Не хлібом єдиним: аналіз ринку хлібобулочних і кондитерських виробів України
1310

Не хлібом єдиним: аналіз ринку хлібобулочних і кондитерських виробів України

Зменшення виробництва хліба в Україні є характерною тенденцією останніх років. Відбувається воно з декількох причин, головні з яких це скорочення чисельності населення, наявність тіньового сектора ринку, що не потрапляє в статистику, і зміна харчових переваг співгромадян в період кризи. На спаді перебуває і випуск деяких видів кондитерських виробів. У цьому секторі ринку конкуренція виробників з випічкою домашніх господарств найбільш сильна.

Сухарі - один з видів кондитерської продукції, випуск якого зростає. Позитивна динаміка відзначається завдяки тому, що даний сегмент ринку охоплює досить широку групу споживачів, так як включає в себе як здобні сухарі, так і снекові. Перші є популярним десертним блюдом до гарячих напоїв. Другі завдяки різним смаковим добавкам, вживаються в якості закуски до пива і слабоалкоголки. Виробники снекових різновидів сухарів найбільш активно рекламують свою продукцію і розширюють збут. Імпортні сухарі займають всього 5% цього сегмента ринку. У той же час, близько 15-25% випущених в Україні сухарів йде на експорт.

У нашій країні випускаються також пряники різних видів і на будь-який смак. Вітчизняною продукцією практично повністю покривається внутрішній попит. Обсяг імпорту вкрай незначний. Разом з тим, сьогодні у споживачів є широкий вибір інших кондитерських виробів аналогічної цінової категорії, тому пряників купується все менше. Відповідно і виробництво їх зменшується.

Одними з конкурентів пряників є різні види здоби. Вона може використовуватися і в якості десертної страви, і як основа для швидкого перекусу. Рідко які торгові точки не мають в своєму асортименті цього виду кондитерської продукції. Широко представлена ​​здоба і в закладах фаст-фуду і стріт-фуду. Останнім часом великої популярності набули круасани. Вони продаються як в фасованому вигляді в магазинах, так і подаються в різних закладах харчування. Розрізняються круасани за видами начинки, а також за розміром. В цілому показники випічки здоби останнім часом нестійкі. У 2017 році вони були нижче 2016- го, а в першому кварталі 2018 року спостерігається деяке зростання.

Найбільш негативно криза відбилася на виробництві тортів. Сталося це через падіння купівельної спроможності населення і втрати основного експортного ринку - Росії. Якщо в 2013 році тортів в Україні випускалося 27 тис. тонн, то в 2017 - лише 15,8 тис. тонн. Пошук нових каналів збуту тортів за кордон ускладнений через малий термін придатності, невідповідність стандартів виробництва та інших смакових уподобань споживачів.

Поступово відновлюється сегмент ринку печива і вафель після падіння в 2015 році. Він має найбільшу зростаючу динаміку серед всіх видів кондитерської продукції. Кондитери намагаються зацікавити широкі кола покупців цього виду продукції, розширюючи її асортимент за видами і ціновими діапазонами.
Найбільший тренд на скорочення виробництва зберігає хліб - 5-10% щорічно. Найпопулярнішим з його видів залишається пшеничний. Завдяки новим віянням в області здорового харчування підвищується попит на нетрадиційні види хліба - білковий, бездріжджовий, з різними добавками. Розширення асортименту за рахунок більшого випуску дієтичної продукції може допомогти вітчизняним хлібокомбінатам компенсувати зниження попиту на основний вид хліба.

За результатами моніторингу ринку хлібобулочних і кондитерських виробів можна прогнозувати збереження в найближчій перспективі поточних тенденцій розвитку. Каталізаторами зростання ринку можуть стати підвищення добробуту населення і знаходження нових напрямків експорту.

 

Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями:

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами