Дата підготовки: | Грудень 2023 року |
Кількість сторінок: | 42, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
Графіків і діаграм: | 20 |
Таблиць: | 48 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
Мова звіту: | українська, російська, англійська |
Аналітиками компанії Pro-Consulting було проведене дослідження ринку соків прямого віджиму, смузі та фруктового пюре в Україні. В ході дослідження було розглянуто основні тенденції ринку, виробництво, експорт та імпорт продукції, асортимент товарів та ціни на товар. Описаний брендинг, ціноутворення, споживання та канали збуту. Під роботою підведені висновки та рекомендації щодо розвитку на ринку.
Отже дослідивши ринок соків та пюре можна констатувати наступне:
• Ринок є малим, хоча на ньому вже присутні великі гравці На ринку соків прямого віджиму та пюре є великі гравці – це Галіція та Аграна відповідно. Галузі є нішою відповідних інших продуктів – соків та солодких добавок на які, в основному, і орієнтуються компанії. Наприклад: Галіція є лише одною з найбільших компаній-виробників на загальному ринку соку, її особливість – соки прямого віджиму. Через це на ринку існує перевага однієї компанії над іншими. В свою чергу менші компанії створюють свої ніші та особливості: Гадз та Коник збувають продукцію у 3 літрових коробках, таким чином зменшуючи ціну, роблять пропозицію дешевшою за лідера.
• Виробництво зосереджене в Україні Більшість продукції є виробленою в Україні, це створює значну перевагу українським виробникам, бо їх товар уже себе зарекомендував, як кращий і має нижці ціна за іноземні аналоги. Найбільшими виключеннями є товари з тропічних фруктів. Для виходу на ринок нових іноземних продуктів треба, щоб вони відповідали критеріям унікальності або мали особливості смаку відносно наявним українським аналогам.
• Ціни на ринку Ціни на ринку зростають і зростатимуть доти, доки не стабілізуються ціни на логістику та сировину на ринку. Це є основною загрозою для виробників на ринку соків прямого віджиму, які мають конкуренцію не один з одним, а із загальними ринками соків через малу усвідомленість клієнтів про особливості цих продуктів.
• Бренди На ринку вже представлено близько 3 сформованих брендів, які відомі загальному споживачеві, що може дати поштовх іншим компаніям, які представлять кращу ТМ.
• Попит на продукцію Попит є незначним, через це він і має постійні коливання. Проблемою для соків є те, що вони не мають особливого місця і позначення в точках продажу, тому їм потрібно конкурувати з загальним відділом соків до яких відносяться відновленні та консервовані соки. Пюре ж має малий попит як продукт харчування, конкурує з джемами та варенням в відділі бакалії. Серед соків ситуація покращилась через ріст частки Галіція на ринку соків з виходом Сандори. Споживачі Галіція зможуть відкрити собі інші подібні соки з аналогічними смаковими якостями. Ріст ринку пюре можливий лише при зростання потреби в В2В сегменті або попиту на здорове харчування.
Для гравців, які заходять на ринок, або вже представлені на ринках соків прямого віджиму та пюре, можна рекомендувати наступні заходи.
Розвиток через онлайн платформи та полиці супермаркетів Найбільші оператори ринку мають велику представленість в супермаркетах, що дозволяє їм конкурувати на загальному ринку соків та пюре. Тому для великих виробників соку чи пюре слід домовлятись про позиції на полицях. Гарним каналом реалізації товарів себе зарекомендували інтернет ресурси, як Розетка чи Пром, багато сокової продукції Гадз та Коника збувається саме через ці маркет-плейси.
Надійні постачальники сировини Сировина є важливою в виробництві продукції, саме вона складає основну частину собівартості. В найбільших компаніях з виробництва соків 3 з 5 (Галіція, Гадз та Коник) виробляють продукцію з сировини, вирощеної у власних садах, що зменшує значну частину витрат. Аграна має власні засадженні ділянки з фруктами, Вітмарк - ексклюзивні постійні контракти з садівничими компаніями України та низькі ціни на закордонні продукти від материнської компанії. При виборі продукції одним з критеріїв для покупця є ціна, тому для виробника важливо мінімізувати витрати на виробництво, у першу чергу на сировину. Тож доречно розглядати довгострокові договори з потенційними постачальниками фруктів та розміщувати виробництво у регіонах, де сконцентровані площі насаджень садів та ягідників.
Власна логістика Ціна перевезення теж значно впливає на вартість, через те що більшість операторів ринку знаходяться на заході або на півдні, ціна на їх продукт значно залежить від логістики. Для наявних та майбутніх виробників це знання буде необхідним для розрахунку логістичних складів для забезпечення продукцією віддаленні від конкурентів регіони.
Якість краще вартості для соків Для соків прямого віджиму важливим фактором є їх якість, тому вони мають загально більшу вартість. Методами донесення причини високої вартості до звичайного покупця є продаж в скляних пляшках з не яскравим брендингом, відзначення органічності товару та його смакових якостей.
Пюре для В2В сегменту Основний обсяг реалізації пюре припадає на В2В сегмент, що є одним з основних джерел збуту. Сегмент В2С представлений значно менше через сформовану уяву споживачів про пюре, як дитяче харчування. Популяризація смузі може сприяти зростанню сектора, проте для нового гравця цей сегмент краще розглядати як додатковий и обмежений по обсягам виробництва, оскільки споживачі поки надають перевагу саме свіже виготовленим продуктам (власноруч чи в закладах харчування).
1. Загальна характеристика ринку бакалії в якісних межах дослідження
1.1. Опис ринку, аналіз тенденцій розвитку ринку (фактори впливу на ринок, стан суміжних галузей та постачальників, зміни поведінки споживачів; проблеми і передумови розвитку)
1.2. Загальні показники ринку, розрахунок ємності ринку в 2021- 9 міс. 2023 рр. (виробництво + імпорт – експорт)
1.3. Сегментація і структурування ринку (за товарними групами, походженням)
1.4. Оцінка тіньового сегмента на ринку
2. Основні оператори ринку соків прямого віджиму, смузі та фруктових пюре в Україні (виробники та імпортери)
2.1. Перелік основних операторів ринку і їх структурування (загальна інформація, види діяльності і спеціалізація; товарні групи, торговельні марки і асортимент; регіональна представленість)
2.2. Частки ринку основних операторів ринку (виробників з урахуванням експорту та імпортерів)
2.3. Ступінь конкуренції і ризики. Факторний аналіз ринкових часток конкурентів (окремо по ринковим сегментам)
3. Виробництво продукції в 2021- 9 міс. 2023 рр.
3.1. Динаміка виробництва в кількісних показниках
3.2. Динаміка виробництва в вартісних показниках
3.3. Частки виробників
4. Зовнішня торгівля та ЗЕД
4.1. Експорт досліджуваних товарів з України в 2021- 9 міс. 2023 рр. (обсяги, структура, географія, частки експортерів)
4.2. Імпорт досліджуваних товарів в Україну в 2021- 9 міс. 2023 рр. (обсяги, структура, географія, частки імпортерів)
5. Асортимент продукції, представлений на ринку (побудова асортиментних карт (за основними характеристиками (тип, смак, тара))
6. Ціна і ціноутворення на ринку
6.1. Динаміка цін на продукцію
6.2. Середні поточні ціни на продукцію
6.3. Опис факторів, що впливають на формування ціни
7. Брендинг і реклама (аналіз позиціонування конкурентів на ринку, присутність в каналах просування)
8. Аналіз споживання на ринку
8.1. Вподобання споживачів щодо товару, портрет споживача
8.2. Аналіз інтернет-аудиторії в галузі, пошукових запитів і видачі конкурентів
8.3. Структурування та сегментація споживання
9. Канали збуту продукції (опис і оцінка структури продажів по каналах)
10. Висновки. Прогнозні показники ринку
10.1. Висновки і прогнозні тенденції розвитку ринку
10.2. Рекомендації по розвитку на ринку
1. Зміна обсягів продажу продукції у 2022 р. до 2021 р., %
2. Зміна вибору покупців соків Sandora після виходу компанії з ринку, %
3. Ємність ринку соків прямого віджиму у 2021-9 міс. 2023 рр., в натуральних та грошових показниках, тис. тонн, млн. грн.
4. Ємність ринку пюре/смузі в 2021-9 міс. 2023 рр., в натуральних та грошових показниках, тис. тонн, млн. грн.
5. Сегментація соків прямого віджиму за смаками в 2021-9 міс. 2023 рр., в натуральних величинах, тис. тонн
6. Сегментація досліджених товарів відносно походження на ринку в 2021-9 міс. 2023 рр., в натуральних величинах, тис. тонн
7. Асортимент і торгові марки Галіція-Трейд
8. Асортимент і торгові марки КП Продтовари
9. Асортимент і торгові марки Коник
10. Асортимент і торгові марки Гадз
11. Асортимент і торгові марки Саратського заводу продтоварів
12. Асортимент і торгові марки Аграна Фрут
13. Асортимент і торгові марки Вітмарк
14. Асортимент і торгові марки Пуратос
15. Асортимент і торгові марки Текстра-Віта
16. Асортимент і торгові марки Фрутіленд
17. Регіональна представленість компаній на ринку соків прямого віджиму, смузі та фруктового пюре в Україні
18. Факторний аналіз операторів на ринку соків прямого віджиму 2021-2022 рр., в натуральних показниках, тис. тонн.
19. Факторний аналіз операторів на ринку пюре/смузі 2021-2022 рр., в натуральних показниках, тис. тонн.
21. Частки виробників соків прямого віджиму в 2021-9 міс. 2023 рр., в натуральних показниках, тис. тонн
22. Частки виробників пюре/смузі в 2021-9 міс. 2023 рр., в натуральних показниках, тис. тонн
23. Структура експорту соків прямого віджиму в 2021-9 міс. 2023 рр., в натуральних показниках, тис. тонн.
24. Структура експорту пюре/смузі в 2021-9 міс. 2023 рр., в натуральних показниках, тис. тонн
25. Географія експорту соків прямого віджиму в 2021-9 міс. 2023 рр., в натуральних показниках, тис. тонн
26. Географія експорту пюре/смузі в 2021-9 міс. 2023 рр., в натуральних показниках, тис. тонн
27. Основні експортери соків прямого віджиму в 2021-9 міс. 2023 рр., в натуральних показниках, тис. тонн
28. Основні експортери пюре/смузі в 2021-9 міс. 2023 рр., в натуральних показниках, тис. тонн
29. Структура імпорту соків прямого віджиму в 2021-9 міс. 2023 рр., в натуральних показниках, тис. тонн.
30. Структура імпорту пюре/смузі в 2021-9 міс. 2023 рр., в натуральних показниках, тис. тонн
31. Географія імпорту соків прямого віджиму в 2021-9 міс. 2023 рр., в натуральних показниках, тис. тонн
32. Географія імпорту пюре/смузі в 2021-9 міс. 2023 рр., в натуральних показниках, тис. тонн
33. Основні імпортери соків прямого віджиму в 2021-9 міс. 2023 рр., в натуральних показниках, тис. тонн
34. Основні імпортери пюре/смузі в 2021-9 міс. 2023 рр., в натуральних показниках, тис. тонн
35. Асортиментна карта соків прямого віджиму в Україні
36. Асортиментна карта смузі та пюре в Україні
37. Середні поточні ціни на соки прямого віджиму, грн./л з ПДВ
38. Середні поточні ціни на соки смузі та пюре, грн./од. з ПДВ
39. Результативна таблиця застосування ІМК на ринку бакалії
40. Використання основних каналів реклами на досліджуваних ринках по операторам
41. PR-діяльність основних операторів ринку та їх співпраця зі ЗМІ
42. Аналіз присутності операторів ринку в онлайн-каналах комунікації
43. Аналіз активності операторів ринку в онлайн-каналах комунікації
44. Аналіз брендингу основних операторів ринку
45. Перелік та опис галузевих виставок
46. Аналіз інтернет запитів досліджуваної продукції
47. Аналіз інтернет запитів стосовно найбільших гравців на ринку соків прямого віджиму
48. Аналіз інтернет запитів стосовно найбільших гравців на ринку пюре/смузі
1. Зміна обсягів збору врожаю яблук та винограду у 2022 р. відносно 2021 р., %
2. Динаміка цін на яблука в Україні у 2021-2023 рр., грн./кг з ПДВ
3. Частки ринку основних операторів на ринку соків прямого віджиму в 2022 році
4. Частки ринку основних операторів на ринку пюре/смузі в 2022 році
5. Динаміка виробництва соків прямого віджиму в 2021-9 міс. 2023 рр., в натуральних показниках, тис. тонн.
6. Динаміка виробництва фруктового пюре/смузі в 2021-9 міс. 2023 рр., в натуральних показниках, тис. тонн.
7. Динаміка виробництва соків прямого віджиму в 2021-9 міс. 2023 рр., у вартісних показниках, млн. грн.
8. Динаміка виробництва пюре/смузі в 2021-9 міс. 2023 рр., у вартісних показниках, млн. грн.
9. Динаміка експорту соків прямого віджиму в 2021-9 міс. 2023 рр., в натуральних показниках, тис. тонн
10. Динаміка експорту пюре/смузі в 2021-9 міс. 2023 рр., в натуральних показниках, тис. тонн.
11. Динаміка імпорту соків прямого віджиму в 2021-9 міс. 2023 рр., в натуральних показниках, тис. тонн
12. Динаміка імпорту пюре/смузі в 2021-9 міс. 2023 рр., в натуральних показниках, тис. тонн
13. Динаміка індексу цін на соки у 2021-2023 рр., відносно 01.01.2019 р.
14. Динаміка цін на соки прямого віджиму в Україні, грн/л
15. Основні витрати компаній з виробництва соків та смузі в 2023 році, %
16. Ключові фактори, що впливають на вибір соку в Україні
17. Структура споживання досліджуваних продуктів за категорією зайнятості споживача
18. Структура споживання досліджуваних продуктів за категорією віку споживача
19. Канали збуту соків в Україні
20. Структура споживання соків за каналами збуту