Соки прямого віджиму в Україні займають лише 5% ринку, решта – відновлений продукт з фруктового концентрату з додаванням пюре. Такими оцінками поділився Олександр Самойленко, директор департаменту садівництва компанії-виробника соків «Маїс», пише east-fruit.
Для порівняння, у Європі частка натуральних соків становить 20-30%, говорить виробник.
Але і рівень споживання там вищий. За оцінками аналітичної компанії Pro-Consulting, якщо середньостатистичний українець за рік випиває до 10 літрів соків і нектарів, то європеєць – 30 літрів, а, наприклад, у Північній Америці цей показник досягає 50 л.
Стримує споживання соків українцями невисока купівельна спроможність. Учасники ринку відзначають, що раніше споживачі випивали вдвічі більше цього продукту.
Той же фактор купівельної спроможності змушує українців віддавати перевагу більш дешевим відновленим сокам, ніж прямого віджиму. Адже ціна на літр останніх на полицях супермаркетів знаходиться на рівні 30 грн.
Крім того, стримуючим фактором є низька інформованість українського покупця щодо якості товару. Йому складно відрізнити натуральний сік від відновленого. У ЄС, наприклад, соки прямого віджиму відзначаються спеціальною абревіатурою — NFC (not from concentrate). В Україні такого немає.
Андрій Ярмак, економіст інвестиційного відділу ФАО, зазначає, що останнім часом відновлений сік перестав вважатися корисним продуктом. Він містить багато цукру, тому в усьому світі відмовляються від споживання соків з концентрату.
При цьому виробникам натуральних соків все-таки доведеться шукати можливості збуту на вітчизняному ринку. Експортувати такий продукт занадто дорого через високі витрати на транспортування.
Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями: