Морозиво не перестало бути улюбленими ласощами українців, незважаючи на пережиті країною не найкращі часи. Криза 2014-2015 років негативно позначилася на ринку цього продукту, але вона більше вплинула на структуру споживання, ніж на кількісні показники. Скорочення обсягу ринку відбулося переважно через втрату виробничих потужностей і споживачів на непідконтрольних територіях. Падіння рівня доходів населення, інфляція змусили вітчизняних покупців тимчасово перейти на дешевші види морозива. Однак, що почався в 2016 році процес поступового відновлення економіки став каталізатором зростання попиту і вимог до якості холодного десерту.
Ринок поступово повертається до докризових показників, незважаючи на зменшення кількості споживачів, а це значить, що середньостатистичний українець купує морозива все більше. Саме внутрішнє споживання сьогодні визначає стан ринку морозива, обсяги експортних та імпортних поставок незначні. Велику роль в річній динаміці показників відіграє погода, так як морозиво більше продається в теплу пору. Різке підвищення температури в квітні 2018 року призвело до бурхливого зростання попиту на холодний десерт і його виробництво в цьому місяці склало близько 20 тис. тонн. Цим пояснюється великий приріст обсягу ринку в порівнянні з початком минулого року. Надалі очікується вирівнювання показників і вихід на підсумковий рівень річного зростання в 5-10%.
Тон на українському ринку морозива задають найбільші виробники, склад яких протягом 2017 роки не змінювався. Це «Житомирський Маслозавод» (ТМ Рудь), «Ласунка», «Ласка», «Львівський холодокомбінат» (ТМ Лімо) і компанія «Три ведмеді». Запорукою їх стійкості є якість виробленої продукції і робота над збільшенням маржі між собівартістю виробництва і відпускною ціною.
Для споживачів головними критеріями при виборі морозива є його смакові якості, вигляд упаковки і термін придатності. Найбільше українці люблять класичний пломбір, який купують 80% вітчизняних споживачів. На другому місці за популярністю морозиво з фруктовими наповнювачами. Поступово зростає кількість покупців органічного морозива, яке, незважаючи на більш високу ціну, не містить штучних добавок і більш корисно для організму.
Найбільш ходова форма розфасовки морозива - вафельний стаканчик, трохи поступається йому ескімо на паличці. У числі трендів останніх років - зростання продажів морозива на вагу на вулиці і збільшення попиту на морозиво у великій сімейній упаковці.
Великі виробники досить консервативні в питанні зміни асортименту морозива, в більшості випадків вони дотримуються вже сформованих смаків своїх споживачів. Нові види товару випускаються спочатку експериментальними партіями для визначення реакції покупців. На ринку залишаються тільки улюблені рецепти споживачів. Гнучкіші в питаннях зміни асортименту невеликі кафе-морожено. Тут часто можна зустріти морозиво з екзотичними смаками, що привертає цільову аудиторію даних закладів.
В цілому, результати аналізу ринку морозива в Україні свідчать про його високий ступінь стійкості перед кризовими явищами. Навіть у важкі часи українці не сильно скорочують споживання даних ласощів, а просто переходять в більш дешевий сегмент. Підвищення рівня життя населення в результаті відновлення економіки країни дає поштовх до подальшого якісного і кількісного розвитку ринку.
Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями: