Аналіз привабливості ринку для організації бізнесу
70
Аналіз привабливості ринку для організації бізнесу
Вдало вийти на ринок у поточних умовах - непросте завдання, а зробити це без належного інформаційного забезпечення взагалі практично неможливо. Насамперед необхідно з'ясувати можливість та умови отримання прибутку в обраній сфері економічної активності, ризики та бар'єри, які існують на цьому шляху, способи їх мінімізації та усунення. Отримати такі відомості можна, замовивши аналіз привабливості ринку в компанії Pro-Consulting. Далі ми розглянемо деякі пункти аналітичного звіту по ринку, але вже зараз рекомендуємо зберегти собі посилання на повну типову структуру дослідження ринку.
Аналіз привабливості ринку являє собою комплексне маркетингове дослідження з урахуванням специфіки діяльності його ініціатора. Зазвичай замовників аналізу привабливості ринку цікавлять питання:
інвестиційного потенціалу сфери бізнесу;
рівня консолідації та конкуренції на ринку;
можлива ринкова частка нового гравця;
тенденції розвитку ринку;
прогноз ринкової ситуації в коротко- і середньостроковій перспективі;
вигідні для збуту цільової продукції регіони та напрямки;
якщо ви не впевнені в тому, яка саме аналітика необхідна вам для успіху вашої бізнес-ідеї, поспілкуйтеся з нашим консультантом - він допоможе знайти відповіді на всі питання - контакти.
У більшості випадків готовий аналіз привабливості ринку містить текстові, табличні та графічні матеріали, що розкривають:
Загальну ситуацію на ринку:
опис функціонування сфери бізнесу, особливості поточного моменту;
обсяги виробництва, імпорту та експорту цільової продукції;
динаміка обсягу ринку протягом конкретного періоду;
сегментація ринку у визначених замовником зрізах;
постійні та тимчасові фактори впливу, тренди трансформації ринку, що породжуться ними.
Правила роботи на ринку, визначені державою:
що стосуються вимог законів, постанов уряду, інших нормативних актів;
податкове навантаження на підприємства в різних форматах діяльності;
варіанти легалізації бізнес-проектів;
умови отримання ліцензій, чинні стандарти щодо цільової продукції;
можливості участі в тендерах із державних закупівель;
озвучені офіційними особами плани та наміри реформувати систему управління галуззю;
профіль цільової аудиторії покупців товарів ринку;
очікування і вимоги споживачів до властивостей цільової продукції;
ставлення покупців до певних товарів і брендів, умови забезпечення лояльності;
поведінка споживачів на торговельних майданчиках різних форматів, у тому числі електронних;
споживання продукції ринку в секторах В2В і В2G.
Конкурентне середовище ринку:
рейтинг основних суб'єктів, що конкурують;
розподіл часток присутніх на ринку компаній;
асортимент товарів прямих конкурентів і замінників;
сильні та слабкі сторони наявних на ринку торгових пропозицій;
можливості та шляхи збереження і підвищення конкурентоспроможності;
конкурентні ризики та бар'єри для реалізації бізнес-проєкту ініціатора дослідження;
повідомляємо, що в каталозі готових проєктів ви знайдете понад 2500 готових аналізів ринків України та світу.
Збутовий аналіз привабливості ринку:
перелік можливих каналів збуту, особливості їх використання;
умови співпраці та цінові політики дистриб'юторів і ритейлерів;
ефективність методів просування залежно від використовуваного каналу збуту;
робота каналів збуту у форс-мажорних обставинах, рекомендації з управління структурою продажів.
Інвестиційний аналіз привабливості ринку:
SWOT-аналіз;
PESTLE-аналіз;
зведений граф ризиків і бар'єрів;
можливості для організації бізнесу, способи їх максимально ефективного використання.
Аналіз привабливості ринку може включати факторне порівняння кількох ринків, наприклад, зовнішніх або ринкових ніш одного ринку. Для цього в процесі маркетингового дослідження визначають фактори, що мають найбільший вплив на прибутковість бізнесу на ринках, які порівнюються. Кожному фактору присвоюють числовий параметр і ваговий коефіцієнт, після чого складають багатофакторну модель, що показує ступінь перспективності ринків.