Аналіз обсягу ринку під час проведення маркетингового дослідження
1225

Аналіз обсягу ринку під час проведення маркетингового дослідження

Ринковим суб'єктам важливо знати обсяг чи ємність ринку, де вони працюють. Цей показник дозволяє розуміти, скільки цільових товарів можна продати та виручити на цьому грошей у цільовій сфері бізнесу. Відстежуючи зміни ємності ринку, можна також виявити тенденції та перспективи його подальшого розвитку.

Аналіз обсягу ринку проводиться під час практично кожного маркетингового дослідження. У загальному розумінні обсяг ринку - це кількість вироблених і імпортованих товарів з відрахуванням експорту. Аналіз обсягу ринку може здійснюватися як в натуральному, так і у грошовому вираженнях. Рекомендуємо вам переглянути структури кількох ринкових звітів у якості прикладу.

Після отримання звіту за результатами маркетингового дослідження, замовник використовує дані аналізу обсягу ринку при визначенні, наприклад:

  • перспективності ринку загалом та окремих ринкових ніш, у яких він збирається створювати чи розвивати бізнес;
  • стратегії та тактики конкурентної боротьби для збереження та покращення власної ринкової позиції;
  • необхідності корекції складу торгової пропозиції чи бренду;
  • вигідності зовнішніх ринків в організацію каналів експорту чи імпорту;
  • комплексу заходів для виведення підприємства із кризи.

Рекомендуємо ознайомитися з типовою структурою дослідження ринку для підготовки технічного завдання.

Якщо аналіз обсягу ринку показує позитивну динаміку цього показника, це означає, що на ринку з'являється простір для нових гравців і збільшення часток вже діючих. Падіння ємності ринку – це сигнал необхідності додаткових зусиль задля збереження прибутковості проекту.

Варіанти аналізу обсягу ринку

Незважаючи на те, що формула визначення ємності ринку проста: обсяг виробництва плюс обсяг імпорту мінус обсяг експорту продукції, на практиці у дослідника може виникнути труднощі щодо цього параметра. Наприклад, товар, що досліджується, чітко не виділено в окрему категорію в статистичних зведеннях і базах ЗЕД або потрібно провести маркетингове дослідження на нестандартному ринку - в окремому регіоні країни або у декількох країнах. Коли простий підхід не підходить аналіз обсягу ринку робиться іншими способами. У якості прикладу структури дослідження іноземних ринків, перегляньте структуру аналізу ринку газобетону в Польщі, Словаччині, Румунії та Угорщині.

1. Аналіз обсягу ринку за середнім споживанням, ще званий методом «знизу-вгору»

Для застосування цього методу необхідно знати кількість споживачів на ринку і скільки цільового товару в середньому споживає одна людина. Місткість ринку визначається шляхом перемноження зазначених вище показників. Метод простий, але неточний. Він може застосовуватися лише задля загальної оцінки ринку, оскільки не враховує ні особливості споживання товарів різними групами цільової аудиторії, ні властивості торгових пропозицій, ні канали збуту, що використовуються, ні географічні відмінності.

2. Аналіз обсягу ринку з продажу операторів «зверху-вниз»

Цей метод передбачає наявність у дослідника даних щодо реалізації цільових товарів якомога більшої кількості працюючих на ринку виробників та імпортерів. В ідеалі необхідні зведення всіх операторів, але на практиці цього досягти неможливо, в цьому і  полягає неточність даного методу аналізу обсягу ринку. Якщо ви плануєте аналізувати свій ринок, зв'яжіться із Pro-Consulting вже зараз – контакти.

3. Аналіз обсягу ринку за даними роздрібного продажу

Для цього методу необхідно зібрати відомості про продажі всіх рітейлерів на цільовому ринку. Це найточніший, але й трудомісткий вид аналізу обсягу ринку. Він не застосовується на великих ринках і зазвичай використовується для деталізації ємності локального ринку, наприклад, у міському районі, де розміщується підприємство замовника.

Як бачите, якісний аналіз обсягу ринку – це не такий простий процес, як може здатися на перший погляд. Він вимагає наявності у виконавця достатніх кадрових, організаційних та матеріально-технічних можливостей для отримання необхідних відомостей.

Компанія Pro-Consulting проводить аналіз обсягу ринку як на основі вторинних даних, що містяться в:

  • офіційній статистиці;
  • повідомленнях державних органів;
  • базах зовнішньоекономічної діяльності;
  • презентаціях та звітах операторів ринку;
  • дослідженнях сторонніх організацій,

так і первинної інформації, отриманої під час проведення:

Замовити аналіз обсягу ринку у складі маркетингового дослідження чи окремому вигляді можна, скориставшись нашими контактними даними.

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами