цьому необхідно лише охопити всі торгові точки. Для великих ринків це неможливо, але для наведеного вище прикладу з пекарнею цілком можливо, хоч і витратно за часом і засобами.

У якості прикладу структур ринкових звітів перегляньте, наприклад, структуру аналізу ринку одягу медичного та промислового призначення в Україні або аналізу ринку свинини в Україні.

Як бачите, навіть таке, здавалося б, просте завдання, як визначення ємності ринку, може бути вирішене різними методами і на різних якісних рівнях. Загалом проведення маркетингових досліджень потребує як наявності кваліфікованих кадрів, так і досвіду, зв'язків у бізнес-спільноті, доступу до джерел інформації, матеріально-технічної бази збору та обробки первинних даних.

Якщо вам необхідно провести комплексний аналіз або просто визначити ємність ринку, звертайтесь до компанії Pro-Consulting, використовуючи наші контактні дані.

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами