Аналіз кон'юнктури ринку: інформаційна база для ефективного бізнесу
974

Аналіз кон'юнктури ринку: інформаційна база для ефективного бізнесу

Знати стан ринку в даний час і мати максимально точний прогноз його подальшого розвитку дуже важливо для успішної розробки та реалізації бізнес-проектів.

Ринок є складною системою взаємодії суб'єктів та об'єктів в економічному середовищі. Аналіз кон'юнктури ринку дозволяє відстежити вплив постійних та тимчасових факторів, таких як:

  • політико-економічна ситуація в країні;
  • міжнародні відносини;
  • діяльність органів влади щодо регулювання сфери бізнесу, що аналізується;
  • активність прямих та непрямих конкурентів;
  • співвідношення попиту та пропозиції;
  • поява нових технологій;
  • поширення ідей, виникнення трендів серед споживачів;
  • форс-мажорні події.

Чим сильніший вплив того чи іншого фактора, тим динамічніше змінюється ситуація на ринку товарів чи послуг, а отже – тим частіше необхідний аналіз кон'юнктури ринку. Пропонуємо вам ознайомитися з нашими кейсами з аналітики ринків у каталозі готових проектів – скористайтеся пошуком у каталозі – ймовірно, ми вже досліджували ваш ринок.

Що включає аналіз кон'юнктури ринку

Клієнти компанії Pro-Consulting замовляють аналіз кон'юнктури ринку відповідно до своїх потреб у отриманні інформації. Ми застосовуємо індивідуальний підхід до кожного, надаючи лише відомості, необхідні для досягнення поставленої мети та вирішення поточних завдань. Таким чином забезпечується оптимальне поєднання ціни та інформаційного наповнення маркетингового дослідження.

Типовий аналіз кон'юнктури ринку зазвичай включає розділи:

1. Загальні параметри та характеристики:

  • обсяги виробництва, експорту та імпорту цільових товарів;
  • розрахунок ємності ринку;
  • сегментація ринку за певними ознаками – видами продукції, походженням, операторами, напрямками поставок та іншими;
  • найбільш сильні фактори впливу та тенденції зміни ринкової ситуації;
  • у якості прикладу перегляньте структуру готового аналізу ринку комбікормів в Україні – за аналогічною структурою можна дослідити і ваш ринок. Якщо ж ви плануєте аналізувати ринок за власним технічним завданням, ознайомтеся з типовою структурою дослідження ринку для підготовки технічного завдання.

2. Регуляторний аналіз кон'юнктури ринку:

  • перелік та основні положення чинних законодавчих актів;
  • податкове навантаження на ринкові суб'єкти;
  • умови ліцензування та стандартизації діяльності;
  • прийняті міжнародні санкції;
  • правила участі у державних тендерах.

3. Конкурентний аналіз кон'юнктури ринку:

  • список та характеризуючі дані прямих і непрямих конкурентів;
  • порівняння ринкових часток гравців, визначення позиції замовника дослідження;
  • стратегії та прийоми конкурентної боротьби, результати їх застосування;
  • умови збереження конкурентоспроможності на ринку;
  • конкурентні ризики та бар'єри для розвитку бізнесу замовника;
  • дізнайтесь більше про аналіз конкурентів.

4. Стан споживчої сфери ринку:

  • опис цільової аудиторії;
  • динаміка купівельної спроможності;
  • вимоги споживачів до властивостей товарів, ступінь їх задоволеності існуючою пропозицією (можливо вам буде корисно почитати про NPS-опитування та CSI-опитування);
  • ставлення покупців до брендів замовника та інших операторів;
  • поведінка споживачів на електронних майданчиках; ключові запити;
  • споживання цільової продукції бізнесом та бюджетними структурами.

5. Інвестиційний аналіз кон'юнктури ринку:

  • факторне порівняння для вибору найбільш вигідного ринку для експорту чи імпорту;
  • SWOT- та PEST-аналіз ринкових ніш;
  • зведена таблиця ризиків та бар'єрів;
  • можливості та рекомендації для реалізації бізнес-проектів.

Аналіз кон'юнктури ринку може містити інші розділи, необхідні для забезпечення діяльності замовника. Наприклад, виробничникам необхідна інформація про:

  • поточні обсяги випуску продукції в натуральному та грошовому вираженнях;
  • частку імпортної продукції, її переваги та недоліки у порівнянні з вітчизняною;
  • результати аналізу кон'юнктури ринків сировини та ресурсів;
  • доступність передових технологій, обладнання, наявність підготовлених кадрів;
  • досяжний рівень рентабельності виробництва при збереженні конкурентоспроможності;
  • можливості організації експорту вироблених товарів.

Замовити аналіз кон'юнктури ринку можна, звернувшись до компанії Pro-Consulting за телефоном чи електронною поштою. Наші фахівці дадуть відповіді на всі питання щодо отримання послуги, допоможуть скласти технічне завдання.

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами