Продукти для щасливих людей: огляд ринку виробів з листково-дріжджового тіста в Україні
4919

Продукти для щасливих людей: огляд ринку виробів з листково-дріжджового тіста в Україні

Асортимент випічки з листково-дріжджового тіста в нашій країні дуже широкий і здатний задовольнити запити самого вимогливого споживача. Дану продукцію випускають як великі підприємства, так і невеликі пекарні, кафе, кондитерські цехи при торгових мережах. Не важко буде знайти на ринку популярні вироби з національних кухонь різних народів.

Разом з тим, листково-дріжджові вироби не належать до товарів першої необхідності. Тому попит на них еластичний і залежить від купівельної спроможності населення. Ця залежність яскраво проявилася в 2014-2015 роки, коли, через скорочення ринку випічки, виробництво виробів з листково-дріжджового тіста впало на 9,86% в 2014-м і на 20,21% в 2015 році.

Сукупність кризових явищ 2014-2015 років, таких як: зростання собівартості виробництва, інфляція, нестабільність на валютному ринку, недоступність традиційних напрямків збуту, привели до катастрофічного зниження обсягів експорту листково-дріжджової випічки. Вони скоротилися в цей період на 58,3%, і тільки в 2016 році почалося поступове зростання поставок цієї продукції за кордон. Якщо в 2013 році на експорт відправлялося 33,4% виробленої в Україні випічки, то в 2016-му - 18,7%, а в 2017-м - 20,7%.

Падіння доходів населення в кризовий період суттєво знизило привабливість українського ринку для імпорту виробів з листково-дріжджового тіста. Зарубіжні поставки в 2014-2015 роках скоротилися на 49,4%. Обсяги імпорту почали відновлюватися з 2016 року разом з виправленням загальноекономічної ситуації в країні і приходом в Україну нових іноземних компаній.

В даний час на ринку листково-дріжджових виробів спостерігаються такі тенденції:

• зростання цін на кінцеву продукцію через збільшення собівартості її виробництва. Це відбувається через подорожчання основних інгредієнтів випічки - борошна та цукру, а також інших використовуваних ресурсів і збільшення зарплати персоналу. Разом з тим, за співвідношенням ціна-якість вартість даної продукції в Україні одна з найнижчих у порівнянні з сусідніми країнами;
• підсилення конкуренції на ринку сприяє консолідації великих виробників, які змушені об'єднувати свої зусилля для підвищення ефективності роботи;
• офіційна статистика не повною мірою відображає фактичні обсяги виробництва через наявність значного тіньового сектора і обліку випуску виробів торговельними мережами тільки в графі продажів;
• ціни на стандартну продукцію великих хлібозаводів на 25-30% нижче, ніж на вироби невеликих пекарень. Дрібні виробники намагаються залучити споживача широким асортиментом і використанням більш якісних інгредієнтів.

Подальший розвиток ринку виробів з листково-дріжджового тіста буде залежати від динаміки доходів українського населення і успішності освоєння експортерами цієї продукції нових напрямків збуту.

 

Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями:

 

 

 

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами