Дата підготовки: | Травень 2023 року |
Кількість сторінок: | 5, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
Графіків і діаграм: | 2 |
Таблиць: | 1 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
Мова звіту: | українська, російська, англійська |
Аналітиками Pro-Consulting було проведено дослідження ринку масла та маргарину в Україні. Наведено сучасні тенденції, які присутні на ринку. Показані дані щодо виробництва і зовнішньої торгівлі. Показані основні покупці на ринку та наведенні висновки.
Вершкове масло - один із найбільш смачних, корисних і повністю засвоюваних організмом молочних продуктів, який користується широким попитом серед різних верств населення. Як відомо, воно є джерелом жиророзчинних вітамінів – насамперед D та A. Багато людей не можуть уявити собі використання цього продукту в щоденному раціоні харчування.
Першочерговими факторами впливу на галузь є події 2022 року – війна та її наслідки, що призвели до наступних тенденцій на ринку:
• Збільшення попиту Споживання масла в Україні на літо 2023 року суттєво побільшало. Обсяги випуску масла у 2023 році вже досягають довоєнного рівня, а загалом виробництво масла у першому півріччі щодо відповідного періоду минулого року досить помітно зросло.
• Закриття кордонів. Значних втрат зазнали компанії, що експортували продукцію. Імпортери розуміють ризики від співпраці з компанією, яка може втратити завод чи склад або упустить можливість вивозити товар за кордон через війну та робить вибір на спокійніші країни. Ситуація виправилася та стабілізувалася протягом 2022 р., проте обсяги експорту ще не досягли довоєнних показників.
• Зменшення об’ємів сировини. За попередніми даними Держстату, у січні-квітні 2023 року господарства всіх категорій виробили близько 2 млн. 145 тис т молока-сировини, що на 4,93% менше у порівнянні з минулим періодом. Це сталося як зростання частини тимчасово окупованих земель, і замінування значної частини країни. Тому підприємці можуть очікувати на зміни в цінах на сировину.
Інші тенденції спостерігалися ще до війни і досі спостерігаються на ринку масла та маргарину.
• Висока конкуренція. Ринок вершкового масла та маргарину вже досить насичений, існує безліч брендів та виробників, тому цей фактор може призвести до зменшення маржі прибутку для багатьох гравців на ринку.
Загальна тенденція до виробництва масла та маргарину була пов’язана із такими явищами, як криза пост-пандемії та початок повномасштабної війни. Щодо зовнішньоекономічної діяльності, то теж відбулись зміни в експорті та імпорті в порівнянні із попередніми роками.
Протягом останніх років відбулось зменшення поголів’я корів та виробництва молока. Це пояснюється постійним подорожчанням кормів, ветпрепаратів, засобів гігієни, енергоносіїв, та низьким рівнем підтримки з боку держави. Додатковою причиною зниження поголів’я є урбанізація населення.
На сьогодні загальний стан молочної галузі дає можливість повністю забезпечувати внутрішній попит, дефіциту молочної продукції в країні немає. За даними Державної служби статистики, за січень-березень 2023 року в Україні господарства усіх категорій виробили близько 1,49 млн тонн молока-сировини, що на 6% менше проти минулорічного періоду. У господарствах населення спостерігалася протилежна ситуація: обсяг виробництва молока скоротився на 15,42% – до 810,4 тис. т., проте у промислових господарствах збільшився до 688,5 тис. т (+5%).
1. Аналіз тенденцій розвитку ринку масла та маргарину в Україні
2. Виробництво продукції
3. Зовнішня торгівля маслом та маргарином в Україні.
4. Споживачі та їх переваги
5. Висновки
1. Показник ємності ринку масла та маргарину у 2017-2022 pp. в Україні, в грошах, млн. грн.
1. Структура експорту продукції за 2022 р., у натуральному вираженні, тис. тонн, %
2. Географія експорту масла та маргарину з України у 2022 рр., у натуральному вираженні, тис. тонн, %