Частка ринку замовника маркетингового дослідження
1005

Частка ринку замовника маркетингового дослідження

Проведення маркетингових досліджень за допомогою можливостей компанії Pro-Consulting дає змогу не тільки отримати комплексну картину ситуації на ринку, а й визначити поточну позицію ринкового суб'єкта, а також окреслити шляхи та способи її збереження і зміцнення.

Визначення положення замовника на ринку включає:

  • обчислення загальної ємності ринку на підставі показників виробництва, імпорту та експорту цільових товарів;
  • оцінка спрямованості та динаміки розвитку ринку;
  • сегментацію сфери бізнесу в різних зрізах, де відображається частка ринку конкретної компанії порівняно з частками конкурентів;
  • виявлення факторів, від яких залежить частка ринку;
  • надання рекомендацій щодо стратегії і тактики поліпшення ринкової позиції замовника.

Якщо ви плануєте аналізувати свій ринок, ознайомтеся з типовою структурою дослідження ринку для підготовки технічного завдання.

Також рекомендуємо вам скористатися пошуком за ключовим словом у каталозі готових проєктів і знайти вже готовий звіт по своєму ринку - перейти в каталог. Будь-який звіт може бути актуалізований за вашим запитом.

Таким чином, частка ринку суб'єкта економічної активності є одним із ключових індикаторів його роботи, правильності прийнятої маркетингової стратегії та результативності її реалізації.

Як визначається частка ринку в процесі дослідження

Частка ринку, яку займає той чи інший бізнес, може визначатися різними способами залежно від наявності та якості інформаційних, кадрових і технічних ресурсів виконавця:

  • співвідношення обсягів продажів ініціатора дослідження і всіх компаній, що конкурують із ним;
  • витрати споживачів на придбання товарів замовника в загальному обсязі їх витрат на товарну групу;
  • порівняння бюджетів, що виділяються на просування продукції замовником і конкурентами.

Частка ринку в процесі проведення маркетингового дослідження компанією Pro-Consulting визначається поетапно, від загального до конкретного. Отримана таким чином частка ринку найточніше відображає реальний стан клієнта.

У якості прикладу структури реального звіту по ринку, подивіться, наприклад, опис готового аналізу ринку паперових пакетів в Україні або аналізу ринку фруктових чіпсів і пастили в Україні.

Перший етап - розрахунок загального обсягу ринку

Правильно визначити обсяг ринку дуже важливо, адже надалі саме з нього виокремлюють частку ринку будь-якого гравця або їхньої безлічі, відібраної за певними критеріями. Для розрахунку ємності ринку беруться дані про випуск цільових товарів, додається обсяг їхніх імпортних поставок і віднімається експорт. Необхідні відомості отримують із:

  • офіційної економічної статистики;
  • звітів і повідомлень органів виконавчої влади;
  • митної бази зовнішньоекономічної діяльності;
  • звітів за результатами досліджень, що проводяться неурядовими організаціями;
  • публікацій спеціалізованих економічних видань і сайтів;
  • якщо ви не впевнені, яка саме ринкова аналітика вам необхідна для досягнення цілей вашого підприємства, зв'яжіться з нашими консультантами. Вони поставлять корисні запитання і допоможуть скласти технічне завдання на проведення дослідження - контакти.

Другий етап - частка ринку, зайнята конкурентами  

Визначення частки ринку прямих конкурентів - завдання доволі складне і кропітке. Адже необхідно добути і проаналізувати інформацію щодо кожного ринкового суб'єкта, який конкурує із замовником, а не всі гравці схильні широко афішувати свої показники.

Джерелами даних, за якими оцінюється частка ринку конкурентів, є:

  • звіти компаній у публічному доступі;
  • презентації та виступи представників конкурентів на ділових форумах;
  • інвестиційні проєкти та бізнес-плани;
  • опитування співробітників різних компаній;
  • інтерв'ю та статті керівників, опубліковані в засобах масової інформації.

Третій етап - частка ринку замовника дослідження

Частка ринку ініціатора визначається найлегше, адже він безпосередньо зацікавлений у якості оцінки власної позиції, тож надає дослідникам усю необхідну інформацію, наприклад, ту, що міститься в:

  • бухгалтерській документації;
  • звітах відділу продажів;
  • корпоративних інформаційних масивах.

У подальшому частка ринку замовника порівнюється з частками інших гравців. Проводиться аналіз отриманого співвідношення в різних зрізах. Визначаються головні чинники, від яких частка ринку залежить, шляхи її підтримки і можливості каталізації зростання.

Показник частки ринку дуже важливий для вже існуючих підприємств, але його також можна оцінити і для ще нереалізованих бізнес-проектів. У такому разі йдеться про потенційну частку ринку на підставі моделювання майбутньої ринкової ситуації.

Замовити маркетингове дослідження та визначити власну частку ринку можна за телефоном або електронною поштою компанії Pro-Consulting.

Дата розміщення: 02.04.2024
дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами