Ринок річкових вантажоперевезень в руслі Дніпра: потрібно більше футів під кілем
1719

Ринок річкових вантажоперевезень в руслі Дніпра: потрібно більше футів під кілем

Компанією Pro-Consulting в січні 2020 року проаналізовано ринок річкових вантажоперевезень в руслі Дніпра. Метою дослідження було визначення поточних обсягів і структури даного ринку, головних факторів, що впливають на нього, та тенденцій подальшого розвитку,  що переважають. Готовий аналіз ринку річкових вантажоперевезень в руслі Дніпра можна придбати на сайті компанії.

Перша судноплавна компанія на Дніпрі виникла в 1835 році, вона мала в своєму розпорядженні два пароплава, які буксирували баржі з каменем для побудови Київської фортеці і Броварського шосе. Усвідомивши зручність використання головної водної артерії України для транспортування вантажів, влади Російської Імперії сприяли подальшому розвитку річкових вантажоперевезень. Так, в 1906 році в Дніпровському басейні ходили вже 382 самохідних та 2226 несамохідних вантажних суден. У радянський період української історії при Раді міністрів УРСР був утворений Головрічфлот, під егідою якого обсяг водних вантажоперевезень по Дніпру становив до 1990-го 60 млн тонн на рік.

Можливо, вас зацікавить матеріал про ринок морських вантажоперевезень в Чорноморському та Середземноморському регіонах

На жаль, незалежній Україні не вдалося зберегти напрацьоване попередниками, і до 2015 року обсяг ринку річкових вантажоперевезень в руслі Дніпра впав до 4,7 млн ​​тонн. В подальшому, завдяки зростанню тарифів на залізничні перевезення і посилення габаритно-вагового контролю на автомобільних дорогах, річковий транспорт знову отримав імпульс для розвитку.

Аналіз ринку річкових вантажоперевезень в руслі Дніпра показує, що однією з основних його проблем є зношеність річкової інфраструктури, особливо в плані підтримки прийнятної глибини фарватеру. Так, у верхній течії Дніпра і Прип'яті, а також по річці Десна судноплавство в даний час майже припинилося через обміління. Фактичні глибини на Нижньому і Середньому Дніпрі не перевищують 2,9 м, хоча гарантоване значення глибин там знаходиться на позначці 3,7 м. В результаті суду в цих районах можуть ходити тільки з 1,5 тис. тонн вантажу на борту, в той же час доведення глибин до 3,65 м дозволило б вантажити на баржі до 5 тис. тонн.

Також пропонуємо ознайомитися з коротким оглядом доповіді аналітика Pro-Consulting про транспортну логістику зернових в Україні

Проблеми з інфраструктурою поки не вирішується незважаючи на наявність на українських річкових шляхах безлічі різних додаткових зборів, які змушені платити транспортні компанії.

Якщо ваш бізнес зіткнувся з труднощами через зміни ринкових умов, вам буде корисно провести аналіз ринку

Вирішення зазначених вище проблем бачиться українському уряду у співпраці в рамках міжнародного проекту Е-40, реалізація якого дозволить налагодити річкові вантажоперевезення з Білоруссю, а в перспективі з'єднати в єдину транспортну мережу Балтійське, Чорне і Каспійське моря.

Учасниками ринку річкових вантажоперевезень в руслі Дніпра великі надії покладаються на законопроект №1182-1 «Про внутрішній водний транспорт», зареєстрований в парламенті ще 6 вересня 2019 року. Однак він все ще знаходиться на розгляді Верховної Ради.

Раз ви читали цю статтю, пропонуємо вашій увазі матеріал про результати аналізу ринку складської логістики в Україні

Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями:

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами