Дата підготовки: | Квітень 2024 року |
Кількість сторінок: | 48, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
Графіків і діаграм: | 18 |
Таблиць: | 56 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
Мова звіту: | українська, російська, англійська |
Аналітиками компанії Pro-Consulting було проведено дослідження ринків плодового пюре, дитячих соків, мармеладу та пастили. У роботі проаналізовано тенденції на досліджуваних ринках, загальні показники – імпорт, експорт та виробництво, основних операторів, асортимент продукції, ціни, споживання та споживачів. Під роботою підведено висновки та розроблено SWOT та PEST LE аналізи.
Ринок соків та інших фруктових продуктів в Україні є розвиненою галуззю, в якій залучено велику кількість гравців з України та світу. Поки що ринок демонструє зростання, яке відбувається серед малих компаній на ринку. Більшість змін було спровоковано падінням виробництва основної компанії на ринку Компанія 1, продукція якої зникла з полиць українських супермаркетів у 2022 році та повернулася лише на початку 2023 року у вигляді імпорту з Румунії та Польщі. Це вплинуло збільшення вартості товару. Причиною цих змін називають ушкодження заводів у Миколаєві, але це могло бути спричинене страхом втрати активів та працівників. Тому присутність компанії в Україні протягом 2022-2023 років значно зменшилась. Проте Компанія 1 повернулася у середині 2023 року, запустивши власні лінії. Поки що це лише обмежена кількість смаків, але це дозволило повернути товари Товар 1 та Товар 2 на прилавки. Існуючі лінії дозволили їй повернути частину втраченого попиту, найбільше на ринку дитячих соків.
Пюре яблучне на ринку України здебільшого має два застосування – як добавку до випічки або десертів або дитячого харчування. Така ситуація склалася через загальне ставлення до товару через його подання на полицях. Все змінилося при приході тренду на здорове харчування в Україну, виявилося, що пюре чи його особливий вид – смузі є дуже поживним продуктом, який наділяє організм потрібними вітамінами та антиоксидантами. Смузі почали готувати у різних фітнес-центрах, фреш маркетах та магазинах. Смузі для В2С сегмента є переважно товаром, який готують перед покупцем, рідше зустрічаються вже готові вироби (з них слід зазначити продукти компанії 4, яка має більшість пакетованих смузі виключно через відсутність конкурентів на цьому ринку). Пюре теж має малу представленість, воно продається в банках, як заміна різним джемам. Більшість продукту (пюре) зосереджено у сегменті В2В: він є сировиною для соків, випічки, десертів тощо.
Мармелад і пастила мають відносно малі ринки, споживання цих продуктів переважно йде через їх смакові якості. Більшість товару представляється у категорії вагових солодощів у різних спеціалізованих магазинах та роздрібних мережах. Через велику вартість товару щодо інших солодощів (особливо пастилі) його асортимент досить обмежений. Ринок аналізувався лише з мармеладу, до аналізу не додавався мармелад у шоколаді та його види як желейних цукерок.
Отже, дослідивши ринок соків, пюре, мармеладу та пастили можна констатувати наступне:
• Досліджувані ринки займають небагато компаній, але є значними за розміром. На досліджуваних ринках майже 85% займають лише п'ять компаній. Галузі є нішою відповідних інших продуктів – соків, солодких добавок та солодощів, на які, в основному, та орієнтуються компанії. Тому менші гравці, що спеціалізуються лише на цих товарах, можуть зайняти лише незначні ніші через неможливість наростити подібні обсяги без значних інвестицій.
• Виробництво зосереджено в Україні Більшість продукції виробляється в Україні, це створює значну перевагу українським виробникам, тому що їхній товар уже себе зарекомендував, як краще і має нижчі ціни за іноземні аналоги. Найбільшими винятками є товари із тропічних фруктів. Для виходу на ринок нових іноземних продуктів потрібно, щоб вони відповідали критеріям унікальності або мали особливості смаку щодо українських аналогів.
• Ціни на ринку Ціни на ринку зростають і зростатимуть, доки не стабілізуються ціни на логістику та сировину.
• Бренди На ринку велика кількість відомих українських та міжнародних брендів не дають меншим гравцям отримати свою частку. Винятком є мармелад та пастила, більшість яких купується за вагою без особливих маркувань. Поки ринок мармеладу та пастили розвивається, хоч і має вже два потужні гравці, як Компанія 2 та Компанія 3 на ринку присутня дуже багато малих та мікробізнесів, які представлені в мережі інтернет і поступово виходять на ритейл.
1. Загальна характеристика досліджуваних ринків
1.1. Опис ринку, аналіз тенденцій розвитку (урожайність, тренди харчування, фактори впливу на ринок та їхній прояв протягом досліджуваного періоду, проблеми розвитку)
1.2. Загальні показники ринку, розрахунок ємності ринку в 2019- 2023 рр. (Оцінка на підставі представленості продукції, споживчих вподобань та звітності виробників в якісних межах дослідження)
1.2.1. Загальний обсяг ринків
1.2.2. Обсяг ринку пюре в паучах та інших видах споживчої упаковки (В2С)
1.3. Сегментація і структурування ринку (за товарними групами, походженням)
2. Виробництво досліджуваної продукції в 2019-2023 рр.
2.1. Динаміка виробництва в кількісних показниках (оцінка)
2.2. Динаміка виробництва у вартісних показниках (оцінка)
3. Основні оператори ринку (виробники, імпортери, експортери)
3.1. Перелік основних операторів ринку їх структурування (загальна інформація, види діяльності і спеціалізація; товарні групи, торговельні марки і асортимент; регіональна представленість)
3.2. Частки ринку основних операторів ринку (виробників з урахуванням експорту та імпортерів). Оцінка
4. Зовнішня торгівля та ЗЕД
4.1. Експорт досліджуваних товарів з України в 2019-2023 рр. (обсяги, географія, частки експортерів) – в цілому з виділенням паучів та інших видів В2С упаковки
4.2. Імпорт досліджуваних товарів в Україну в 2019-2023 рр. (обсяги, структура, географія, частки імпортерів) – в цілому з виділенням паучів та інших видів В2С упаковки
5. Асортимент досліджуваної продукції, представлений на ринку (побудова асортиментних карт (за основними характеристиками (тип, смак, тара))
6. Ціна і ціноутворення на ринку (з фокусом на цінах на В2С сегмент)
6.1. Динаміка цін на продукцію
6.2. Середні поточні ціни на продукцію
6.3. Опис факторів, що впливають на формування ціни
7. Брендинг і реклама (аналіз позиціонування конкурентів на ринку, присутність в каналах просування)
8. Аналіз споживання на ринку
8.1. Вподобання споживачів щодо товару, портрет споживача
8.2. Аналіз інтернет-аудиторії в галузі, пошукових запитів і видачі конкурентів
8.3. Структурування та сегментація споживання
9. Канали збуту продукції (опис і оцінка структури продажів по роздрібних каналах)
10. Висновки. Прогнозні показники ринку
10.1. Висновки і прогнозні тенденції розвитку ринку
10.2. Рекомендації по розвитку на ринку
11. Інвестиційна привабливість галузі
11.1. Аналіз ринкових можливостей та загроз для подальшої побудови SWOT-аналізу
11.2. PEST LE - аналіз факторів впливу на ринок
11.3. Існуючі ризики і бар'єри входу на ринок.
1. Зміна обсягів продажу продукції у 2022 р. до 2021 р., %
2. Зміна вибору покупців соків Компанії 1 після виходу компанії із ринку, %
3. Місткість ринку дитячих соків у 2019-2023 рр., у натуральних та грошових показниках, тис. тонн, млн. грн.
4. Місткість ринку плодового пюре у 2019-2023 рр., у натуральних та грошових показниках, тис. тонн, млн. грн.
5. Ємність ринку мармеладу та пастили у 2019-2023 рр., у натуральних та грошових показниках, тис. тонн, млн. грн.
6. Обсяг ринку пюре за видами споживчого пакування для В2С сегменту в Україні в 2019-2023 рр., у натуральних показниках, тис. тонн
7. Сегментація досліджуваних товарів за товарними групами у 2019-2023 рр., у натуральних показниках, тис. тонн
8. Структурування ринку за походженням товару, у натуральних показниках, тис. тонн
9. Асортимент та торгові марки Компанії 1
10. Асортимент та торгові марки Компанії 2
11. Асортимент та торгові марки Компанії 3
12. Асортимент та торгові марки Компанії 4
13. Асортимент та торгові марки Компанії 5
14. Асортимент та торгові марки Компанії 6
15. Асортимент та торгові марки Компанії 7
16. Асортимент та торгові марки Компанії 8
17. Асортимент та торгові марки Компанії 9
18. Асортимент та торгові марки Компанії 10
19. Асортимент та торгові марки Компанії 11
20. Асортимент та торгові марки Компанії 12
21. Асортимент та торгові марки Компанії 13
22. Асортимент та торгові марки Компанії 14
23. Асортимент та торгові марки Компанії 15
24. Регіональна представленість досліджуваних компаній
25. Структура експорту досліджуваних категорій з України у 2021-2023 рр., у натуральних показниках, тис. тонн
26. Географія експорту досліджуваних категорій з України у 2019-2023 рр., у натуральних показниках, тис. тонн
27. Основні експортери категорій, що вивчаються з України в 2022-2023 рр., у натуральних показниках, тис. тонн
28. Структура імпорту досліджуваних категорій в Україну у 2021-2023 рр., у натуральних показниках, тис. тонн
29. Географія імпорту досліджуваних категорій в Україну у 2019-2023 рр., у натуральних показниках, тис. тонн
30. Основні імпортери досліджуваних категорій до України у 2019-2023 рр., у натуральних показниках, тис. тонн
31. Асортимент дитячих соків в Україні
32. Представленість дитячих соків у найбільших торгових мережах України на березень 2024 р.
33. Асортимент плодового пюре в Україні
34. Подання плодового пюре у найбільших торгових мережах України на березень 2024 р.
35. Асортимент мармеладу та пастил в Україні
36. Подання мармеладу та пастили Компанії 16 у найбільших торгових мережах України на березень 2024 р.
37. Середні ціни на дитячі соки в Україні на лютий 2024 р., грн./л. з ПДВ
38. Ціни на вибрані категорії дитячих соків у роздрібних мережах в Україні станом на березень 2024 р., грн/од. з ПДВ
39. Середні поточні ціни на пюре в Україні на лютий 2024 р., грн./од. з ПДВ
40. Ціни на вибрані категорії плодового пюре у роздрібних мережах в Україні станом на березень 2024 р., грн/од. з ПДВ
41. Середні поточні ціни на мармелад та пастилу, грн/кг. з ПДВ
42. Ціни на обрані категорії мармеладу та пастили у роздрібних мережах в Україні на березень 2024 р., грн/од. з ПДВ
43. Результативна таблиця застосування ІМК на досліджуваних ринках
44. Використання основних каналів реклами на досліджуваних ринках по операторам
45. PR-діяльність основних операторів ринку та їх співпраця зі ЗМІ
46. Аналіз присутності операторів ринку на онлайн-каналах комунікації
47. Аналіз активності операторів ринку онлайн каналах комунікації
48. Аналіз брендингу основних операторів ринку
49. Список та опис галузевих виставок
50. Аналіз інтернет запитів досліджуваної продукції
51. Аналіз інтернет запитів за назвою найбільших операторів досліджуваної продукції
52. Аналіз інтернет запитів торгових марок найбільших операторів досліджуваної продукції
53. Можливості та загрози на ринку плодового пюре, соків, мармеладу та пастил в Україні
54. PEST LE – аналіз ринку плодового пюре та соків в Україні
55. Сегментація ринкових ризиків
56. Карта ризиків ринку плодового пюре та соків в Україні
1. Зміна обсягів збору врожаю яблук та винограду у 2022 р. відносно 2021 р., %
2. Динаміка цін на яблука в Україні у 2021-2023 рр., грн./кг з ПДВ
3. Динаміка виробництва соків для дітей в Україні, 2019-2023 рр., в натуральних показниках, тис. тонн
4. Динаміка виробництва плодових пюре в Україні, 2019-2023 рр., в натуральних показниках, тис. тонн
5. Динаміка виробництва мармеладу та пастили в Україні, 2019-2023 рр., в натуральних показниках, тис. тонн
6. Динаміка виробництва соків для дітей в Україні, 2019-2023 рр., у грошових показниках, млн. грн.
7. Динаміка виробництва плодових пюре в Україні, 2019-2023 рр., у грошових показниках, млн. грн.
8. Динаміка виробництва мармеладу та пастили в Україні, 2019-2023 рр., у грошових показниках, млн. грн.
9. Частки основних операторів на ринку дитячих соків, в натуральному вираженні, %
10. Частки основних операторів на ринку плодового пюре, в натуральному вираженні, %
11. Частки основних операторів на ринку мармеладу та пастили, в натуральному вираженні, %
12. Динаміка індексу цін на соки у 2021-2023 рр., відносно ціна за літр.
13. Динаміка індексу цін на мармелад та пастилу у 2021-2023 рр., відносно ціна за кг.
14. Основні витрати компаній з виробництва досліджуваної продукції в 2023 році, %
15. Ключові фактори, що впливають на вибір соку в Україні
16. Структура споживання досліджуваних продуктів за категорією зайнятості споживача
17. Структура споживання досліджуваних продуктів за категорією віку споживача
18. Канали збуту продукції в Україні