Український ринок м'ясних копченостей в 2015 і 2016 роках перебував під впливом кризових явищ, характерних в цей час для економіки країни в цілому. Втрата контролю над частиною територій (АР Крим, Донбас) привела до скорочення виробничих потужностей з випуску копченостей. Падіння купівельної спроможності населення посприяло тому, що переваги споживачів перемістилися в сегмент більш дешевої м'ясної продукції, такої як варені ковбаси і сосиски. Втрата традиційних ринків збуту і коливання курсу валюти викликали скорочення експорту і імпорту м'ясної продукції.
Сукупність зазначених чинників призвела до падіння обсягу ринку копченостей в 2015 році на 8%, до 145 тис. тонн в натуральному вираженні. У 2016 році тенденція до скорочення продовжилася, хоча його темпи зменшились до 5%, а місткість ринку склала 138 тис. тонн.
Поступовий вихід економіки України з кризи позитивно відбився на параметрах ринку м'ясних копченостей. Уже в першому півріччі 2017 року зафіксовано зростання виробництва даної продукції в порівнянні з аналогічним періодом попереднього року майже на 2%, до 66,6 тис. тонн.
Ринок м'ясних продуктів в нашій країні характеризується високим ступенем розвитку. На ньому багато виробників з широким асортиментом продукції на будь-який смак і гаманець. Магазини радують покупців різноманітністю сосисок, сардельок, варених, копчених, напівкопчених, варено-копчених, сирокопчених ковбас, баликів, шинки та інших.
Найбільш популярними виробниками за результатами інтернет-голосування споживачів, проведеного в 1 півріччі 2017 року, виявилися Ятрань, Глобино і Башинський. Найнижчі оцінки, серед 58 підприємств, представлених в рейтингу, отримали Поліс, Перевальський МПЗ і Наш продукт.
Основними чинниками, що впливають на вибір покупцем м'ясної продукції, є:
- загальну якість продукту і його смакові характеристики;
- ціна товару;
- дата виробництва продукту і його рядків придатності;
- популярність торгової марки або виробника;
- інформативність і якість упаковки;
- місце або країна виробництва;
- відсутність у складі продукту харчових добавок і ГМО;
- думки і поради знайомих на певний товар.
Важливий при виборі м'ясної продукції і попередній досвід покупця, так як більшість споживачів віддають перевагу вже перевіреним товарам. Не останню роль тут відіграє і фінансовий стан споживача. Так, люди з низькими доходами більше орієнтуються на ціну продукту, піклуючись про те, щоб він був їм по кишені, а більш заможні покупці звертають увагу перш за все на якість продукції, менше замислюючись про її вартості.
Серед покупців м'ясних копченостей більше жінок, ніж чоловіків (60% і 40% відповідно), так як на плечах «слабкої статі» традиційно в нашій країні лежить турбота про поповнення сімейного холодильника.
За ступенем популярності місць продажів копченостей лідирують супермаркети (45%), ще 30% покупців вважають за краще отоварюватися в фірмових магазинах виробників, інші споживачі йдуть за м'ясною продукцією на ринки або в продовольчі магазини.
Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями: