Україна багата на природні ресурси. У тому числі на нашій території безліч джерел мінеральної води: як лікувальної, так і столової. Ця вода користується великою популярністю у населення. Попит на неї підстьобується також і низькою якістю води з водопроводу.
У 2015 році відбувся невеликий спад виробництва мінералки через кризу, але він був короткочасним. Уже в 2016 році обсяги випуску води почали відновлюватися. Тенденція продовжилася і в 2017-м, що показано на діаграмі.
Українські виробники віддають перевагу випуску газованої мінеральної води.
На міжнародному ринку українська мінералка представлена слабо. Для успішного експорту необхідне визнання якості нашої води міжнародними центрами сертифікації. На сьогоднішній день найбільшим вітчизняним експортером мінеральної води є моршинський завод «Оскар», а основними напрямками продажів - Молдова і Росія.
У наших супермаркетах можна зустріти і імпортну мінералку. Це в основному газована вода середнього і високого цінового діапазону. У період кризи обсяг імпорту значно зменшився через зниження купівельної спроможності населення. Основними джерелами зовнішніх поставок води на український ринок стали Грузія, Росія, Франція, Італія, Болгарія.
Скляна тара для води є більш екологічною. Скло не вступає в реакцію з вмістом. Тому мінеральна вода в такій пляшці довше зберігає свої смак і властивості. Крім того, скло придатне для вторинної переробки і створює менше навантаження на природне середовище.
Незважаючи на це, на українському ринку поки переважає мінеральна вода в пластиковій упаковці.Скляна тара більш характерна для імпортної продукції. Однак мінералку в воді випускають і українські виробники. Лідером серед українських компаній є група IDS BORJOMI UKRAINE, що продає воду під торговими марками «Моршинська» та «Боржомі». Збут бутильованої мінеральної води йде в основному через супермаркети (~ 40%) і продуктові магазини (~ 30%). Тут часто влаштовуються акції і розпродажі для стимулювання попиту. Для реалізації дорогих марок води використовуються канали збуту закладів сектора HoReCa.
Майбутня динаміка споживання мінеральної води в скляних пляшках залежить від зростання рівня доходів українців. Додатковим каталізатором для збільшення попиту на бутильовану воду може стати поширення серед населення ідей здорового способу життя.
Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями: