Мінеральна вода є товаром широкого вжитку, який користується попитом у всіх верств населення України.
Тому усереднений портрет покупця мінеральної води дуже розмитий. Це чоловіки і жінки у віці від 12 до 65 років (ядро цільової аудиторії - населення у віці 20-55 років) з будь-яким рівнем доходу. Активність споживачів не залежить від їх освіти, зайнятості, сімейного стану та наявності дітей. Єдиний фактор, що підвищує рівень споживання мінералки - це проживання покупців у великих містах і населених пунктах, що знаходяться на екологічно несприятливій території, де якість водопровідної води знаходиться на низькому рівні.
Основними каналами збуту мінеральної води, як і інших безалкогольних напоїв, є гіпер- і супермаркети (41,5%) і продуктові магазини (31,2%). При цьому частка великих мережевих магазинів має тенденцію до збільшення за рахунок інших каналів збуту.
Також пропонуємо вам почитати більш свіжу аналітику ринку негазованих вод в Україні
Це пояснюється перевагами, які має велика мережа збуту в порівнянні з дрібними продавцями. У період кризи велике значення має здатність торгового підприємства стримувати зростання цін, так як в умовах зниження купівельної спроможності, покупець чутливіший до цінових відмінностей на один і той же товар. Великі торгові оператори, завдяки крупнооптовим закупівель товару у виробників, мають більший простір для проведення всіляких цінових акцій і розпродажів, які залучають споживачів. Крім того, важливим є фактор більшого асортименту товарів в супермаркетах в порівнянні з маленькими магазинами.
Також прочитайте огляд ринку мінеральної води в скляній тарі в Україні
Іншими каналами збуту мінеральної води є аптеки, лікарні, оздоровчі заклади, школи, фітнес-центри, підприємства громадського харчування, готелі, вендингові автомати і ін.
Можливо вас зацікавить стаття про бізнес-ідею виробництва мінеральної води
Мінеральна вода має велику цільову аудиторію споживачів, що охоплює 70-75% населення. Для просування цього товару оптимально використовувати канали, з широким охопленням користувачів, такі як:
- сайти в мережі інтернет;
- просування в популярних соціальних мережах (Facebook, VK, YouTube);
- реклама на радіо, телебаченні, в друкованих та електронних ЗМІ, зовнішня реклама (білборди, транспорт і т.д);
- банерна реклама та контекстна реклама в інтернет, е-mail маркетинг;
- мобільна реклама;
- партнерська реклама;
- спонсорство, благодійність, івент-маркетинг;
- залучення лідерів думок, знаменитостей, оцінка експертами галузі і т.д.
Україна займає одне з провідних місць в світі за кількістю розвіданих джерел мінеральної води і має розвинений ринок цього продукту. Внутрішній попит на 96% покривається вітчизняним виробництвом. Експортний потенціал галузі практично не задіяний, продаж за кордон здійснюється в дуже малих обсягах.
На сьогоднішній день на внутрішньому ринку мінеральної води України відзначається великий рівень конкуренції. Великі компанії намагаються утримати і збільшити обсяги продажів завдяки своїм перевагам перед слабшими конкурентами. Такими перевагами є:
- джерела з унікальними за складом водами;
- великі потужності з видобутку води;
- наявність фінансових засобів на технічний розвиток, рекламу, підвищення кваліфікації співробітників.
Якщо ви плануєте розвивати свій бізнес незалежно від кризи, рекомендуємо провести дослідження ринку, і переконатися, що ви рухаєтеся в правильному напрямку
Разом з тим, можливості для виходу на ринок нових підприємств є завдяки тому, що рівень споживання мінеральної води в нашій країні ще сильно відстає від середньоєвропейського. Попит на мінеральну воду має тенденцію до збільшення під впливом світового тренду на здоровий спосіб життя.
Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями: