Як відкрити аптеку - фактори ринку і стратегія
4103

Як відкрити аптеку - фактори ринку і стратегія

Найцінніше, що є у людини, - це його здоров'я. Ця теза підтверджується подіями останнього часу, пов'язаними з пандемією коронавірусу. У зв'язку з цим різко зріс інтерес інвесторів до фармацевтичного і аптечного ринків в Україні. У багатьох з підприємців виникає питання «Як відкрити аптеку?». В даному матеріалі Pro-Consulting розповість про маркетингові аспекти відкриття аптеки: дослідження фармацевтичного і аптечного ринків України, формування концепції та розробку унікальної торговельної пропозиції, які необхідно спланувати ще до операційних аспектів, таких як отримання ліцензій, налагодження контактів з постачальниками і вибору приміщення з дотриманням технічних норм.

Аптека як бізнес: проводимо аналіз ринку

Фармацевтичний і аптечний ринок в Україні вивчався компанією Pro-Consulting в березні 2020 року. Зі структурою готового звіту по ринку ви можете ознайомитися за посиланням. Звичайно, з тих пір ситуація в цій сфері значно змінилася, тому перш ніж починати вкладати гроші в аптечний бізнес бажано провести аналіз ринку, заснований на свіжих даних.

Почитайте також статтю про аналіз ринку медичних послуг і ринок фармацевтики України

Разом з тим, моніторинг аптечного ринку в Україні навіть за період 2018 - січень 2020 року свідчить про його динамічний розвиток. Хоча станом на січень 2020 року кількість аптечних торгівельних точок скоротилася на 3,5% в порівнянні з початком 2019-го, середня виручка аптек за цей період зросла на 12,9%. Зафіксоване скорочення відбулося за рахунок зменшення числа аптечних пунктів, тоді як повноформатних аптек в нашій країні стало більше. Таким чином, питання «Як відрити аптеку?» було актуальним у нас ще до початку пандемії.

Почитайте матеріал про один зі швидко зростаючих ринків в світі - про ринок ПЛР-тестів

Аналіз фармацевтичного ринку в Україні дозволив структурувати лікарський асортимент наших аптек на момент проведення дослідження. Так, в 2019 році 74,4% фармацевтичного ринку в грошовому вираженні займали ліки з вмістом алкалоїдів чи їх похідних (але не гормонів та антибіотиків). Це найпопулярніша група лікарських препаратів, в натуральному вираженні вона займає близько 90% ринку, саме на неї головним чином орієнтується аптечний бізнес.

Перегляньте аналітичну статтю про ринок БАДів в Україні

Можливо, вас зацікавить матеріал про бізнес-план аптечного супермаркету

Загальна виручка українських аптек в 2019 році перевищила 100 млрд гривень, 86 млрд з яких отримані від продажу ліків. Це факт дуже важливий для відповіді на питання «Як відкрити аптеку?» і «Якою має бути стратегія розвитку аптеки?».

На що варто звернути увагу перед тим, як відкрити аптеку

Pro-Consulting не тільки проводить маркетингові дослідження ринку, а й, спираючись на створений інформаційний фундамент, розробляє для замовника маркетингову стратегію створення і розвитку підприємства в обраній сфері бізнесу.

Також почитайте про те, як правильно вивести новий продукт на ринок

Аптечний бізнес не є винятком. В залежності від поставлених перед вами завдань, нашими аналітиками однаково якісно буде складена як стратегія створення аптеки для початкового виходу на ринок, так і стратегія просування для мережі аптек.

У кожному конкретному випадку маркетингова стратегія створення аптеки буде своя, але існують і деякі загальні відповіді на питання «Як відкрити аптеку?».

Ймовірно, вам буде корисно почитати про складання маркетингової стратегії для нового або вже існуючого бізнесу

Стратегія створення аптеки містить таку найважливішу для загального успіху бізнесу складову, як унікальна торгова пропозиція (УТП). УТП - це те, що буде виділяти ваш аптечний бізнес з ряду конкурентів, тому першим етапом формування УТП є конкурентний аналіз. У найпростішому варіанті його проведення необхідно для ознайомлення з торговими пропозиціями аптек, розташованими в радіусі 2-3 кілометрів від вашої. Далі формується концепція залучення покупців, наприклад, більш низькими цінами, ніж у конкурентів. Іншими складовими УТП можуть бути:

  • колірне рішення оформлення аптеки - привертає увагу, але не «кислотно» яскраве;
  • ергономіка приміщення - зручність для відвідувачів, персоналу та гарне подання товарів;
  • наявність цільових наборів ліків і медичних виробів - приклад: знеболююче, мазь, яка загоює, бинт для лікування травм;
  • товари під власною торговою маркою, які можна замовити у виробника;
  • особливі сценарії взаємодії провізорів з клієнтами;
  • розширення функціональності аптеки за рахунок залучення в штат терапевта для базових оглядів і призначення ліків або медсестер для проведення різних маніпуляцій.

Якщо ви цікавитеся аптечним бізнесом, вам також знадобиться матеріал про ринок медичних виробів в Україні

Вирішення питання «Як відкрити аптеку?» носить різноманітний характер, а вибрати найоптимальніший шлях до поставлених цілей допоможе маркетингова стратегія створення аптеки з попереднім дослідженням і прогнозуванням ринку.

Послуга «маркетингова стратегія» від Pro-Consulting

Найдоступніший базовий пакет послуги включає:

  • проведення маркетингових досліджень:
    • аналіз ринку;
    • конкурентний аналіз;
  • надання проміжних рекомендацій по концепції бізнесу;
  • маркетинговий аудит:
    • експрес-аналіз діяльності підприємства;
    • оцінка ефективності реклами;

Подивіться каталог готових аналізів ринків медицини і фармацевтики (аптечні мережі) - можливо ми вже проаналізували ваш ринок

  • розробка маркетингової стратегії:
    • визначення цілей на короткостроковий період;
    • опис одного рекламного маневру;
    • варіант просування продукції з розрахунком необхідних ресурсів.
  • короткострокове медіапланування;
  • до трьох годин консультацій стратега-маркетолога.

Базового пакету досить для того, щоб успішно відкрити бізнес і мати план його початкового розвитку. Подальша стратегія розвитку аптеки або аптечної мережі може бути складена в рамках розширених пакетів послуги «маркетингова стратегія»: «Стандарт» і «пакет PRO», їх ціна більш ніж доступна для бізнесу відповідного розміру.

Замовити розробку маркетингової стратегії можна прямо зараз, скориставшись контактними даними Pro-Consulting.

Якщо у вас є ще пара хвилин, почитайте про ринок медичних масок в Україні

Дата розміщення: 29.12.2020
дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами