Хліб є одним з основних продуктів харчування українців. Стан вітчизняного ринку хлібобулочних виробів (ХБВ) відповідає економічним і демографічним процесам, що відбуваються в країні. У 2014-2017 роки спостерігається стійка тенденція скорочення ємності даного ринку.
Іншими характерними особливостями українського ринку хлібобулочних виробів є:
1. Зростання цін. Вартість кінцевого продукту в галузі залежить від рівня цін на зернові, а також на задіяні енергетичні і трудові ресурси. Додатковий інфляційний вплив на ринок робить знецінення національної валюти.
2. Зниження рівня державного впливу на ринок. До осені 2016 року ціни на хліб підлягали державному регулюванню. Для виробників встановлювалися норми рентабельності, перевищення яких необхідно було доводити. Даний порядок був скасований після прийняття відповідного закону.
3. Посилення конкуренції серед виробників і збільшення асортименту хлібобулочних виробів. Поряд з традиційними хлібозаводами на ринку з'явилося безліч інших виробників. Серед них міні-пекарні, розташовані в житлових районах, а також власне виробництво деяких торгових мереж. Крім того, деякі українці випікають хліб самі в домашніх умовах.
4. Зміна споживчих переваг. Споживання ХБІ в перерахунку на одного жителя України в місяць знизилося з 9 кг в 2013 році до 8,3 кг в 2016. Причинами цього є як поширення в суспільстві ідей здорового способу життя, які сприяють зменшенню в раціоні кількості борошняних виробів, так і перехід частини споживачів на інші види продукції - лаваш, коржі, цільнозернові хлібці і ін.
Зменшення попиту на хлібобулочну продукцію призвело до падіння її виробництва. У 2013-2016 роках воно скоротилося приблизно на чверть.
Найбільшим попитом на вітчизняному ринку ХБІ користується пшеничний хліб, на другому місці - пшенично-житній. Далі за популярністю у споживачів слідують булочні вироби. Незначною часткою на ринку присутні інші види хліба.
Характер подальших процесів на ринку хлібобулочних виробів в Україні буде залежати від динаміки внутрішнього попиту. Зовнішня торгівля надає на цей ринок незначний вплив. Незважаючи на скорочення ринку в останні роки, хліб продовжує залишатися одним з основних продуктів в раціоні українців, тому попит на нього буде присутній завжди. Його рівень залежить від купівельної спроможності, стилю життя і кількості населення України.
Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями: