Темп життя сучасної людини, особливо в умовах міста, залишає йому все менше часу на рутинні домашні справи, в число яких входить і щоденне приготування їжі. Існує така тенденція і в нашій країні. Все більше співвітчизників не мають достатньо часу для самостійного приготування, а купують заморожені напівфабрикати і просто доводять їх до готовності протягом декількох хвилин.
Сьогодні в торгівлі можна побачити багато видів такої продукції і з плином часу її з'являється ще більше. На полицях переважають пельмені і вареники, що займають 70% ринку, за ними йдуть напівготові продукти з м'яса і риби - 20% і різні різновиди млинців, чебуреків і піци - 10%.
Читати про ринок вареної ковбаси, сосисок та сардельок
Хоча 70% українців поки не включають напівфабрикати в список товарів першої необхідності, але їх випуск динамічно збільшувався навіть в розпал кризи. Виняток склав лише 2016 рік, та й в ньому, незважаючи на подорожчання інгредієнтів, виробництво було набагато вище, ніж в 2014-му, а вже в наступному періоді зростання відновилося.
Аналіз ринку заморожених напівфабрикатів України показує, що показники його учасників сильно залежать як від купівельної спроможності споживачів, так і від рівня інфляції. Найчастіше, щоб зберегти рентабельність, компаніям-виробникам доводиться йти на хитрощі з рецептурою напівфабрикатів. Наприклад, замість м'ясного фаршу може використовуватися більш дешевий курячий, додаються рослинні наповнювачі та смакові добавки. Можлива поява і відвертого фальсифікату. Тому великі бренди, що піклуються про свою репутацію, намагаються виділити свою продукцію із загального ряду. Це може бути додаткове збагачення пельменів і вареників вітамінами і мінералами, як це зробила «Династія Україна», отримавши рекомендації МОЗ для продажу напівфабрикатів дітям ( «Три ведмеді») або випуск великих пельменів зі збільшеним об'ємом фаршу ( «Левада»). Деякі компанії позиціонують свою продукцію, як приготовлену за домашніми рецептами і навіть зроблену вручну.
Читати про ринок сирокопчених і сиров'ялених ковбас в Україні
За результатами дослідження ринку напівфабрикатів України можна зробити висновок, що при здійсненні вибору конкретного продукту, споживачі все більше звертають увагу на його упаковку і вважають за краще знайомий бренд. Тому частка напівфабрикатів, що продаються на вагу, знижується. Це відбувається і через те, що серед знеособлених розважних продуктів простіше заховати неякісний контрафакт, і це добре розуміють покупці.
Купити готове дослідження: ринок заморожених напівфабрикатів в Україні
Виходячи з таких міркувань, споживачі вважають за краще брати напівфабрикати перевірених марок за розумними цінами. Половина споживає їх два-три рази на тиждень, чверть - раз в тиждень і 15% - два-три рази на місяць. 97% усіх випущених напівфабрикатів знаходиться в діапазоні низьких і середніх цін і тільки 3% відносяться до дорогого преміум-сегменту. Найпопулярнішими на українському ринку напівфабрикатів є торгові марки «Три ведмеді», «Геркулес» і «Ятрань».
Проведений компанією Pro-Consulting аналіз ринку заморожених напівфабрикатів України дозволяє прогнозувати його подальший розвиток, який буде йти в напрямку як збільшення обсягів продукції, що випускається, так і розширення її асортименту. Очікується інтенсивне заповнення досить вільної в даний час ніші готових сніданків і обідів.
Які бувають послуги з дослідження ринків?
Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями: