В Україні сьогодні активно розвивається тепличний бізнес. Цьому сприяють кліматичні умови (овочі і фрукти можна вирощувати тільки в теплу пору року) і високий споживчий попит на свіжі продукти даної категорії круглий рік. Перспективним експерти називають вирощування тепличної полуниці, попит на яку є як на ринку B2B, так і на ринку B2C. Полуниця використовується для переробки та подальшої реалізації. Багато підприємств закуповують ці ягоди для виробництва йогуртів, соків, варення, джемів. Цікавість до вирощування полуниці з боку бізнесу обумовлений, в першу чергу, високою рентабельністю її виробництва.
Вирощування полуниці в теплицях має ряд переваг, а саме:
• збільшення проміжку часу в році, що підходить для вирощування полуниці;
• компактне розміщення саджанців в теплиці, що дозволяє ефективно і економно заповнювати територію;
• мінімізація впливу на врожай погодних умов;
• полегшений догляд за ягодами за рахунок відсутності впливу зовнішніх факторів на зростання кущів.
У той же час, вирощування полуниці в теплицях пов'язане і з деякими складнощами. Так, якщо опалення теплиці в зимовий період неможливо, то вирощування ягід на цей час припиняється.
Ринок вирощування полуниці відрізняється сезонністю (січень-травень, вересень-грудень), що дозволяє його операторам отримувати дохід протягом всього року. Разом з тим, вирощування полуниці взимку є більш витратним - як наслідок, ціни на ягоди ростуть, а попит падає.
Влітку фіксується великий попит на польову полуницю, а не тепличну, оскільки вона значно дешевше. З травня по вересень найбільшою популярністю у споживачів користується польова полуниця, але з початку травня по другу половину вересня найбільш вигідною вважається теплична полуниця. Помісячна динаміка споживання полуниці в Україні в натуральному вираженні представлена на діаграмі нижче.
Період з березня по квітень і з вересня по листопад - найперспективніший час для продажу полуниці, оскільки в ці періоди на ринку переважають імпортні ягоди. Необхідно відзначити, що в 2015-2016 роках частка імпорту полуниці значно скоротилася в порівнянні з 2014 роком, що дозволило вітчизняним споживачам закріпитися на внутрішньому ринку.
На розвиток ринку полуниці впливають кілька основних факторів, до якому належать економічна нестабільність, а також анексія Криму, який обіймав значну частку в обсягах виробництва полуниці. Крім того, ситуація в сегменті схильна до змін через девальвацію гривні і збільшення вартості імпортних саджанців, добрив і технологій, падіння купівельної спроможності населення і скорочення державних програм, спрямованих на підтримку АПК.