Далеко позаду залишилися в нашій країні часи дефіциту ковбаси. Сьогодні магазини заповнені ковбасної продукцією найрізноманітніших видів. Були б гроші. Численні вітчизняні виробники ведуть жорстку конкурентну боротьбу за увагу покупців. Наприклад, варені ковбаси сьогодні займає 70% від усього обсягу ковбасних виробів і на її виробництві задіяно 20% м'ясопереробних потужностей нашої країни. Тіньовий сектор на ринку, за оцінками експертів, становить 30%. Його забезпечують дрібні виробники, які, як правило, працюють в західних регіонах України, а також контрабанда ковбас з Польщі та Італії.
Найбільш популярні в українських споживачів варені і напівкопчені ковбаси. Вони займають в загальному обсязі виробництва 69,2% і 17,3% відповідно. Найменше на ринку копчено-печених м'ясних виробів, таких як корейка, бекон і грудинка.
Криза, що почалася в 2014 році, торкнувся і ковбасну галузь. В результаті його впливу, виробництво ковбас скорочувалася протягом 2015 і 2016 років. Лише в минулому році тенденція змінилася на протилежну і почалося зростання. Загальному тренду слідував і сегмент напівкопчених ковбас.
Незважаючи на всю різноманітність пропозиції і високу ступінь консолідації ковбасного ринку, простір для його подальшого розвитку ще є. Українці споживають м'яса в середньому 53 кг на людину в рік, тоді як фізіологічна норма - 80 кг. У той же час фінансові можливості нашого населення ще недостатні для того, щоб радикально збільшити рівень споживання м'ясних виробів. Розуміючи це, виробники намагаються уникати різкого підвищення цін і працюють в напрямку вдосконалення якості продукції свого бренду і освоєння нових ринкових ніш.
Ціна ковбаси залишається в Україні головним орієнтиром для споживачів. Особливо важливу роль вона відіграє для людей з низьким рівнем доходу: молоді, пенсіонерів. Більш забезпечені верстви населення, а серед них особливо жінки, приділяють підвищену увагу якості товару. Такі споживачі готові віддавати більше грошей за ковбасу, що не містить шкідливих добавок і ГМО. На перевагу також впливає популярність ковбасного бренду.
Менш важливий для покупців дизайн упаковки. На нього звертає увагу в основному молодь. Місце виготовлення ковбаси набагато більше впливає на вибір товару. За статистикою, 90% міських жителів віддають перевагу продуктам місцевого виробництва. Через заклопотаності правильністю зберігання продукції в торгових точках, частіше ковбаса купується в супермаркетах, ніж на ринках. Найбільше ковбасних виробів купується у вигляді цілого «батона» вагою 400-600 грам, потім йде розрізана ковбаса і упакована нарізка.
Сьогодні українські виробники ковбаси перебувають у непростій ситуації. Подорожчання м'яса, інших інгредієнтів і енергоресурсів робить виробництво менш рентабельним. Різко піднімати ціну не можна, так як в умовах високої конкуренції споживач, швидше за все, вибере товар іншої торгової марки. З тієї ж причини небажано змінювати і рецептуру в сторону застосування більш дешевих інгредієнтів. Наявність сірого ринку, на якому продукція набагато дешевше, хоч і менш якісна, ще більш стискає простір для маневру. Виходом з такого становища може бути як оптимізація всіх виробничих процесів без втрати якості товару, так і розширення збуту за рахунок виходу на міжнародні ринки. Подальшому розвитку ковбасної галузі сприятиме підвищення рівня доходів населення нашої країни.
Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями: