Ринок напівфабрикатів України всупереч усім кризовим явищам досить стійкий, і це не випадково. Аналіз ринку напівфабрикатів України, проведений компанією Pro-Consulting, говорить про те, що український споживач все частіше робить вибір на користь заморожених напівфабрикатів, які дозволяють йому заощадити час на приготування їжі.
Ознайомтеся з типовою структурою дослідження ринку
Ринок заморожених напівфабрикатів України, переважно складається з м'ясних і рибних продуктів з тістом і без. Зокрема, це:
Як свідчить дослідження ринку заморожених напівфабрикатів України, в останні роки ринок постійно розвивається, і конкуренти збільшують, хоча і в невеликих обсягах, виробництво продукції. Такій тенденції сприяє і те, що промисловий спосіб заморозки дозволяє відразу заготовлювати великі обсяги напівфабрикатів, а це сприяє ефективності виробництва. Крім того, при промисловому способі використовується так звана шокова заморозка при дуже низьких температурах, а це в свою чергу дозволяє зберегти по максимуму корисні речовини в продуктах харчування.
Читати про ринок вареної ковбаси, сосисок та сардельок
На ринок напівфабрикатів України серед інших чинників впливають процеси урбанізації, збільшення серед працюючих частки жінок, а також те, що все більша кількість людей вважає за краще харчуватися не вдома, чому сприяє зростання доходів населення. Аналіз ринку напівфабрикатів України, проведений компанією Pro-consulting, виходячи з тенденцій 2018 року, говорить про те, що найбільші обсяги виробництва припадають на третій і четвертий квартали. Той факт, що в другому кварталі минулого 2019 року було відзначено зниження виробництва свіжоморожених напівфабрикатів, пов'язане, в тому числі, з падінням попиту на них в літній період.
У нас на сайті можна замовити аналіз виробництва (аналітика, дослідження ринків)
Що стосується переваг, то рейтинг напівфабрикатів України свідчить: пальма першості тут належить м'ясним напівфабрикатам. На їх частку припадає понад 95% українського ринку. Відповідно частка рибних напівфабрикатів коливається від 4% до 5%.
Український сегмент ринку напівфабрикатів
Важливо, що ринок напівфабрикатів України більш ніж на 98% представлений українською продукцією, виготовленою безпосередньо в Україні.
Хоча ринок напівфабрикатів України демонструє стабільно високий попит, сама галузь потребує змін. В першу чергу, мова йде про те, щоб залучити якістю і наявністю різних цінових сегментів покупця з низькою і середньою заробітною платою. 25% покупців цієї категорії взагалі відмовляються від покупки напівфабрикатів, оскільки не бажають купувати неякісну та дешеву продукцію. Для них більш привабливими є напівфабрикати, які містять високий відсоток натуральної сировини без використання всіляких харчових добавок. Від задоволення запитів цієї суттєвої групи населення безпосередньо залежить, будуть чи ні збільшуватися обсяги продажів підприємств, що виробляють заморожені напівфабрикати.
Читати про аналіз ринку громадського харчування (HoReCa, кейтеринг, АЗС)
Рейтинги продукції
Якщо подивитися, який заморожений продукт очолить рейтинг напівфабрикатів України, то з'ясується, що протягом останніх років це будуть пельмені. Практично кожна компанія, яка виробляє заморожені напівфабрикати, виготовляє і пельмені. Щоб успішно конкурувати на ринку, виробники постійно оновлюють асортимент, урізноманітнюють начинки пельменів. Тепер в їх складі, крім традиційної яловичини або свинини, може бути і м'ясо ягняти, кролика, курки, індика, і інші м'ясні продукти. Крім пельменів, згідно з дослідженнями компанії Pro-Consulting, все більшою популярністю у покупців починають користуватися також курячі напівфабрикати, заморожені млинці і котлети.
Читати огляд ринку м'ясних копченостей в Україні
Природно, що переваги українського споживача, його національні стереотипи, культура харчування, що формується протягом століть і, звичайно ж, сучасний спосіб життя впливають на те, як формується ринок напівфабрикатів України. Виробники, які враховують запити і потреби споживача, як правило, успішно працюють на цьому ринку.
Такі компанії, як, наприклад, Геркулес, Три ведмеді, Левада і Дригало продовжують активно освоювати ринок напівфабрикатів України і залишаються в числі його основних гравців. За підсумками минулого 2019 року українські споживачі так визначили свої переваги серед десяти компаній, що виробляють заморожені напівфабрикати:
Так само, серед інших консалтингових послуг, вас може зацікавити послуга «Аналіз конкурентів»
Експорт та імпорт
Характерно, що показники експорту та імпорту заморожених продуктів практично ніяк не впливають на ринок напівфабрикатів України, не змінюючи його ємність. З 2015 року Україна перестала імпортувати заморожені напівфабрикати з Росії - в результаті імпорт цієї продукції різко впав, скоротившись в 18 разів. Втім, починаючи з 2016 року імпорт заморожених напівфабрикатів знову почав рости. Значна частка імпорту такої продукції припадає на країни Балтії, в торговій мережі можна також придбати заморожені напівфабрикати і з інших країн. Але все ж частка заморожених напівфабрикатів вітчизняних виробників продовжує залишатися переважаючою на українському ринку.
Від природного охолодження - до заморожування
Використовувати холод для тривалого зберігання продуктів харчування, в першу чергу м'яса і риби, людина навчилася давно. Спочатку для цього використовували природні умови і заморожували туші м'яса диких або домашніх тварин і рибу тільки взимку. Пізніше навчилися заготовляти взимку лід, обкладаючи його соломою, прикопувати в спеціальних приміщеннях, де і влітку зберігалася досить низька температура, яка давала можливість певний час без псування зберігати продукти харчування. З розвитком технологій поліпшувалися і способи охолодження продуктів харчування.
Можливо, вам буде цікаво почитати про ринок холодильних складів в Києві і Київській області
Прогрес суспільства сприяє тому, що у людей постійно виникають нові, цікаві для них сфери діяльності. Це природним чином призвело свого часу до запиту на створення таких умов, коли на приготування їжі людина зможе витрачати якомога менше часу, але без шкоди втрати якості їжі. Відповіддю на такий запит і стало створення продуктів харчування, зокрема м'ясних і рибних напівфабрикатів, які максимально зберігають корисні властивості, і дозволяють швидко і якісно приготувати улюблену вами страву. Споживачами такої продукції в першу чергу стали мешканці міст, але зараз, хоча процеси урбанізації, як в Україні, так і в усьому світі тривають, попит на заморожені напівфабрикати є і у жителів сільської місцевості. Хоча, як показує аналіз ринку напівфабрикатів України, заморожені продукти в загальному обсязі продовольчого ринку займають незначну частку, ринок заморожених напівфабрикатів на сьогодні демонструє стабільне зростання і розвиток.
Що стосується структури споживання, то на частку пельменів і вареників доводиться до 70% ринку заморожених напівфабрикатів, м'ясні і рибні напівфабрикати охоплюють близько 20% ринку і близько 10% на ринку заморожених напівфабрикатів доводиться на частку чебуреків, млинців і піци.
Замовити дослідження іншого ринку
На думку Pro-Consulting, ринок заморожених напівфабрикатів і надалі буде розширюватися, збільшуючи як обсяги, так і асортимент продукції, що виробляється. Перспективним може стати більш інтенсивне освоєння і заповнення ринку заморожених напівфабрикатів у вигляді готових сніданків і обідів. Передумови для зростання ринку заморожених напівфабрикатів зберігаються, оскільки на такого роду продукцію є запит у споживачів.
Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями: