Значне скорочення: аналітичний огляд ринку коньяку України
3355

Значне скорочення: аналітичний огляд ринку коньяку України

Коньяк - міцний алкогольний напій, вироблений з білих сортів винограду (Юні Блан, Фоль Бланш і Коломбар), вирощених в певних регіонах Франції. Процес виготовлення коньяку регламентований і закріплений численними міжнародними актами. Інші напої, які виробляються за аналогічною технологією, але за межами Франції, повинні називатися бренді.

В Україні ринок коньяку характеризується значним скороченням - падіння склало 46%. У період з 2012 по 2013 року сегмент розвивався досить стабільно, але, починаючи з 2014 року, виробники і імпортери коньячної продукції відчули вплив негативних тенденцій і, як наслідок, скорочення місткості ринку.

Експерти говорять про чотири основних причини такої ситуації. Перш за все, мова йде про державне регулювання галузі і підвищення акцизу на коньячну продукцію протягом останніх трьох років. Крім того, на показники ринку істотно вплинули зростання собівартості продукції (зокрема, збільшення цін на спирт і енергоносії), а також складна геополітична і економічна ситуація (анексія Криму та військові дії на сході країни). Також істотним чинником виявилася девальвація гривні, що стала причиною зростання цін на імпортну коньячну продукцію і сировину для виробництва. В результаті, споживачі були змушені переорієнтуватися на більш дешеві товари, що, в свою чергу, спровокувало падіння обсягів поставок імпортних коньяків і бренді в Україні.

У період з 2012 року по лютий 2017 року в нашій країні відзначалося також падіння рівня внутрішнього виробництва коньяку. Мінімальним даний показник був у 2014 році (див. діаграму нижче) через анексію Криму, на території якого було розміщено дуже багато вітчизняних виробників. Тільки частина цих компаній пізніше пройшла перереєстрацію в Україні.

 

У той же час, на внутрішньому ринку коньяку на сьогоднішній день спостерігається зростання обсягів реалізації даної продукції практично у всіх областях України. Лідерами по споживанню є регіони з великою щільністю населення. Незважаючи на ситуацію, що склалася на сході країни, приріст реалізації коньячної продукції зафіксовано також в Луганській та Донецькій областях (4,7% і 10,2% відповідно).

Джерело: Pro-Consulting
дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами