Оманлива солодкість: аналіз ринку продуктів переробки рослин в Україні
2278

Оманлива солодкість: аналіз ринку продуктів переробки рослин в Україні

Глюкозний сироп добре відомий виробникам солодких ласощів і напоїв. Він часто замінює в складі цієї продукції цукор, завдяки чому знижується собівартість її виробництва.

Масово використовувати глюкозний сироп при виготовленні харчових продуктів і безалкогольних напоїв почали в США в 70-х роках минулого століття, коли цукор в цій країні сильно подорожчав. Піонерами введення в рецептуру солодкого замінника стали виробники Pepsi і Coca-Cola.

В Україні ціни на цукор останнім часом також мають тенденцію до зростання. За два роки, з початку 2015 по кінець 2017, вартість цього продукту зросла з 7,2 тис. Грн до 10,7 тис. Грн або з $ 330 до $ 404. Тому використання глюкозного або фруктозно-глюкозного сиропу актуально і для нашої країни.

Крім ціни на цукор, попит на глюкозний сироп залежить від динаміки виробництва тих видів продукції, куди цей інгредієнт може входити. Випуск всіх цих продуктів в більшій чи меншій мірі постраждав в період кризи. Так, виробництво шоколаду в 2016 році склало трохи більше половини того обсягу, що випускався в 2013-му. Тільки в минулому році почався деякий його зростання.

Схожа ситуація в секторі фруктових та овочевих соків, за тим винятком, що в їхній занепад виробництва тривало і в 2017 році.

Найкраще пережили пік кризи виробники цукристих кондитерських виробів. Але і їм ще не вдалося досягти показника 2013 року.

Таким чином, подорожчання цукру розширило область використання фруктозно-глюкозних сиропів, але скорочення випуску основних видів продукції, в яких вони використовуються, зменшило обсяг цього ринку.

Практично все виробництво глюкозних сиропів в Україні зосереджено на двох підприємствах - ВАТ «Інтеркорн Корн Просессинг Індастрі» і ЗАТ «Дніпровський крохмале-патоковий комбінат». Частка інших виробників близько 0,2%. У нашій країні випускаються сиропи різних марок, в залежності від вмісту фруктози: низько- (ГФС 10, ГФС 20), середньо- (ГФС 30, ГФС 42) і високофруктозние.

Експорт фруктозно-глюкозних сиропів також консолідований. 99% його проходить через компанію Інтерстарч Україна. В останні роки у даного продукту з'явилися нові експортні напрямки. До традиційних споживачам - Росії та Білорусі додалася Нігерія, обсяги поставок в яку вийшли на друге місце.

Подальший розвиток ринку фруктозно-глюкозних сиропів буде залежати від динаміки на продовольчому ринку України, а також успішності заміщення скорочення обсягів обсягів поставок в російському напрямку. В українських виробників є всі підстави дивитися в майбутнє з оптимізмом. У нашій країні є багата сировинна база, придатна для виготовлення глюкозних сиропів: кукурудза, картопля, пшениця і великі потужності для виробництва продуктів харчування. НБУ прогнозує щорічне зростання ВВП на рівні 2-3 відсотків, що буде сприяти підвищенню добробуту громадян і пожвавленню споживання. Таким чином, найближчим часом буде рости попит і на такі продукти переробки сільськогосподарських культур, як глюкозні і фруктозно-глюкозні сиропи.

 

Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями:

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами