Анотація до аналізу ринку:
В огляді українського ринку морозива, представленому компанією Pro-Consulting, висвітлені закономірності зміни аналізованого ринку за післякризовий період (2009–2013 рр.), зумовлені, насамперед, тим, що в структурі споживання домогосподарств ця продукція не належить до товарів першої необхідності. У натуральному вираженні показники ємності ринку і обсяги виробництва, що їх детермінують, скоротилися в цілому за період на 5,9% і 5,6% відповідно. При цьому вартісні показники демонструють зростання: навіть у 2011 р., коли місткість ринку в натуральному вираженні максимально скоротилася (майже на 12% до попереднього року), показники реалізації зросли на 26,2%. За період 2009–2012 рр. обсяги роздрібного товарообігу зросли в 2,1 раза. Сезонність ринку виявляється в тому, що за півроку (з березня до серпня 2013 р.) споживається близько 88% морозива. Дещо зросли в натуральному вираженні показники зовнішньоекономічної діяльності – експорту на 37,8%, імпорту – в 2,6 раза, однак вони настільки малі, що на ринок практично не впливають. Так, експорт складає 2,1–3,0% виробництва, а імпорт – лише 0,3–0,8% місткості ринку. Якщо проаналізувати напрями поставок, то в розглянутому періоді відбулися істотні структурні зрушення. Частка Молдови практично не змінилася, Росії – скоротилася на 7,2 п. п., трійку лідерів-експортерів залишив Казахстан і його місце зайняв Ізраїль. Ці країни в 2013 р. утримували 95,6% ринку, що свідчить про концентрацію експорту (відповідний показник 2009 р. складав 78,8%). Водночас імпорт диверсифікувався, став набагато більш розгалуженим. Частка лідера, Росії, скоротилася на 10,4 п. п., а Німеччини, що займала другу позицію, – на 29,1 п. п. або в 6,4 раза. У трійку країн-імпортерів на друге місце впевнено увійшла Білорусь з показником 16,0%, а на третьому місці втрималася Франція, її частка скоротилася менш ніж на 1 п. п. Перераховано ключових операторів ринку, серед яких з відривом у 4,0 п. п. від другого місця лідирує ПАТ «Житомирський маслозавод» з показником 23,1%. Про високий потенціал зростання українського ринку морозива свідчить, наприклад співвідношення питомого споживання середніх американця й українця – 10:1. Незважаючи на це, експерти прогнозують невелике щорічне скорочення місткості ринку морозива на середньострокову перспективу (приблизно по 1% щорічно).
Детальний зміст:
1. Обсяг ринку
2. Зовнішньоекономічна діяльність
3. Оператори ринку
4. Тенденції споживання
5. Прогноз розвитку галузі
Перелік таблиць:
1. Динаміка обсягу ринку морозива в Україні за 2009–2013 рр. у натуральному вираженні, тис. тонн
2. Регіональна структура виробництва морозива в Україні за підсумками 2013 р. у натуральному вираженні, %
3. Динаміка обсягу ринку морозива в Україні за 2009–2013 рр. у натуральному вираженні, тис. тонн
4. Географічна структура експорту морозива з України за підсумками 2009 р. і 2013 р. у натуральному вираженні (тис. тонн), %
5. Географічна структура імпорту морозива з України за підсумками 2009 р. і 2013 р. у натуральному вираженні (тис. тонн), %
6. Частки основних операторів ринку морозива в Україні за підсумками 2013 р. у натуральному вираженні, %
7. Розподіл доходів домогосподарств у розрізі категорій продуктів харчування за підсумками 9 міс. 2013 р., %
8. Частота споживання морозива в Україні станом на 2013 р. (липень 2013 р.), %
9. Споживча оцінка різних торгових марок морозива в Україні за підсумками 2013 р., балів
10. Споживча оцінка різних торгових марок сімейного морозива в Україні за підсумками 2013 р., балів
11. Прогнозні показники обсягу ринку морозива в Україні на 2014–2016 рр. у натуральному вираженні, тис. тонн
Перелік графіків і діаграм:
1. Динаміка обсягу ринку морозива в Україні за 2009–2013 рр. у натуральному вираженні, тис. тонн
2. Динаміка обсягу роздрібного товарообігу морозива в Україні за 2009–2013 рр. у грошовому вираженні, млн грн
3. Динаміка експорту та імпорту морозива за 2009–2013 рр. у натуральному вираженні, тис. тонн