Будь-яка примха за ваші гроші: аналіз ринку харчування поза домом в Україні
2713

Будь-яка примха за ваші гроші: аналіз ринку харчування поза домом в Україні

Заклади громадського харчування є незмінним елементом інфраструктури населених пунктів з давніх часів. Особливо зросло їх значення в сучасних мегаполісах, жителі яких часто не мають можливості приїжджати додому протягом дня для того, щоб пообідати. Крім того, заклади готельно-ресторанного сектора відіграють ключову роль в обслуговуванні туристичних потоків в країні. З огляду на це, не дивно, що більшість підприємств, які організовують харчування поза домом, розташовані в Києві та інших великих містах України.

Стан ринку громадського харчування безпосередньо залежить від купівельної спроможності населення і ділової активності в країні. Тому збільшення кількості закладів харчування поза домом загальмувалося з початком кризи в 2015-2017 роках і відновилося лише в минулому році завдяки поліпшенню економічної ситуації.

Якщо кількість клієнтів в українських кафе і ресторанах більше залежить від величини середніх зарплат в країні, то заклади харчування при готелях створюються в основному для обслуговування туристів, які приїжають в місто. Через це, велика частина готельних ресторанів належать до високої цінової категорії. Завдяки наявності в готелях інфраструктури для проведення масових заходів: приміщень для банкетів, кухні для приготування страв, вони часто конкурують з кейтеринговими компаніями в сегменті обслуговування різних урочистостей.

Вітчизняний кейтеринг охоплює сектори виїзного обслуговування заходів, організації харчування в офісах, навчальних закладах, медичних установах і військових частинах. Замовлення корпоративних клієнтів складають близько 70% ринку кейтерингу, ще чверть припадає на харчування учнів шкіл та інших навчальних закладів. 80% замовлень на організацію виїзного харчування виконуються місцевими українськими компаніями.

Перспективним напрямком розвитку на українському ринку харчування поза домом є організація відповідних підприємств на автозаправних станціях в якості супутнього бізнесу. На українських АЗС такий бізнес приносить в середньому всього 5-10% виручки, тоді як в США він дає до 50% доходу. Поки тільки половина вітчизняних АЗС мають кафе або фаст-фуди, але з урахуванням високої прибутковості таких установ, інвестиції в їх створення будуть рости.

За результатами аналізу українського ринку харчування поза домом можна прогнозувати і збільшення цін і розміру середнього чека в наших кафе та ресторанах. Цьому посприяють як зростання доходів українців, так збільшення витрат закладів на комунальні послуги та продукти. Продовжить також розширюватися частка продажів готових страв з доставкою, яка сьогодні становить 30%, але попит на таку послугу в столиці і великих містах збільшується на 30-40% щорічно.

 

Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями:

Дата розміщення: 13.05.2019
дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами