З давніх часів існують казки, в яких згадуються чудодійні еліксири, які значно поліпшують стан і характеристики людського тіла. Це свідчить про те, що ще в сиву давнину були відомі і застосовувалися напої, які сьогодні входять в категорію функціональних. Вони містять комплекс корисних речовин, що дозволяють підтримувати тонус організму, краще справлятися з навантаженнями і шкідливими впливами навколишнього середовища.
Сучасна ринкова епоха функціональних напоїв почалася в Японії в 1984 році. Вони швидко знайшли свою нішу в структурі споживання, і вже в 1987-му ця категорія продукції налічувала близько 100 найменувань.
Сьогодні функціональні напої популярні в усьому світі. У Європі та США рівень їх споживання становить близько 100 літрів на людину в рік. У порівнянні з цими показниками, ринок функціональних напоїв України знаходиться в зародковому стані. Жителі нашої країни випивають в середньому за рік всього по 0,05 літра таких напоїв (в загальному - 46,96 тис. дал у 2017 році).
Разом з тим, інтерес до функціональних напоїв в Україні зростає в процесі підвищення рівня життя наших громадян. Після зменшення обсягу даного ринку на 7% в минулому році, за сім місяців нинішнього року він виріс на 8%. Причому це зростання забезпечується за рахунок збільшення внутрішнього виробництва, в той час як частка імпорту знизилася до 63%.
На нашому ринку переважають вітамінні напої та ізотоніки торгових марок IZO Go, OSHEE, Aquell Vitaminwater, Aleo.
Результати аналізу пошукових запитів в Google показують, що функціональними напоями цікавляться люди, які ведуть активний спосіб життя і займаються видами спорту, які вимагають підвищеної витривалості, такими як велокрос і марафонський біг. Найбільше запитів надходило зі столиці і великих мегаполісів - Харкова і Одеси. У цих регіонах найбільша концентрація споживачів даної продукції.
Подальший розвиток ринку функціональних напоїв буде залежати від успішності поширення ідей здорового способу життя, популяризації в нашій країні фізкультури і спорту. Більше схильні до споживання функціональних напоїв люди із середніми та високими доходами, тому динаміка зміни обсягу ринку безпосередньо пов'язана з показником добробуту українського населення.
Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями: