Аналіз ринку коньяку в Україні. 2025 рік

Аналіз ринку коньяку в Україні. 2025 рік
Загальна характеристика
Дата підготовки: Березень 2025 року
Кількість сторінок: 55, Arial, 1 інтервал, 10 кегль
Графіків і діаграм: 17
Таблиць: 34
Спосіб оплати: передоплата
Спосіб отримання: електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді
Мова звіту: українська, російська, англійська
35400 грн.
  • Ви можете замовити актуалізацію або адаптацію даного звіту під ваші цілі і завдання, а також придбати частину звіту (не менш 50%) по більш доступній ціні
  • Не знайшли дослідження вашого ринку? Зв'яжіться з нашими консультантами – перейти в контакти
  • Так само ви можете замовити бізнес-план для вашої бізнес-ідеї

Анотація до аналізу ринку:

Аналітиками компанії Pro-Consulting, проведено дослідження ринку коньячної продукції. Було проаналізовано тенденції та показники ринку, визначено канали збуту, споживачів та конкурентів. Наведено перелік та опис основних операторів ринку. Досліджено зовнішню торгівлю. Проведено аналіз споживання на ринку. Зазначено основне держане регулювання галузі. Зроблено SWOT та PESTLE аналізи. Оцінено існуючі ризики та бар’єри входу на ринок.
Основні проблеми ринку коньячної продукції:
Відсутність сировини на ринку
Українська коньячна промисловість переживає глибоку сировинну кризу через низку подій, що вдарили по виробництву та ланцюгах постачання. До 2010 року українське виноградарство поступово скорочувалося: площа виноградників зменшилася з 109,6 тис. га у 2000 році до 87 тис. га у 2010 році. Анексія Криму у 2014 році призвела значного зниження площі виноградників до 45,4 тис. га у 2015 році (зібрано 386,3 тис. тонн винограду). Згодом збройний конфлікт на сході країни, COVID-19 та повномасштабне вторгнення росії у 2022 році загострили кризу. З 2021 до 2022 року площа виноградників скоротилася майже на третину — з 34,7 тис. га до 29,3 тис. га, а врожайність склала до 92 ц/га. У 2022 році зібрано лише 258 тис. тонн винограду (проти 264,1 тис. тонн у 2021).
Протягом 2022–2024 років українське виноградарство зазнало катастрофічних втрат. У 2022 році через окупацію південних областей втрачено 20 тис. тонн врожаю, а 125 із 266 виноградарських підприємств припинили роботу. У 2023 році загальні обсяги виробництва впали на 5% і становили майже 245 тис. т (проти 258 тис. т у 2022 році), а площа виноградників — на 9,3% до 26,3 тис. га. Найбільше скорочення спостерігалося в Одеській області (-13,4% площ), що знизило виробництво виноматеріалів на 15%. У 2024 році через засуху та аномальну спеку якість врожаю різко погіршилася, це загалом зменшило переробку винограду на 36,5% (до 31,9 тис. тонн).
Протягом трьох років українське виноградарство втратило понад 25% площ і 30% врожаю. За прогнозами, до 2030 року Україна зможе відновити до 80% довоєнних обсягів вирощування та переробки винограду за умови стабільних інвестицій та адаптації до кліматичних ризиків.
Наразі наслідки сировинної кризи в коньячній галузі призвели до значного скорочення внутрішнього ринку. Дефіцит сировини змушує виробників і продавців усе більше покладатися на імпорт — як на виробничі матеріали, так і на готові напої. Через це інвестиційна привабливість галузі різко знизилася: без чіткої державної підтримки та довгострокової стратегії виробники втрачають мотивацію до відновлення довоєнних виробничих потужностей.
Зростання кількості дешевого імпортного продукту
Зростання імпорту дешевої продукції (загалом з Молдови та Грузії) бренді – стає суттєвим чинником, що унеможливлює здорову конкуренцію на ринку. За результатами аналізу ринку, у 2021 році виробнича ціна продукції «Коньяк України» та бренді становила 106,42 грн/л, тоді як середня ціна на імпортні напої була значно нижчою – 63,13 грн/л. Протягом наступних років, попри поступове зростання виробничих витрат до 118,93 грн/л у 2024 році, середня імпортна ціна лишається на нижчому рівні (81,29 грн/л).
Ця розбіжність у вартості створює ситуацію, коли дешевша імпортна продукція отримує значну перевагу в очах споживачів, адже вона дозволяє зекономити кошти навіть за рахунок потенційно нижчої якості. Таке положення справ позбавляє можливості вітчизняним виробникам ефективно конкурувати, адже високі витрати на виробництво примушують їх встановлювати вищі ціни на свою продукцію. Водночас галузь перебуває в очікуванні запровадження санкцій проти іноземних брендів, які продовжують реалізовувати свою продукцію не лише в Україні, а й на ринку країни-агресора.

Детальний зміст:

1. Загальна характеристика ринку
1.1. Опис ринку
1.2. Аналіз тенденцій розвитку ринку
1.3. Загальні показники ринку
1.3.1. Розрахунок ємності ринку в 2014-2024 рр. (за формулою «виробництво + імпорт – експорт») у натуральних показниках
1.3.2. Обсяг продажів продукції на ринку у грошових показниках
1.3.3. Потужності виробництва (в тому числі на окупованих територіях)
1.4. Сегментація і структурування ринку (за видами, походженням, регіонами)
2. Державне регулювання галузі
2.1. Основні закони, що регулюють галузь (перелік, короткий резюме і особливості законів та ліцензій)
2.2. Податки і збори на ринку (загальне оподаткування бізнесу; імпортні та експортні мита, плани про їхню зміну (при наявності))
2.3. Зміни, що будуть впроваджені після заборони використання назви «коньяк»
3. Основні оператори ринку (виробники та імпортери)
3.1. Перелік основних операторів ринку і їх структурування (загальна інформація, види діяльності і спеціалізація; товарні групи, торговельні марки і асортимент; регіональна представленість)
3.2. Фінансовий стан найбільших виробників (виручка, витрати, рентабельність)
3.3. Частки ринку основних операторів ринку (виробників з урахуванням експорту та імпортерів)
3.4. Ступінь конкуренції і ризики. Факторний аналіз ринкових часток конкурентів
4. Виробництво продукції в 2014-2024 рр.
4.1. Динаміка виробництва в кількісних показниках
4.2. Частки виробників
5. Зовнішня торгівля та ЗЕД
5.1. Експорт бренді з України в 2014-2024 рр. (обсяги, структура, географія)
5.2. Імпорт коньяку та бренді в Україну в 2014-2024 рр. (обсяги, структура, географія)
6. Ціна і ціноутворення на ринку
6.1. Динаміка цін на продукцію
6.2. Середні поточні ціни на продукцію
6.3. Опис факторів, що впливають на формування ціни, структура
7. Брендинг і реклама
8. Аналіз споживання на ринку
8.1. Зміна споживчих вподобань на ринку
8.2. Аналіз інтернет-аудиторії в галузі, пошукових запитів і видачі конкурентів
8.3. Аналіз незадоволеної потреби на ринку
8.4. Ступінь задоволеності споживачів (аналіз відгуків)
9. Інвестиційна привабливість галузі
9.1. Аналіз ринкових можливостей та загроз для подальшої побудови SWOT-аналізу
9.2. PEST LE – аналіз факторів впливу на ринок та оцінка ймовірності і ступеня їх впливу
9.3. Існуючі ризики і бар'єри на ринку
10. Висновки. Прогнозні показники ринку
10.1. Висновки і прогнозні тенденції розвитку ринку
10.2 Побудова гіпотез розвитку ринку. Прогнозні показники розвитку ринку в 2025 - 2027 рр.

Перелік таблиць:

1. Якісні межі дослідження (за класифікаторами НПП та УКТЗЕД)
2. Ємність ринку коняку та бренді в Україні, 2014 - 2024 рр.,в натуральному виражені, млн л
3. Обсяг продажів коняку та бренді в Україні, 2021 - 2024 рр., в грошовому вираженні, млн грн
4. Потужності основних виробників Коньяків України та бренді в України, млн л. на рік
5. Розподіл коняку ї та бренді в України в 2021 - 2024 рр., в натуральному виражені, %
6. Частки ринку коньяку та бренді в Україні за категоріями в 2021–2024 рр., в натуральному виражені, %
7. Чистий дохід від реалізації продукції основними операторами ринку «Коньяк України» та бренді в Україні в 2021-2024 рр., в грошовому виражені, тис. грн
8. Операційні витрати основних операторів ринку «Коньяк України» та бренді в Україні в 2021-2024 рр., в грошовому виражені, тис. грн
9. Валова рентабельність основних операторів ринку «Коньяк України» та бренді в Україні в 2021-2024 рр., в грошовому виражені, %
10. Частки ринку основних операторів коньяку та бренді в Україні, 2023 рік, в натуральних показниках, %
11. Основні параметри оцінки конкурентного середовища на ринку за методикою М. Портера
12. Частка основних виробників «Коньяку України» та бренді в Україні в 2021 - 2024 рр., в натуральних показниках, млн л
13. Географія експорту бренді з України в 2021 - 2024 рр., у натуральному вираженні, тис. л
14. Географія експорту бренді з України в 2021 - 2024 рр., у грошовому вираженні, млн грн
15. Імпорт коньячного спирту та продукції на основі коньячного спирту в Україну в 2021 - 2024 рр., у натуральному вираженні, млн л
16. Імпорт коньячного спирту та продукції на основі коньячного спирту в Україну в 2021 - 2024 рр., у грошовому вираженні, млн грн
17. Структура імпорту коньяку та бренді за категоріями в Україну в 2021 - 2024 рр., у натуральному вираженні, млн л
18. Структура імпорту коньяку та бренді за категоріями в Україну в 2021 - 2024 рр., у грошовому вираженні, млн грн
19. Географія імпорту коньяку та бренді в Україну в 2021 - 2024 рр., у натуральному вираженні, тис. л
20. Географія імпорту коньяку та бренді в Україну в 2021 - 2024 рр., у грошовому вираженні, млн грн
21. Середні поточні ціни на продукцію основних брендів у мережах України, грн, за пляшку з ПДВ
22. Результативна таблиця застосування ІМК на досліджуваних ринках
23. Використання основних каналів реклами на досліджуваних ринках по операторах
24. PR-діяльність основних операторів ринку та їх співпраця зі ЗМІ
25. Аналіз присутності операторів ринку в онлайн-каналах комунікації
26. Аналіз активності операторів ринку в онлайн-каналах комунікації
27. Аналіз брендингу основних операторів ринку алкогольних напоїв з використанням виноградного спирту
28. Перелік та опис останніх галузевих виставок
29. Аналіз пошукових запитів за найбільш популярними запитами за запитами «коньяк» та «бренді» в Україні, квітень 2025 р.
30. Аналіз пошукових запитів за торговими марками на ринку коньяків та бренді в Україні, квітень 2025 р.
31. Аналіз ринкових можливостей та загроз для побудови SWOT-аналізу
32. PEST LE – аналіз ринку коньяку виробів в Україні
33. Карта ризиків на ринку
34. Бар’єри для виробників алкогольних напоїв з використанням виноградного спирту в Україні

Перелік графіків і діаграм:

1. Номінальний ВВП України в 2019-2024 роках, в доларовому вираженні, млрд доларів
2. Середній річний обмінний курс гривні до долара та євро в 2019-2024 рр., грн/долар, грн/євро
3. Дефлятор ВВП в 2019-2024 рр., річний %
4. ВВП на душу населення в Україні в 2019-2024* рр., долари
5. Середній дохід на особу в країнах станом на 2023 рік, доларів/місяць
6. Структура ТМ за асортиментом коняку та бренді в Україні, станом на квітень 2025, за видами, %
7. Структура тари за асортиментом коняку та бренді в Україні, станом на квітень 2025, за видами, %
8. Регіональна структура виробництва «Коньяків України» та бренді у 2024 році у натуральному вираженні, %
9. Місце розташування основних виробників «Коньяк України» та бренді в Україні
10. Динаміка виробництва «Коньяку України» та бренді в Україні в 2014 - 2024 рр., у натуральному вираженні, млн л
11. Динаміка експорту бренді з України в 2014 - 2024 рр., у натуральному вираженні, млн л
12. Динаміка експорту бренді з України в 2014 - 2024 рр., у грошовому вираженні, млрд грн
13. Динаміка імпорту коньяку та бренді в Україну в 2014 - 2024 рр., у натуральному вираженні, млн л
14. Динаміка імпорту коньяку та бренді в Україну в 2014 - 2024 рр., у грошовому вираженні, млрд грн
15. Динаміка середніх цін виробників на бренді (включно з "Коньяк України") в Україні в 2021 – 2 місяці 2025 рр., грн/л
16. Орієнтовна структура собівартості виробництва продукції з використанням виноградного спирту, %
17. Обсяг ринку коньяку (брендів) в 2023-2027* роках в Україні, в натуральному вираженні, млн л

Вас може зацікавити

Зв'язатися з нами