Наситимо всіх бажаючих: за результатами аналізу експорту яєць, курячого м'яса і соняшникової олії
2806

Наситимо всіх бажаючих: за результатами аналізу експорту яєць, курячого м'яса і соняшникової олії

Природно-кліматичні умови України дозволяють їй виготовляти значно більше сільськогосподарської продукції та продуктів її переробки, ніж може спожити населення нашої країни. Це дає можливість безболісно експортувати більші обсяги продовольства і отримувати валютний дохід для розвитку відповідних галузей та поповнення держбюджету.

Так, наявність багатої кормової бази дозволяє розвивати птахівництво, вихідними продуктами якого є курячі яйця і м'ясо. Прибутковість даної галузі залежить від собівартості виробництва і цін на внутрішньому і зовнішніх ринках. На собівартість впливають такі фактори як вартість кормів, енергоресурсів, ветеринарних препаратів, молодняку ​​та інших товарів, необхідних для виробництва. Ціни на внутрішньому ринку залежать ще й від загального обсягу пропозиції м'яса і яєць, яке формується за рахунок виробництва як великих підприємств, так і невеликих ферм, а також домогосподарств населення. На параметри ринку сильно впливає і епізоотична ситуація в країні. Наприклад, під час спалаху пташиного грипу експортні канали закриваються і на внутрішньому ринку спостерігається надлишкова пропозиція курячих продуктів, що призводить до падіння цін і прибутку виробників.

Найбільшим споживачем українських курячих яєць в 2018 році були Об'єднані Арабські Емірати. Великі експортні партії направлялися в Ірак і Катар. Загальний обсяг поставок яєць з України на міжнародний ринок досяг в 2018 році рекордних 107,5 тис. тонн. Європейський напрямок залишається все ще недостатньо освоєним, хоча після заборони кормів з формальдегідом в 2017 році, в ЄС відзначався дефіцит курячих яєць і зростання цін на них в Іспанії і Польщі.

Набагато краще йдуть справи з експортом до Європи курячого м'яса, поставки перевищують 100 тис. тонн. Наша країна стала третьою за обсягами в топі постачальників курятини в ЄС. У разі розширення квот, нарощування експорту в європейському напрямку триватиме, тим більше що цей ринок в минулому році втратила Бразилія через низьку якість своєї продукції. Європейські ж виробники, такі як Польща - 16,8% від загального обсягу виробництва курятини в ЄС в 2018 році - отримали можливість відправляти свою курятину на величезний ринок Китаю, що відкрився після дворічної заборони через пташиний грип.

Ще одним важливим українським експортним продуктом є соняшникова олія. У цьому секторі ринку наша країна є світовим лідером і продає свій продукт в 124 держави світу. За підсумками 2018-2019 маркетингового року очікується, що поставки соняшникової олії за кордон досягнуть абсолютного рекорду - 5,9 млн тонн. Конкурентами нашої соняшникової олії є більш популярні на міжнародному ринку пальмова та соєва олії. Обсяги їх виробництва роблять сильний вплив на експортні ціни. Так, в поточному році очікується зростання пропозиції пальмової олії на 3 млн. тонн, що буде сприяти зниженню цін і на інші види рослинних олій.

 

Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями:

Дата розміщення: 15.05.2019
дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами