Краще годувати своїх: аналіз ринку соєвого і соняшникового шроту в Україні
4499

Краще годувати своїх: аналіз ринку соєвого і соняшникового шроту в Україні

Як відомо, Україна є світовим лідером з виробництва соняшникової олії. Це дозволяє нашій країні отримувати непоганий дохід від його експорту. При віджиманні рослинної олії виходить ще й цінний кормовий продукт - макуха або шрот. Це концентроване джерело білків і амінокислот відмінно підходить для сільськогосподарських тварин як в якості компонента комбікормів, так і як самостійний корм.

Крім соняшникової, в Україні розвивається виробництво і соєвої олії. Звичайно, обсяги випуску цих двох видів рослинних олій поки непорівнянні, але випуск соєвої зростає дуже динамічно, а соняшникової вже досяг своєї стелі. Так, в 2018 році виробництво соєвої олії збільшилося на 20,4% в порівнянні з попереднім роком, досягнувши 204,3 тис. т, а соняшникової олії в той же період виробили на 7,7% менше, ніж в 2017-му, - 5479 тис. т. Таким чином, соняшник і соя є в Україні основними олійними культурами, і, відповідно, головними джерелами цінного шроту для тваринництва.

Правда, збільшення обсягу шроту в Україні поки мало допомагає вітчизняній тваринницькій галузі. В країні все ще не подолана тенденція до скорочення поголів'я сільськогосподарських тварин. Наприклад, в період з 2016 по 2018 рік кількість великої рогатої худоби, свиней, овець і кіз зменшилось на 9,6%. Зменшення числа їдців призводить до ситуації, коли вироблений в Україні шрот не згодовується на території країни, а відправляється на експорт, для вирощування худоби наших конкурентів на міжнародному ринку.

А глобальний ринок тваринницької продукції продовжує збільшуватися. Пов'язано це із зростанням населення планети, яке необхідно забезпечувати продуктами харчування. Так що попит на український шрот за кордоном буде тільки рости. Однак, хотілося б, щоб в країні залишалося більше доданої вартості, а цього можна домогтися, якщо на вітчизняному шроті будуть відгодовуватися огрядні м'ясні та молочні стада, а не тільки кури, з якими справи йдуть непогано.

Варто сказати, що населення України віддає перевагу курятині в своєму раціоні не від хорошого життя, а через невисоку купівельну спроможність. Тому з ростом доходів українців можна очікувати і змін у структурі споживання м'яса. Крім того, після впровадження в українському тваринництві міжнародних стандартів якості будуть створені сприятливі умови збільшення експорту його продукції. Активізація внутрішнього і зовнішнього споживання української м'ясо-молочної продукції призведе до зростання попиту на шрот олійних культур на внутрішньому ринку, що позитивно позначиться на економічному стані всіх його учасників і аграрної галузі країни в цілому.

 

Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями:

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами