Дата підготовки: | Червень 2024 року |
Кількість сторінок: | 57, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
Графіків і діаграм: | 22 |
Таблиць: | 20 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
Мова звіту: | українська, російська, англійська |
Аналітиками Pro-Consulting було проведено дослідження ринку HoReCa в Україні. Проаналізовано фактори, що впливають на ринок, основні показники, які пов’язані з персоналом та тренди у переформатуванні й відкритті нових закладів.
В ході аналізу було проаналізовано загальні показники ринку в Україні у 2021-2023 рр, проаналізовано кількість закладів, кількість за форматами, середній чек, кількість посадкових місць, частку мережевих закладів та помісячну виручку.
Окрім цього, було проведено опитування рестораторів у секторі HoReCa в Україні. На основі отриманих результатів було виокремлено основні тренди у споживанні на ринку, поточні тенденції у сфері відносин з персоналом та зміни споживчої поведінки протягом війни.
Так, протягом 2022-2023 рр., найбільший вплив на сегмент HoReCa мала повномасштабна війна на території України, окупація левової частини територій, систематичні обстріли інфраструктури, здороження ведення бізнесу, в тому числі збільшення витрат на комунальні послуги — електрика, газ, а також зниження кількості відвідувачів (мобілізація, міграція).
Динаміка заробітних плат за резюме (бажана заробітна плата робітника) у готельно-ресторанному бізнесі протягом 2021-квітня 2024 рр, демонструє сталу тенденцію до зростання. Так, станом на квітень 2024 року, середня заробітна плата по розглянутим вакансіям в Україні становить 17 552 грн, що на 28,1% більше ніж у квітні 2023 року та на 19,2% більше ніж у червні 2023 року. Серед причин суттєвого підвищення заробітних плат є боротьба між закладами громадського харчування за робітника в умовах дефіциту кваліфікованих кадрів.
Незважаючи на це, середньомісячна заробітна плата у квітні 2024 року по Україні на 13,3% менше за бажану заробітну плату потенційного кандидата.
1. Загальна характеристика ринку
1.1. Опис ринку (вступний пункт з описом методологій дослідження, джерел інформації, територіальних та якісних меж ринку), опис проекту, в рамках якого проводиться дослідження та виконавця
1.2. Аналіз тенденцій розвитку ринку
- Фактори, що впливають на ринок та їхній прояв протягом досліджуваного періоду
- макро фактори (військові дії, енергетика тощо)
- стан суміжних галузей (постачання продуктів харчування, сфера розваг)
- соціально-економічні тренди (персонал, гості)
- регіональний розріз ринкових змін (як відрізняються тренди в різних містах)
- ключові висновки про поточну стадію розвитку ринку, основні проблеми та можливості для розвитку
1.3. Загальні показники ринку (розрахунок на основі наявних даних та проведених кількісних та якісних опитувань)
- Кількість відкритих та закритих закладів
- Кількість закладів у розрізі міст (оцінка у динаміці)
- Структура за видами закладів
- Кількість гостей, середній чек та виручка
1.4. Основні показники, пов’язані з персоналом
- Чисельність персоналу, залученого в галузі. Оцінка тіньової складової на ринку (неофіційно оформлений персонал)
- Плинність кадрів
2. Зміни у державному регулюванні та їхній вплив на ринок
2.1. Основні обмеження для роботи галузі в цілому
3. Аналіз активності операторів ринку. Огляд активності закладів, що впливали на регіональні ринки (контент-аналіз, інтерв’ю з експертами)
- Найбільші мережеві гравці
- Визначні відкриття та закриття ресторанів в містах
- Ініціативи в контексті війни, що вплинули на ринок
3.1. Загальноукраїнський контекст
3.2. Особливості та інновації в роботі, пов’язані з персоналом
4. Асортимент та ціноутворення на ринку (аналіз меню закладів та профільних публікацій)
4.1. Аналіз змін в асортименті страв та напоїв в закладах (використання локальних продуктів, зменшення меню, інші можливі тренди)
4.2. Аналіз зміни цін на страви та напої, зміна фудкоста
5. Аналіз споживання на ринку (аналіз за результатами опитувань)
5.1. Зміни споживчої поведінки в контексті воєнного часу
5.2. Зміна кількості споживачів (у прив’язці до зміни кількості закладів)
5.3. Наскільки споживачі відчувають проблеми з персоналом закладів харчування
6. Аналіз ситуації з персоналом в ресторанному бізнесі
6.1. Поточні тенденції у сфері відносин з персоналом (за даними опитувань)
6.2. Показники, пов’язані з персоналом з якісним аналізом за результатами інтерв’ю
6.3. Основні проблеми, з якими стикаються заклади в контексті пошуку персоналу (за результатами опитування)
6.4. Основні проблеми, з якими стикаються шукачі роботи в галузі (контент-аналіз)
6.5. Аналіз заробітних плат в галузі (на основі оголошень про роботу). Аналіз змін заробітних плат в контексті зміни споживчих цін
6.6. Аналіз освіти в ресторанному бізнесі. Аналіз кількості та якості поточних освітніх програм у ВНЗ, кількості приватних курсів та відгуків про них
6.7. Висновки про проблеми з персоналом у галузі, їхній вплив на ресторанний бізнес
6.8. Можливі шляхи вирішення проблем (за результатами інтерв’ю)
7. Висновки. Прогнозні показники ринку
7.1. Висновки і прогнозні тенденції розвитку ринку
7.2. Побудова гіпотез розвитку ринку на основі базового, оптимістичного та песимістичного сценарію з зазначенням основних подій, що сприятимуть реалізації сценарію. Прогнозні показники розвитку ринку в 2023-2025
7.3. Прогнози, пов’язані зі зміною ситуації з персоналом на ринку
7.4. Рекомендації з розвитку ринку шляхом розвитку персоналу
- Розробка навчальних програм та посилення освіти у ВНЗ
- Стимулювання роботодавців
- Інші рекомендації
1. Зміна частоти відвідування закладів громадського харчування протягом 2022-2023 рр. у порівнянні з 2021 роком, млн. відвідувань
2. Зміна частоти відвідування закладів громадського харчування протягом 2022-2023 рр. у порівнянні з 2021 роком, у розрізі міст та типів закладів
3. Кількість зареєстрованих юридичних та фізичних осіб у сфері громадського харчування станом на 1 квітня 2021-2024 рр., од
4. Оцінка кількості закладів громадського харчування станом на 18 квітня 2024 рр., од
5. Кількість закладів у сфері гостинності України за типом у 2023 році, од.
6. Найпопулярніші формати відкритих закладів у сфері громадського харчування у Києві у 2022-2023 рр., од
7. Найбільші мереж за видами ведення бізнесу України у 2023 році
8. Кількість відвідувачів у сфері громадського харчування за типом у 2023 році, млн осіб
9. Порівняння середнього чеку в закладах громадського харчування в Україні у ІІ півріччі 2022 р. та ІІ півріччі 2023 р, грн.
10. Виручка закладів сфери громадського харчування за типом у 2022-2023 рр., млн. грн.
11. Виручка закладів сфери громадського харчування за регіонами у 2023 році, од
12. Чисельність найманого персоналу в галузі у 2021-2023 році, осіб
13. Кількість людей у команді у готельно-ресторанному бізнесі, яка змінилась за останні півроку, за форматами закладів станом на квітень 2024 року, осіб, %
14. Найбільші мережеві гравці в сегменті HoReCa в Україні
15. Визначні відкриття та закриття ресторанів в містах у 2023 році
16. Кількість порцій їжі, яку приготували найбільші партнери World Central Kitchen в Україні протягом 10 місяців 2022 року
17. Індекс споживчих цін на основні види харчової продукції у 2022-2023 рр. до грудня попереднього року, %
18. Розподіл популярних інформаційних джерел для отримання новин за віком респондентів, %
19. Популярність інформаційних джерел для отримання новин залежно від доходу респондентів, %
20. Співставлення динаміки кількості закладів та чисельності населення в Україні
1. Динаміка середнього рівня заповнюваності на готельному ринку в містах-мільйонниках України у 2022-2023 рр., %
2. Наявність змін на ключових посадах (шеф-кухар, директор, адміністратор) протягом листопада 2023 - квітня 2024 рр., %
3. Частка активних підприємств у сфері громадського харчування станом у 2023 році по регіонах України, %
4. Зростання виручки в закладах громадського харчування в Україні у ІІ півріччі 2023 р у порівнянні з ІІ півріччам 2022 р, %
5. Кількість людей у команді у готельно-ресторанному бізнесі, яка змінилась за останні півроку, станом на квітень 2024 року, %
6. Середньорічний індекс інфляції, %
7. Популярність інформаційних джерел для отримання новин залежно від статі респондентів, %
8. Зміна споживацької поведінки під час відвідування закладів громадського харчування у 2023 році в порівнянні з 2022 роком, бали
9. Кількість споживачів, які відчувають низьку якість обслуговування у квітні 2024 року, %
10. Розподіл споживачів, які відчувають низьку якість обслуговування по містам-мільйонникам України у квітні 2024 року, %
11. Наявність комплексних програм для навчання персоналу у квітні 2024 року, %
12. Стан підготовки команди у квітні 2024 року, %
13. Оцінка рівня кандидатів, які приходять на співбесіду (за оцінкою представників закладів громадського харчування) у квітні 2024 року, %
14. Труднощі українців під час пошуку роботи у 2023 року, %
15. Середній термін пошуку роботи українців у 2023 року, %
16. Динаміка середніх заробітних плат за вакансіями та резюме у готельно-ресторанному бізнесі України у червні 2021-2023 рр та у квітні 2024 року, %
17. Динаміка заробітних плат за вакансіями та резюме у готельно-ресторанному бізнесі у містах-мільйонниках України у квітні 2024 року, %
18. Динаміка пошукових запитів за вакансіями у готельно-ресторанному бізнесі у Києві, Львові та Одесі України у квітні 2024 року, %
19. Найбільші проблеми, пов’язані з персоналом в Україні 2023 рік, %
20. Основні причини, які змусять робітника змінити місце роботи у 2024 році, %
21. Фактори впливу на бізнес у 2024-2025 рр., %
22. Прогнозна кількість персоналу з урахуванням тіні у 2024-2025 рр., %