Особливості українського ринку бісквітних виробів
2738

Особливості українського ринку бісквітних виробів

Найбільшою популярністю серед українських споживачів бісквітної продукції користуються вироби вітчизняного виробництва. Такий патріотизм легко пояснюється тим, що ціни на місцеву випічку нижче ніж на імпортну, а її якість знаходиться на досить високому рівні. Українські виробники освоїли широкий асортимент продукції, що дозволяє задовільнити попит широких верств покупців, а пропаганда серед населення ідеї переважного придбання вітчизняної продукції дає їм хороший шанс для подальшого розвитку.

На українському ринку лідером з виробництва кондитерських виробів і, зокрема, бісквітів є корпорація «ROSHEN». Найбільшим попитом серед бісквітних виробів користуються рулети з різними начинками (шоколад, згущене молоко, фруктові джеми), торти і тістечка. Полюбилися населенню і змогли зайняти значну частку ринку бісквітів батончики Барні від Mondelēz.
Враховуючи те, що турбота про закупівлі товарів для дому в українських сім'ях лежить переважно на жінках, то саме вони у віці 20-40 років і складають основну аудиторію покупців бісквітів.

Крім внутрішнього ринку, українські виробники постачають бісквітні вироби і за кордон. Найбільшу кількість бісквітів закуповує Казахстан (38,2% від загального обсягу експорту). За ним Білорусь (13,7%), Туреччина (10,7%), Азербайджан (8,6%) і Грузія (6,8%). Успішність експорту в зазначені вище країни пояснюється їх вигідним географічним положенням.

На українському ринку присутні і імпортні бісквітні вироби. Більше половини з них (51%) завозиться з Люксембургу, 28,5% постачає Італія, 16,3% - Німеччина, 1,6% - Туреччина, 1,2% - Румунія.

Загальноекономічна криза в Україні позначилася і на ринку кондитерських виробів, в тому числі і на бісквітах. Виробництво в період з 2015 по 1 пол. 2017 року скорочується. І хоча в першому півріччі 2017 року відмічено збільшення ємності внутрішнього ринку бісквітних продуктів, але сталося це за рахунок скорочення експорту.

Відчутним негативний вплив на поставки українських бісквітів за кордон зробило закриття ринку Росії, а також обмеження транзиту через неї в країни Азії. Іншими факторами, які гнітюче діяли на виробництво бісквітної продукції, є:

• закриття підприємств на непідконтрольних територіях;
• зниження купівельної спроможності населення.

Крім того, в рецептуру деяких видів бісквітів, наприклад, шоколадних, входять імпортні продукти, такі як какао. Тому на собівартість їх виробництва також впливають зміни валютного курсу. Разом з тим, такі вироби знаходяться в середньому ціновому сегменті, бо виробники намагаються уникати різкого зростання цін, щоб не відлякувати покупців. Тим більше, що ринок кондитерської продукції відрізняється швидким розширенням асортименту, при якому споживач легко може знайти альтернативу товару, що подорожчав.

Незважаючи на поточну негативну динаміку, в наступні роки прогнозується зростання ринку бісквітних виробів на 3-5% щорічно. Це буде відбуватися в слід за відновленням української економіки і зростанням доходів населення. Попит на класичні торти і тістечка носить стійкий характер, що свідчить про те, що їх продажі будуть зростати зі збільшенням фінансових можливостей покупців.

Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями: 

Джерело: Pro-Consulting
дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами