Молоко і хліб - два продукти, які здавна є компонентами хорошого харчування. Про здорову людину говорили, що у нього кров з молоком. Ну а хліб завжди був символом добробуту народу. Зараз часи трохи змінилися. Сучасним споживачам уже мало окрайця хліба і гуртки молока, їм подавай широкий вибір хлібобулочних, кондитерських виробів і молочної продукції. І українські виробники справляються з вимогами ринку, а хто не справляється, сходить з дистанції, оскільки конкуренція за увагу покупця висока.
На рівень конкуренції впливає не тільки велика кількість компаній-виробників, але і скорочення населення країни внаслідок природного убутку і міграційних процесів, а також зростання імпорту в сегментах кондитерських виробів і молочних продуктів. Так, за минулий рік частка іноземної молочної продукції зросла на 0,5% в порівнянні з 2017-м, а імпортні кондитерські вироби віджали у вітчизняних на 1,4% ринку більше, ніж роком раніше. Така тенденція є наочним підтвердженням зростання купівельної спроможності українців, оскільки закордонні солодощі та молочка у нас коштують дорожче і вважаються більш якісними.
Правда, ціна на місцеву продукцію в розглянутих сегментах також демонструє схильність до зростання. До цього змушує підвищення вартості виробничих ресурсів і сировини. Тому в грошовому вираженні обсяги ринків збільшуються значно швидше, ніж в натуральному. А якщо говорити про хлібобулочні вироби, то їх випускається все менше, хоча наявність великого тіньового сегмента заважає оцінити справжні параметри даного ринку.
Як вже було написано вище, запорукою виживання на сьогоднішніх ринках кондитерки, молочки і ХБВ є відстеження трендів споживчих переваг і наслідування їм. У міру зростання доходів українців, все більше наших співвітчизників віддають перевагу не тільки ситній, але і здоровій їжі, і готові платити за неї вищу ціну. У зв'язку з цим більша увага приділяється рецептурі продукції, наявності в ній натуральних і корисних для організму інгредієнтів.
Поки далеко не повністю реалізований і експортний потенціал української хлібобулочної, молочної та кондитерської продукції. Зростання поставок вітчизняних ХБВ США показує, що для українських продовольчих товарів цілком можна знайти ємні ринки збуту і на цій основі розвивати власне виробництво.
Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями: