Для тих, кому час дорогий: огляд ринку доставки продуктів в Україні
4856

Для тих, кому час дорогий: огляд ринку доставки продуктів в Україні

Продукти харчування є однією з найважливіших і ходових груп товарів в усі часи. Якщо без чогось іншого ми більш-менш можемо обійтися, то без їжі наш організм довго не протягне. В даний час цивілізованим людям, щоб вижити, не потрібно ходити на полювання або іншим чином безпосередньо добувати їжу. Та й жителям великих міст робити це було б проблематично. Сьогодні урбанізоване населення зосереджено на добуванні грошей, а харчування може і саме прийти до них за цими грошима.

Йдеться про доставку продуктів в офіс, додому або інше місце за бажанням клієнта. Зараз цей напрямок бізнесу в Україні досить бурхливо розвивається. А з'явилося воно на початку 2000-х, як сервіс по організації обідів в офісах тих компаній, які надавали такий бонус своїм працівникам. Трохи пізніше стали виникати і служби доставки продуктів додому від великих рітейлерів. Першою таку послугу запустила компанія Фуршет в 2003 році. Потім були Мегамаркет - в 2007-му і Фоззі - в 2008-му. Тоді ж, у 2008 році, доставляти продукти і страви з супермаркетів та закладів громадського харчування почав Екіпаж-Сервіс.

У 2009-му на столичному ринку доставки їжі працювало вже близько 50 компаній. Їх основними клієнтами продовжували залишатися фірми, які організовували харчування співробітників в своїх офісах і виділяли на ці цілі в середньому 10-20 тис. грн на місяць. Таких роботодавців в Києві було не більше 10% від загальної кількості.

З тих пір багато що змінилося. Країна пережила дві кризи - в 2008 і 2014 роках. Але в проміжках між кризами ринок доставки їжі активно розвивався і продовжує це робити. Каталізатором стало збільшення доступності мережі інтернет, а також поширення західноєвропейської і американської корпоративної та побутової культури. Все більше сучасних міських жителів вважають за краще не витрачати час на походи в магазин за продуктами харчування, а користуватися службами доставки. Звичайно, дозволити це можуть собі досить забезпечені верстви населення, які зосереджені в основному у великих містах. Відновлення доходів українців після кризи 2014 року сприяло зростанню продажів продуктів харчування, в тому числі і дистанційних.

Більше 60% ринку доставки їжі як і раніше сконцентровані в Києві, проте останнім часом намітилася тенденція по розширенню його географії, в тому числі і на невеликі міста. Мережа супермаркетів Metro C&C, поряд з Києвом, Дніпром, Харковом, Одесою та Львовом, стала надавати послугу доставки жителям Вінниці, Житомира та Запоріжжя. «Наш Край» охопив доставкою майже два десятка населених пунктів центральних і західних регіонів України, таких як Бердичів, Луцьк, Чернівці, Рівне та інших менш великих.

Разом з тим, українському ринку доставки продуктів харчування все ще далеко до вичерпання потенціалу розвитку. Всього 2-3% від загальної кількості закладів громадського харчування мають послуги з доставки готових страв і напівфабрикатів. Не виходячи з дому, купують продукти харчування лише близько 5% українців. Подальшому зростанню даного ринку буде сприяти збільшення прошарку населення нашої країни, для якої час дорожчий за гроші, витрачені на оплату доставки продуктів.

 

Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями:

 

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами