Конкурентний аналіз ринку – отримайте перевагу інформованості
397

Конкурентний аналіз ринку – отримайте перевагу інформованості

Конкуренція між ринковими суб'єктами має як позитивні, так і негативні властивості з погляду впливу умов ведення бізнесу. З одного боку, у процесі конкурентної боротьби її учасники вдосконалюють власну діяльність та товарну пропозицію, з іншого боку, вони створюють один одному перешкоди для отримання прибутку та ризики взагалі опинитися за бортом ринку, ускладнюють появу на ньому нових гравців.

Структура глибинного дослідження ринку – ознайомтеся

Клієнти компанії Pro-Consulting, замовляючи комплексне маркетингове дослідження, практично завжди приділяють особливу увагу розділу «конкурентний аналіз ринку». Вони розуміють, що без даних про поточне становище, напрями роботи, концепції та плани суперників неможливо сформувати та виконати власну маркетингову стратегію, що відповідає бажаному рівню ефективності.

Аналіз попиту – дізнайтесь більше про цю складову дослідження ринку

Конкурентний аналіз ринку дозволяє дослідити один із найбільш значущих факторів впливу на економічне середовище, в якому знаходиться підприємство замовника. Іншими елементами ринкової мозаїки є:

  • політична та економічна ситцація всередині країни;
  • міжнародна політика;
  • система державного регулювання сфери бізнесу, що аналізується;
  • баланс попиту та пропозиції на ринку та пов'язаних з ним ринках;
  • купівельна спроможність та настрої споживачів;
  • глобальні та локальні тренди у різних сферах життєдіяльності людини;
  • тимчасові фактори, такі як пандемія коронавірусу, погодні аномалії, техногенні аварії та інші.

Більш ніж 1900 готових аналізів ринків – знайдіть у каталозі звіт по своєму ринку

Перелічені вище чинники впливу відчувають на собі всі гравці ринку, і кожен із новачків намагається побудувати лінію поведінки, що дозволяє отримати перевагу над конкурентами. Тому конкурентний аналіз ринку найкраще проводити та розглядати у комплексі з іншими частинами маркетингового дослідження.

Яку інформацію надає конкурентний аналіз ринку?

Готове маркетингове дослідження обов'язково містить окремий розділ, де описуються результати конкурентного аналізу ринку. Водночас відомості про діяльність конкурентів обов'язково враховуються і в інших інформаційних блоках, таких як:

  • загальні параметри ринку;
  • споживча сфера;
  • канали продажу;
  • аналіз реклами;
  • визначення ринкової позиції замовника;
  • порівняння ринків та дослідження їх інвестиційної привабливості.

Аналіз обсягу ринку – прочитайте цей матеріал

Конкурентний аналіз ринку дозволяє замовнику отримати таку інформацію:

1. Узагальнені відомості про прямих та непрямих конкурентів:

  • рейтинг конкурентів;
  • характеризуючі дані.

2. Товарна пропозиція конкурентів:

  • асортимент товарів;
  • переваги та недоліки продукції конкурентів;
  • плани та дії гравців з ребрендингу або випуску товарів з новими властивостями.

3. Цінові маневри конкуруючих суб'єктів:

  • виробничі витрати;
  • витрати на маркетинг та логістику;
  • можливості зниження відпускних цін;
  • спрямованість цінових політик та практика маневрів цінами.

В якості прикладу ознайомтеся зі структурою готового аналізу ринку фруктових чіпсів та пастили в Україні (2021 рік) – за аналогічною структурою можна дослідити ваш ринок

4. Зовнішні та внутрішні комунікації конкурентів:

  • основи співпраці з продавцями сировини та ресурсів;
  • взаємодія з операторами каналів збуту;
  • робота із споживчою аудиторією;
  • кадрова політика та система стимулювання найманих працівників.

5. Зміст маркетингових стратегій та концепцій конкурентів:

  • корпоративні політики та цінності;
  • цілепокладання рекламних кампаній;
  • спрямованість розвитку бізнесу.

Аналіз частки ринку - прочитайте даний матеріал, якщо ви читаєте про конкурентний аналіз ринку

Зібрати всі відомості, які необхідні для повного конкурентного аналізу ринку, є нетривіальним завданням для непідготовленого дослідника. Саме тому конкурентний аналіз ринку віддають на аутсорсинг консалтинговим агентствам, що добре зарекомендували себе.

Конкурентний аналіз ринку від Pro-Consulting: джерела інформації

Аналітики Pro-Consulting мають широке коло можливостей з добування необхідних даних для конкурентного аналізу ринку. Їхніми джерелами, зокрема, є:

  • виробничі та фінансові звіти підприємств;
  • аналітичні статті у ЗМІ, галузевих виданнях;
  • дослідження сторонніх організацій;
  • презентації, виступи, інформаційні матеріали різноманітних бізнес-форумів;
  • експертні інтерв'ю;
  • опитування споживачів за допомогою колл-центру компанії;
  • "таємний дзвінок" або "таємний покупець";
  • контентний аналіз сайтів, сторінок у соцмережах, розсилок, споживчих запитів;
  • власні та партнерські бази даних.

Провести конкурентний аналіз ринку з використанням усіх можливих ресурсів компанії Pro-Consulting можна, зв'язавшись з нами по телефону чи електронною поштою.

Також прочитайте матеріал про аналіз зовнішньої торгівлі

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами