Дата підготовки: | Березень 2024 року |
Кількість сторінок: | 33, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
Графіків і діаграм: | 1 |
Таблиць: | 32 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
Мова звіту: | українська, російська, англійська |
Аналітиками компанії Pro-Consulting було проведений аналіз ринку алкогольних напоїв в Україні. В ході роботи було досліджено ключові тренди на ринку, виробництво та імпорт, кількість закладів що продають алкоголь, сегментація за видами напоїв, продажами в регіонах та їх походженням на ринку. В документі містяться дані про найбільших гравців на ринку та їх часток дані про ціни та ціноутворення, споживання. Під роботою підведені висновки, побудовані гіпотези розвитку ринку. Розроблено SWOT та PESTLE аналізи.
Ринок алкоголю в Україні зазвичай був представлений трьома напоями – горілка, вино та пиво, ці товари в основному і вироблялись в Україні. Культуру споживання віскі, джину, рому та створювання різних коктейлів прийшла з Заходу як і більшість відомих брендів. В 2022-2023 був виклик іноземним компаніям залишатись на ринку України чи закритись. Наприклад зменшились об’єми імпорту іноземних брендів компаній Бакарді, Перно-Рікар та Браун-Формен. Хоча вони продовжують працю, відчувають зміну споживання. Це стається через перехід Українців до дешевших українських аналогів та здорожчання імпортних товарів через падіння гривні на ринку валют.
В цей час вартість виробництва продукції і надалі зростає, ще в квітні 2023 року було затверджено нові ціни на акцизні марки, які зросли на 66,41%, окрім цього йде ріст інших товарів. за період 2019-2022 років вартість спирту для виробництва алкогольних напоїв зросла на 27%, вартість склотари – на 161%, ковпачка – на 182%, вартість виноматеріалів зросла на 32%, пробки – на 109%, гофротара – на 36%, етикетка – на 29%. За вказаний період відбулося підвищення розміру мінімальної заробітної плати – на 60,6%, вартості електроенергії – на 113%, вартість газу – на 184,9%, комунальних послуг з водовідведення – на 89,8%, збільшився розмір акцизного податку - на 5%. Головною проблемою при цьому є те що мінімальні ціни на продукцію не зросли, Міністерство економіки залишає це питання на 2024 рік. Які головні проблеми на ринку алкоголю через відсутність змін в законі:
• Засилля дешевих товарів що унеможливлює набуття популярності товарами-аналогами
• Ринок представлений найбільшими гравцями, які не дають вийти більш дорогій продукції
• Ріст неякісних товарів для відповідності нижчим цінам
• Ріст тіньового ринку через неможливість конкуренції на полицях магазинів
Дослідивши ринок можна констатувати наступне:
• Погане державне регулювання В галузі є проблема з регулюванням наявні обмеження та податки роблять товар для виробництва дорогим, а його граничні державні ціни створюють ситуацію при якій і найбільші гравці йдуть в тінь.
• Значна тіньова частка на ринку зумовлена великим контролем. До того в ній замішані всі гравці на ринку і такий товар продається через всі канали продажу, а не продається в малих магазинах, представлений у найбільших роздрібних мережах.
• Імпорт основне джерело надходження товару Майже весь товар (85,01%) є імпортованим, що пов’язує його наявність з курсом валют, ситуацією з кордонами, імпортними митами тощо.
• Великі гравці На ринку є досить великі гравці, які мають значну частку ринку та ексклюзивні права на імпорт популярних брендів, проте не мають монополію що дозволяє малим компаніям нарощувати схожий асортимент
• Брендинг На ринку є великі сформовані іноземні бренди, які заслужили не лише українську пошану а й міжнародну популярність. Їх можна побачити в рекламі з американськими знаменитостями та їм посвящають пісні, що створює певний образ. Через це більшість нових брендів не зможе змагатись з ними на цьому поприщі.
• Заклади громадського харчування Ринок закладів громадського харчування перебуває у відносному рості, краще всього відчувають себе кав’ярні, які все більш зростають. На майбутнє прогнозується що всі напрями будуть збільшуватись, ключовими містами росту є Львів та Київ.
• Барна культура Барна культура в Україні набуває росту але вона теж має свої особливості – більшість барів обирають класичні товари коли готують коктейлі, через вже перевірену якість.
1. Загальна характеристика ринку
1.1. Аналіз тенденцій розвитку ринку (фактори, що впливають на ринок та їхній прояв протягом досліджуваного періоду: макро фактори, зміни поведінки споживачів; проблеми і передумови розвитку)
1.2. Загальні показники ринку
- Оцінка виробництва досліджуваних видів продукції в Україні
- Імпорт за видами товарів
- Кількість працюючих закладів «з барною стійкою» (та кількість ліцензій)
- Виручка закладів (2022- 2023 рр.)
1.3. Оцінка тіньового сегмента на ринку (шляхом інтерв'ю з учасниками ринку)
1.4. Сегментація і структурування ринку
- За видами напоїв
- За продажами в регіонах
- За походженням напоїв
2. Основні оператори ринку (постачальники алкоголю: імпортери і виробники (контрактне виробництво))
2.1. Перелік основних операторів ринку і їх структурування
- загальна інформація, основний профіль;
- товарні групи, торговельні марки і асортимент;
- регіональна представленість
2.2. Частки ринку основних операторів за товарними групами
3. Зовнішня торгівля та ЗЕД
3.1. Експорт напоїв для коктейлів з України в 2023 р. (обсяги)
3.2. Імпорт напоїв для коктейлів в Україну в 2023 р. (обсяги, структура за видами і ТМ (в розрізі пляшок - окремо виділення «коктейльних» брендів, частки імпортерів)
4. Ціна і ціноутворення на ринку. Закупівельні ціни для закладів з різних каналів (онлайн-рітейл, спеціалізовані постачальники, FMCG мережі (порівняння наприклад закупівлі у профільного постачальника, в METRO і на Rozetka)
5. Брендинг і реклама (аналіз просування конкурентів на ринку, як відбуваються продажі)
6. Аналіз споживання на ринку
6.1. Аналіз тенденцій ресторанної галузі
6.2. Кількість та структура за видами закладів
6.3. Аналіз тенденцій в замовленні коктейлів та інших напоїв
6.4. Ступінь задоволеності споживачів (аналіз відгуків, пов’язаних з напоями в коктейлях)
7. Висновки. Прогнозні показники ринку
7.1. Висновки і прогнозні тенденції розвитку ринку
7.2. Побудова гіпотез розвитку ринку. Прогнозні показники розвитку ринку в 2024 р.
7.3. Рекомендації по розвитку на ринку.
- Розвиток на ринку в цілому
- Перспективи розвитку у високому ціновому сегменті
8. Інвестиційна привабливість галузі
8.1. SWOT- аналіз компанії Замовника на ринку, з фокусом на аналізі ринкових можливостей та загроз для подальшої побудови SWOT-аналізу
8.2. PEST LE - аналіз факторів впливу на ринок та оцінка ймовірності і ступеня їх впливу
8.3. Існуючі ризики і бар'єри входу на ринок.
1. Оцінка виробництва досліджуваних категорій товарів в Україні в 2023 році, в натуральних показниках, тис. тонн.
2. Імпорт напоїв для коктейлів в Україну в 2023 році, в натуральних показниках, тис. тонн.
3. Кількість закладів з барною стійкою та ліцензією на продаж алкоголю в Україні в 2023 році, в натуральних показниках, тис. шт.
4. Виручка закладів з барною стійкою в Україні в 2022-2023 рр., в млн. грн.
5. Структура продажу алкогольних напоїв в Україні за регіонами і 2023 році, в натуральних показниках, тис. тонн.
6. Сегментація ринку імпортних алкогольних напоїв в Україні в 2023 році за видами, в натуральних показниках, тис. тонн.
7. Асортимент найбільших операторів ринку в Україні
8. Асортимент Метро та Новус на ринку алкогольних напоїв в Україні
9. Регіональна представленість досліджуваних компаній (філії)
10. Частки ринку основних операторів за товарними групами в Україні в 2023 році, в натуральних показниках, тис. тонн.
11. Експорт напоїв для коктейлів з України в 2023 році, в натуральних показниках, тис. тонн.
12. Імпорт напоїв для коктейлів в Україну за видами в 2023 році, в натуральних показниках, тис. тонн.
13. Імпорт напоїв для коктейлів в Україну за видами в 2023 році, в натуральних показниках, млн. пл.
14. Найбільші імпортери напоїв для коктейлів в Україну в 2023 році, в натуральних показниках, тис. тонн., млн. пл.
15. Найбільші імпортери напоїв для коктейлів в Україну за видами в 2023 році, в натуральних показниках, млн. пл.
16. Найбільші торгові марки напоїв для коктейлів в Україну за видами в 2023 році, в натуральних показниках, млн. пл.
17. Імпорт лікерів в Україну за смаками в 2023 році, в натуральних показниках, млн. пл.
18. Імпорт сиропів в Україну за смаками в 2023 році, в натуральних показниках, тис. пл.
19. Ціни на товар з різних каналів за видами товару, грн/од
20. Результативна таблиця застосування ІМК на досліджуваних ринках
21. Використання основних каналів реклами на досліджуваних ринках по операторам
22. PR-діяльність основних операторів ринку та їх співпраця зі ЗМІ
23. Аналіз присутності операторів ринку в онлайн-каналах комунікації
24. Аналіз активності операторів ринку в онлайн-каналах комунікації
25. Опис брендів досліджуваних компаній
26. Перелік та опис галузевих виставок
27. Оцінка змін в ресторанній галузі в 2023 році порівняно з 2022 по категоріям
28. Кількість закладів громадського харчування в Україні 2023 р.
29. Можливості та загрози компанії на ринку алкогольних напоїв в Україні
30. PEST LE – аналіз алкогольних напоїв в Україні
31. Сегментація ринкових ризиків
32. Карта ризиків ринку алкогольних напоїв в Україні
1. Сегментація ринку алкогольних напоїв в Україні в 2023 році за видами, в натуральних величинах, %