Ринок франчайзингових послуг в Україні проаналізовано компанією Pro-Consulting в квітні 2020 року. В результаті дослідження були визначені обсяг і структура цього ринку, розглянута діяльність основних операторів, які надають консультативні послуги в сфері франчайзингу, визначено інвестиційна привабливість даного напрямку бізнесу. Готовий аналіз ринку франчайзингових послуг в Україні можна придбати на сайті компанії.
Вам буде також цікаво почитати про те, як пережити COVID-19 вітчизняним франчайзинговими мережами - читайте матеріал
Побудова і розвиток бізнесу на основі франчайзингу популярно у всьому світі. Найбільш поширена така модель в галузях громадського харчування, роздрібної торгівлі, сфері послуг.
Поширенню франчайзингу сприяють:
• підвищена рентабельність інвестицій;
За даними Міжнародної асоціації франчайзингу, за початковий десятирічний період франчайзі мають середню рентабельність інвестицій 600%, тоді як у незалежних компаній вона в два рази менше - 300%.
• висока стійкість бізнесу, побудованого по франшизі.
Із загальної кількості новостворених незалежних компаній близько 90% банкрутують протягом 3-х років, а серед франчайзі за той же час припиняють діяльність менше 10%.
Рекомендуємо також почитати матеріал про плюси бізнесу по франшизі
Український ринок франчайзингових послуг знаходиться на початковому етапі становлення і розвитку. Про це свідчать високі темпи зростання кількості франчайзингових точок - на 40-50% щорічно. У нашій країні вже присутні деякі світові бренди-франчайзери, такі як McDonalds, KFC, Hertz, Groupe Auchan і Domino's Pizza. У той же час в Україні активно з'являються вітчизняні франшизи. Вони користуються підвищеним попитом через доступних цін і більш зрозумілої системи робочих процесів. З цієї причини великі іноземні франчайзери активно використовують субфранчайзингу, при якому для побудови локальної мережі вибираються один або кілька місцевих партнерів.
У нас на сайті є до покупки готове дослідження ринку франчайзингових послуг в Україні (2020 рік) - ознайомтеся зі структурою звіту
Аналіз ринку франчайзингових послуг показує, що в Україні працюють лише шість великих гравців, що надають консультаційні послуги в сфері розробки, просування та продажу франшиз. Це, як правило, міжнародні консалтингові компанії, крім України, що мають офіси в інших країнах, таких як Росія і Казахстан.
Факторами, що перешкоджають більш активному поширенню франчайзингу в нашій країні, є:
• недосконалість законодавчої бази;
• дефіцит досвіду у вітчизняних підприємців;
• низька культура виконання договірних зобов'язань і поводження з чужої інтелектуальної власністю;
• недостатня доступність кредитних ресурсів.
Подальший розвиток ринку франчайзингових послуг в Україні залежить від успішності подолання зазначених вище перешкод і загального стану української економіки.
Якщо у вас є ще пара хвилин, почитайте про ринок франшиз одягу в Україні