Аграрний сектор з кожним роком відіграє все більшу роль в економіці України. На минулий рік агрохарчова галузь нашої країни експортувала продукції на 17 млрд доларів, що становить 39% усього експорту товарів. Багато вітчизняних інвесторыв вибирають сільське господарство для вкладення коштів. Причому, в цій галузі поки є місце як для великих, так і для середніх, і навіть дрібних виробників.
Людей на земній кулі з кожним роком стає все більше, а значить збільшується і потреба в продуктах харчування. І мова йде не тільки про традиційні для України зернові та олійні - пшениця, кукурудзя і соняшник, а й про культури, які все ще знаходяться в категорії нішевих. Саме вирощуючи нішеві найлегше завоювати місце під ринковим сонцем молодим господарствам.
Які ж це культури? Про багатьох з них ми вже неодноразово писали і представляли готові бізнес-плани організації їх виробництва.
Сорго
Культура з величезним зростаючим ринком збуту. 60% світового споживання сорго доводиться на США, Китай, Індію, Мексику, Нігерію і Ефіопію. Крім того, що з сорго можна випускати продукти харчування і високоефективні корми для тварин, воно добре підходить для виробництва біоетанолу, використання якого в Україні стає все більш актуальним.
Нут
Вся Азія, Близький Схід, Північна Африка їдять нут. Є попит на цей аналог гороху і в Європі - в Великобританії, Іспанії, Німеччині, Чехії, Голландії. Нут добре росте при високих температурах, але морози йому також не перешкода. Це сама холодостійка рослина з бобових. Важливим для вітчизняних аграріїв є здатність нуту відновлювати грунт. Підраховано, що після збирання нуту, на гектарі поля залишається стільки поживних речовин, як після внесення 15-20 т гною. Врожайність нуту в наших умовах варіюється в межах від 2 т/га до 4 т/га. Ринкова ціна нуту в два і більше разів вища, ніж пшениці.
Льон
Ще одна експортоорієнтована культура. Найперспективніший ринок для вітчизняних льонарів - Євросоюз. Там щорічно споживається близько мільйона тонн лляного насіння. Дана культура відрізняється тим, що на її вирощування потрібні порівняно невеликі вкладення на одиницю площі. Тому рентабельність виробництва льону становить 40-50% при мінімальній врожайності 1 т/га і доходить до 250% при досягненні 2,5 т/га.
Гірчиця
Культура, яка має високий, але поки ще недостатньо оцінений в Україні потенціал. Наші фермери зазвичай сіють гірчицю для того, щоб підвищити майбутню врожайність поля. Наприклад, якщо на ньому вимерзли озимі. Разом з тим, гірчиця і сама по собі цінний продукт. Ціна насіння на європейському ринку знаходиться в межах 800-900 євро за тонну, потреба ЄС - близько 200 тис. тонн в рік. При правильному дотриманні технології, рентабельність вирощування гірчиці в Україні може бути на рівні 60%.
Всі згадані вище культури мають подібні ринкові переваги: великий і зростаючий експортний потенціал в поєднанні з невеликими обсягами вирощування в Україні. Саме такі культури найбільш придатні для нових учасників аграрного ринку. Ну а бізнес-плани їх виробництва замовляйте у компанії Pro-Consulting.
Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями: