| Дата підготовки: | Листопад 2024 року |
| Кількість сторінок: | 6, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
| Графіків і діаграм: | 2 |
| Таблиць: | 2 |
| Спосіб оплати: | передоплата |
| Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
| Мова звіту: | українська, російська, англійська |




Аналітиками Pro-Consulting було проведене аналіз ринку безалкогольних газованих лимонадів на основі соку в Україні за 2021-І пол. 2024 рр. В аналітичній записці зазначено основні тенденції ринку, виробництво на ринку, експорт/імпорт, споживання та споживчі уподобання.
Безалкогольні газовані лимонади на основі соку – це напої, що містять в своєму складі 50% і більше соку із додаванням газованої води. Вони мають освіжаючий смак та насиченість вітамінами, притаманними фруктам, з яких виготовляється сік. Такі напої популярні серед тих, хто шукає легку, менш солодку альтернативу класичним солодким газованим напоям.
На українському ринку присутні аналоги чи найбільш наближені продукти, частка соку в яких складає від 5 до 50%. Такі напої називають соковмістними чи лимонадами з вмістом соку.
За період війни з’явилось декілька товарів-аналогів з місткістю соку близько 5-30%. Такий ріст виробництва демонструє попит на продукцію та пошук можливості зайняти ринок операторами. Проте ринок лимонадів на основі соку отримав лише одного гравця, що означає недостатність попиту на більш дорогому сегменті.
Протягом 1 пол. 2024 р. імпорт досліджуваної продукції має нижчі показники відносно аналогічного періоду 2023 р., в основному це спричинене зниженням попиту через ріст цін на продукт. Попит на ринку може бути закритий внутрішніми виробниками за умови дотримання цінової та маркетингової стратегії, спрямованої на забезпечення вимог споживачів у розрізі ціна/якість.
Проблемами розвитку ринку є: обмеженість технологічної бази для виробництва в Україні, падіння курсу гривні, невисокий попит в сегменті через низький рівень обізнаності споживачів про товари зазначеної категорії.
Передумовами розвитку є: закінчення війни та повернення населення в Україну, збільшення інвестицій в галузь, ріст кількості поціновувачів здорового способу життя, популяризація нового виду продукції.
Таким чином, основними проблемами на ринку є ріст цін на сировину для соків та зміна споживчих уподобань. Можливим фактором розвитку є закінчення війни та стимуляція виробництва через підтримку інвесторів.
Ринок напоїв в Україні включає воду, солодкі напої, холодні чаї, соки та енергетики. Перші дві категорії займають 89% ринку. Наближені продукти до досліджуваної продукції — це соковмісні напої, їх частка в загальному ринку становить 2%. Ці напої містять від 5% до 50% соку, а досліджувана категорія займає менше ніж 0,002% ринку безалкогольних напоїв.
Основними каналами збуту є роздрібні мережі, однак онлайн-продажі стають все важливішими. Частка B2B у збуті залишається невеликою.
Основними споживачами продукції є люди з середніми та високими доходами, які обирають напої за їх органічність, натуральність та здоровий склад.
1. Тенденції ринку
2. Виробництво на ринку
3. Зовнішня торгівля
4. Споживання / Споживчі уподобання
5. Висновки
1. Ємність ринку безалкогольних газованих лимонадів на основі соку в Україні, 2021-І пол. 2024 рр., в натуральних показниках, тис. л
2. Імпорт газованих напоїв на основі соку в Україну за видами, 2021-І пол. 2024 рр., в натуральних показниках, тис. л
1. Динаміка виробництва безалкогольних газованих лимонадів на основі соку в Україні, 2021-І пол. 2024 рр., в натуральних показниках, млн л
2. Динаміка імпорту газованих напоїв на основі соку в Україну, 2021-І пол. 2024 рр., в натуральних показниках, тис. л