Аналіз ринку рослинної олії: соняшник пальмі не товариш, а конкурент
4814

Аналіз ринку рослинної олії: соняшник пальмі не товариш, а конкурент

Проведення досліджень міжнародного ринку рослинної олії дуже важливе для українських виробників і експортерів, оскільки це дозволяє з'ясувати його поточний стан, визначити основні діючі на ринку тренди, на підставі чого скласти найбільш ефективну стратегію поведінки для максимізації прибутку.

За даними компанії Pro-Consulting, які були оприлюднені в коментарі для інформаційного агентства АgroNews, в структурі світового споживання рослинних олій перше місце утримує пальмова олія з часткою 34%, їй на п'яти наступає олія соєва - 29%. Соняшникова олія, на якій спеціалізується Україна, за підсумками 2018/2019 маркетингового року займає на глобальному ринку 9%. Останнім часом вітчизняні виробники стали приділяти увагу і іншим видам рослинних олій, в першу чергу соєвій і ріпаковій, але обсяги їх випуску поки незначні в порівнянні з соняшниковою.

Готове дослідження: ринок соняшникової олії України. 2019 рік

Про те, наскільки важливо для українських учасників ринку рослинної олії знати поточну світову кон'юнктуру, говорить той факт, що наша країна є виробником близько третини соняшникової олії на планеті, а її частка в експорті в минулому році склала більше 56%.

Специфікою ринку соняшникової олії є те, що маркетинговий рік в різних країнах-виробниках встановлений в різні періоди, що пов'язано з часом дозрівання соняшнику. Так, якщо в Україні, Росії і Туреччини він визначений з вересня по серпень наступного року, в ЄС - з жовтня по вересень, то, наприклад, в Аргентині - з березня по лютий. Таке зміщення періодів реалізації соняшникової олії дозволяє рівномірно насичувати ринок протягом року, не допускаючи різких коливань цін.

Про ринок соєвого і соняшникового шроту в Україні

Разом з тим, бажання український аграріїв побільше заробити на соняшнику і його олії призвело до стабільного зниження рівня світових цін на цей продукт починаючи з 2016 року. В результаті, вартість соняшникової олії в 2018/2019 маркетинговому році була рекордно низькою за останнє десятиліття. Зниження доходів було компенсоване ще більшим зростанням виробництва, що не дуже добре для наших сільськогосподарських земель, оскільки соняшник швидше інших культур виснажує грунт.

Іншими чинниками, що мають найбільший вплив на ринок соняшникової олії, є:

  • зміни ринкових умов в конкуруючих сегментах; наприклад, введення Китаєм в 2018 році мит на американську сою на тлі її гарного врожаю в США сприяло перенаправленню експортних потоків сої в Європу, що стало причиною збільшення пропозиції на континенті соєвої олії і зробило додатковий тиск на ціни інших видів олій, в тому числі і соняшникової ;
  • економічні та політичні зміни в країнах-споживачах соняшникової олії, особливо в Індії та Китаї;
  • погодні аномалії в період вегетації соняшнику, що впливають на урожай.

Бізнес-план виробництва рослинних олій в Україні

Серед готових маркетингових досліджень, які можна придбати на сайті компанії Pro-Consulting, є і ті, які відносяться до ринку рослинної олії. Так, в 2019 році компанією був складений паспорт ринку соняшникової олії України і, за замовленням наших клієнтів, проведено дослідження експорту яєць, соняшникової олії і курячого м'яса з України до деяких країн Африки, Європи, Азії та Південної Америки.

Соняшникова олія, що входить в п'ятірку товарів з найбільшою часткою в українському експорті, продовжить залишатися в полі зору компанії Pro-Consulting і в поточному році.

Замовити дослідження вашого ринку

Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями:

Дата розміщення: 24.01.2020
дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами