Дата підготовки: | Липень 2014 року |
Графіків і діаграм: | 8 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром |
Огляд ринку мінеральної води створений аналітиками компанії Pro-Consulting. Підготовлений документ містить відомості по українському ринку за період 2009 – 6 міс. 2014 рр. у розрізах виробництва, зовнішньоекономічної діяльності, споживчих переваг. За розглянутий період максимальний обсяг випуску мав місце в 2010 р. (134,7 млн дал), після чого відбулося його скорочення на 10,3 млн дал. Очікувалося, що станеться значне зростання показників у 2012 р. у зв’язку з проведенням Євро-2012, проте приріст склав лише 2,1 млн дал. Після цього відбулося скорочення випуску і в 2013 г. При висвітленні структурних часткою провідних операторів у загальному випуску показано, що три компанії охоплюють половину ринку. Це IDS Group Ukraine з часткою 28%, Coca-Cola, що має 15%, і корпорація «Оболонь» з 7%. Характерною особливістю ринку є поступове наростання частки негазованої води. За три роки цей показник виріс на 5,2 п. п., склавши в 2013 р. 32,0%, що показує високий потенціал подальшого зростання популярності саме негазованої води. На ринку домінує вітчизняна продукція, її частка в 2013 р. склала 95,5%. Крім того, українська мінералка має попит на зовнішніх ринках. Крім Молдавії та РФ, які є традиційними країнами-експортерами й за 5 міс. 2014 р. показали частки, відповідно, 46,6% і 35,0%, наша вода надходить в США, Ізраїль, Канаду та інші розвинені країни з високими вимогами щодо якості харчової продукції. У структурі імпорту переважають грузинські поставки (69,4%), далі йде РФ, а на частку інших країн припадає 3,8%. Близько 21% українських споживачів надають перевагу мінеральній воді «Моршинська», яку випускає зазначений вище лідер ринку, при цьому наступні дві позиції також виробляються компанією IDS Group Ukraine (це мінеральні води «Боржомі» з показником 14,7% і «Миргородська», 8,4 %). Інші компанії, крім наведених ТОП-11, охоплюють 23,2% споживання, що відображає характерну для українського ринку наявність великої кількості виробників, популярних у своїх регіонах і практично невідомих за їх межами. Завершують огляд результати прогнозування обсягів виробництва. Згідно з представленими даними, випуск мінеральної води буде поступово наростати, проте темп приросту буде дуже незначним, за рік приблизно по 0,3%. В абсолютних величинах приріст від 2013 до 2017 р. очікується на рівні 1,4 млн дал.