Дата підготовки: | Січень 2020 року |
Кількість сторінок: | 35, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
Графіків і діаграм: | 8 |
Таблиць: | 18 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
Мова звіту: | українська, російська, англійська |
Компанія Pro-Consulting провела дослідження ринку річкових вантажоперевезень по руслу Дніпра в Україні. У звіті представлено загальний огляд ринку річкових вантажоперевезень: аналіз тенденцій розвитку ринку, розрахована ємність ринку річкових вантажоперевезень по руслу Дніпра, проведено структуризацію ринку річкових вантажоперевезень. Проведено аналіз державного регулювання річкових вантажоперевезень. Відображено структуру ринку за основними операторами ринку річкових вантажоперевезень. Проведено аналіз ціноутворення на ринку річкових вантажоперевезень в руслі Дніпра. Визначені основні потенційні споживачі послуг річкових вантажоперевезень, і проаналізовано їх вподобання. Побудований прогноз розвитку ринку річкових вантажоперевезень, а також проведено аналіз інвестиційної привабливості галузі.
Історія офіційного судноплавства почалася в 1835 році. Тоді виникла перша пароплавна компанія на Дніпрі (перше акціонерне пароплавне суспільство). Два пароплава, які належали їй, буксирували баржі з каменем для будівництва Київської фортеці і Броварського шосе.
На початку двадцятого століття водний транспорт стає основним видом транспорту в зовнішньоторговельних перевезеннях. За переписом, виробленої Київським Округом шляхів сполучення в 1906 році, на Дніпровському басейні налічувалося 382 самохідних та 2226 несамохідних суден.
У радянський період річковим флотом УРСР керував Головрічфлот. Він мав статус Головного управління річкового флоту при Раді Міністрів УРСР. У 1990 році обсяг внутрішніх водних перевезень становив 60 млн тон.
Під час ринкових перетворень в 90-х року в Україні почалося різке скорочення внутрішніх вантажоперевезень. У 2015 році обсяг внутрішніх річкових вантажоперевезень склав 4,7 млн тон.
З 2015 року спостерігається пожвавлення ринку. Факторами впливу стали - зростання залізничних тарифів і посилення контролю за транспортуванням автодорогами. Це додало конкурентної спроможності річковому транспорту.
Довжина річки Дніпро в межах України становить 981 км. Інфраструктура внутрішніх водних шляхів на р. Дніпро включає 6 шлюзів і 16 річкових портів та порто-пунктів. Регулярне водне сполучення з Білоруссю у верхній течії Дніпра і Прип'яті, і рух по Десні практично припинилися, що пов'язано з обмілінням на 1 м вищезгаданих річок в цьому районі. Вище м. Дніпро рух вантажних судів практично не здійснюється через наявність проблемного для судноплавства ділянки - підводних скель між містами Кам'янське і Дніпро. Судноплавні шлюзи Дніпровського каскаду забезпечують внутрішнє і транзитне судноплавство по р. Дніпро. Належна експлуатація шлюзів є основним критерієм безпеки судноплавства внутрішніми водними шляхами.
Через наявних обмежень на лімітують ділянках Дніпровських порогів велика частина Дніпра не задіяна. На північ від міста Дніпро вантажі практично не транспортуються. Днопоглиблення необхідно для відновлення обсягів річкових вантажоперевезень в Україні.
Головні обставини, що перешкоджають ефективній роботі судів з великим осіданням - наявність порогів в Дзержинському водосховищи, а також недостатня глибина фарватеру в Канівському. Незважаючи на те, що гарантовані глибини суднового ходу на Нижньому і Середньому Дніпрі рівні 3,7 м, іноді вони не перевищують 2,9 м. Внаслідок цього на судно можна завантажувати лише 1,5 тис. тон вантажу, в той час як збільшення глибини до 3,65 м дозволило б переміщатися судам з 5 тис. тон вантажу.
Проблемою також є відсутність фінансування для здійснення обслуговування інфраструктури річок. Згідно з Постановою Кабміну №1156, з 2016 року державні підприємства повинні платити 75% дивідендів (а відповідно до чинного Податкового кодексу, податок на прибуток і дивіденди становлять до 80 - 90% від доходу підприємств). Таким чином, у державних портів практично не залишається коштів для розвитку та оновлення інфраструктури.
В європейських країнах такі базові моменти, як шлюзи і глибина водних шляхів, інвестуються за рахунок державного бюджету. Іноді залучаються і інші джерела інвестування (наприклад, у Франції це атомні електростанції, сільськогосподарський сектор і, в деякій мірі, річкові транспортні компанії).
Ще одна проблема українських водних шляхів полягає в безлічі різних платежів і зборів, крім стандартного оподаткування бізнесу. У розвинених країнах, ця система працює простіше, у вигляді одного платежу, який спрощує ведення бізнесу в даній сфері.
1. Загальна характеристика ринку
1.1. Аналіз тенденцій розвитку ринку (історія розвитку, фактори впливу, проблеми)
1.2. Загальні показники ринку, розрахунок ємності ринку в 2017-2019 рр. (обсяг річкових перевезень)
1.3. Сегментація і структурування ринку річкових перевезень (за видами, походженням)
2. Державне регулювання галузі
2.1. Основні закони, що регулюють галузь (аналіз законопроектів, спрямованих на реформу галузі, бенефіціари та перспективи зміни)
2.2. Податки і збори на ринку (загальне оподаткування бізнесу, збори)
3. Основні оператори ринку (перевізники)
3.1. Перелік основних операторів ринку і їх опис
3.2. Структурування операторів (по флоту, спеціалізації, регіонально)
3.3. Частки основних операторів ринку (по виручці компаній з виділенням частки прямих надходжень від річкових перевезень)
3.4. Ступінь конкуренції і ризики. Аналіз ринкових часток конкурентів
4. Ціна та ціноутворення на ринку
4.1. Середні поточні ціни на перевезення
4.2. Опис факторів, що впливають на формування ціни, структура
5. Споживачі та їх переваги (включаючи онлайн)
5.1. Аналіз розвитку галузей, які в перспективі можуть обслуговуватися річковим транспортом (гірничо-металургійний комплекс, сільське господарство, інші) - основні тенденції у використанні видів транспорту, загальні показники розвитку
5.2. Переваги річкових перевезень в порівнянні з іншими сегментами
6. Висновки. прогнозні показники
6.1. Висновки і прогнозні тенденції розвитку ринку
6.2. Побудова гіпотез розвитку ринку. Прогнозні показники розвитку ринку в 2020-2023 рр.
6.3. Рекомендації з розвитку на ринку
7. Інвестиційна привабливість галузі
7.1. SWOT-аналіз ринкового напряму
7.2. PESTLE-аналіз факторів впливу на ринок
7.3. Існуючі ризики і бар'єри входу на ринок. Побудова карти ризиків на ринку
1. Структура ринку річкових перевезень в Україні в 2016-2019 роки., в натуральному вираженні, млн тон
2. Порівняльна характеристика зборів в річках
3. Діючі розміри плати за проходження суден шлюзами Дніпровського каскаду (не включаючи ПДВ), грн
4. Розміри плати за проходження суден шлюзами Дніпровського каскаду (не включаючи ПДВ) відповідно до нового проекту, грн
5. Діючі розміри причального збору, дол. США
6. Діючі розміри канального збору, дол. США
7. Діючі розміри канального збору в підходах до морських портів та терміналів, дол. США
8. Структурування операторів (по флоту, спеціалізації, регіонально)
9. Частки підприємств на ринку річкових вантажоперевезень по Дніпру в Україні в 2018 р., в грошовому вираженні, млн грн, %
10. Статистичні показники діяльності річкового транспорту і оцінка середньої ціни перевезення 1 тони вантажу на відстань 1 км в 2018 році
11. Основні фактори, які впливають на формування ціни (собівартість транспортування судами 4 тис. тон маршрут Кременчук-Миколаїв) в 2016 році
12. Показники металургійної промисловості в Україні в 2015 - 6 міс. 2019 роки.
13. Обсяги сільськогосподарської продукції в Україні в 2017 - 2019 рр., млн. тон
14. Частки основних потенційних споживачів послуг річкових вантажоперевезень в Україні за галузями в 2018 р., у грошовому вираженні, %
15. SWOT-аналіз ринку річкових вантажоперевезень по Дніпру
16. PESTLE-аналіз факторів впливу на ринок
17. Сегментація ринкових ризиків
18. Карта ризиків для ринку річкових вантажоперевезень по Дніпру в Україні
1. Середня глибина на різних ділянках по руслу Дніпра в Україні
2. Обсяг вантажоперевезень по руслу Дніпра в Україні в 2016-2019 рр., в натуральному вираженні, млн тон
3. Кількість суднопроходів (рейсів) по руслу Дніпра в Україні в 2016-2019 рр.
4. Частки основних операторів ринку річкових вантажоперевезень в Україні в 2018 році, в грошовому вираженні, %
5. Виробництво силікатної цегли в Україні в 2018-9 міс. 2019 рр., в натуральному вираженні, млн шт.
6. Динаміка виробництва щебню в Україні в 2015-6 м. 2019 рр., в натуральному вираженні млн т
7. Обсяг виробництва на ринку залізобетонних виробів в Україні в 2016-8 міс. 2019 рр., в натуральному вираженні, млн тон
8. Прогнозні показники ринку річкових вантажоперевезень в 2020-2023 рр. в Україні, в натуральних показниках, млн тон