Ринок HoReCa в Україні: споживацькі оцінки
127

Ринок HoReCa в Україні: споживацькі оцінки

Аналіз ринку ресторанно-готельного бізнесу в Україні проведений компанією Pro-Consulting з використанням як кабінетних, так і польових кількісних та якісних методів. Зокрема, в рамках дослідження здійснено телефонне опитування споживачів послуг закладів громадського харчування зі всієї території України за випадковою вибіркою. В опитуванні взяли участь 1050 респондентів з наступних міст:

За результатами опитування встановлено, що українці стали значно менше відвідувати кафе, ресторани та інші заклади харчування і розміщення після початку широкомасштабної агресії Росії.

Серед респондентів були і такі, хто став частіше відвідувати заклади громадського харчування в Україні після лютого 2022 року. Найбільша частина цих активних споживачів – 5,1% – у сегменті кав’ярень, в інших сегментах ринку доля клієнтів, які збільшили частоту відвідування, не перевищує 4% від загальної кількості опитуваних.

Дослідження відвідуваності закладів HoReCa в Україні з урахуванням зменшення розрахункової чисельності населення на 24%, з 37 млн до 28 млн, дало змогу оцінити падіння ємності досліджуваної сфери бізнесу.

У ході опитування респондентів просили надати деякі якісні оцінки тенденціям, притаманним ринку громадського харчування в Україні у теперішній час. Так, споживачі відзначили, що:

  • використання українських продуктів при приготуванні страв у закладах харчування робить їх доступнішими за ціною без втрати якості;
  • підвищується їх зацікавленість щодо вин та крафтового пива вітчизняного виробництва у меню кафе та ресторанів.

Разом з тим, популярність закладів, що спеціалізуються тільки на українській кухні, суттєво не збільшилася.

Стосовно якості обслуговування клієнтів на ринку HoReCa в Україні учасники опитування дали досить низьку оцінку. Понад 58% опитуваних періодично або часто були незадоволені обслуговуванням у квітні 2024 року, лише 27% респондентів не мали жодних претензій до сервісу.

Серед основних недоліків обслуговування споживачі назвали:

  • відсутність розгорнутої інформації щодо страв та напоїв у меню;
  • хамство персоналу закладу харчування;
  • ненадання решти на маленькі суми;
  • тривалий час очікування офіціанта.

Найбільша частка невдоволених сервісом закладів громадського харчуванння Україні виявилася у Києві – 22,5%. Дещо менший, але також доволі значний, відсоток незадоволених споживачів – у Дніпрі, Львові, Одесі.

Одним із завдань опитування було визначення, яким інформаційним джерелам віддають перевагу споживачі закладів HoReCa різних вікових груп. З’ясувалося, що незалежно від віку найпопулярнішим каналом отримання цільових відомостей є месенджер Telegram. Крім того, споживачі до 45 років активно користуються ресурсами соціальної мережі Instagram, а у людей, старших за 50-55 років, додатковим важливим джерелом інформації є телебачення.

Сегментація опитуваних за рівнем доходів виявила, що споживачі з доходами вище середнього віддають перевагу Telegram та соціальним мережам, а люди з низькими доходами більше дивляться телебачення.

Коментар Ельміри Гулуєвої, старшої аналітикині Pro-Consulting: «Після значного зниження активності в галузі HoReCa, яке в 2022 році було викликано початком повномасштабної війни, в 2023 році спостерігалося відновлення кількості закладів громадського харчування. Переважали проєкти в сегменті "бари", "кав'ярні" та "фаст-фуд. Для Києва також стала помітна тенденція роботи закладів у змішаному форматі, в тому числі колаборацій закладів різних сегментів ринку, включно з такими нестандартними рішеннями, як кав’ярні-книгарні. Також зросла популярність швидкої їжі, особливо в недорогих цінових сегментах та містах, наближених до прифронтових областей, через збільшення кількості військових і біженців».

 

Коментар Ірини Зеленіної, президентки ГС «Український ХоРеКа Кластер»: «Через міграцію і мобілізацію, а також нові тренди і виклики, що з’явились у суспільстві з іншого типовий гість українського закладу суттєво змінився. Він так само хоче отримувати якісний сервіс і різноманіття страв і напоїв, але все більше дивиться на продукти, зроблені в Україні. Йому цікаво дізнаватись, що сучасна українська кухня зроблена з якісних українських продуктів може бути гідною альтернативою для нього. І постачальники товарів і послуг, в тому числі учасники «Українського ХоРеКа Кластеру», підлаштовуються під цей тренд, і адаптують пропозицію не тільки під ресторанний бізнес загалом, а і враховують споживчі тренди на ринку.Окрема тему, яку потрібно опрацьовувати всім залученим до індустрії гостинності - це тема інклюзивності».

Також ми підготували для вас невеличкий список релевантних до теми статті готових аналітичних проектів, які можуть стати вам у нагоді:

Інші новини

Зв'язатися з нами