Конкурент для «Живчика»: чи є у нього перспективи. Коментарі гендиректора Pro-Consulting Олександра Соколова. FORBES
1661

Конкурент для «Живчика»: чи є у нього перспективи. Коментарі гендиректора Pro-Consulting Олександра Соколова. FORBES

Компанія IDS («Моршинська») запустила лінійку лимонадів з трьома смаками – яблука, грейпфрута й апельсина з персиком. Одна з причин – запит від споживачів на водночас натуральний і солодкий напій. Чи вдасться виробнику закріпитися на ринку

Найбільший виробник бутильованої води в Україні, група IDS Ukraine, продовжує створювати нетипові для себе продукти. У січні компанія випустила енергетичний напій «Воля». Тепер IDS запустила лінійку лимонадів на основі соку і мінеральної води. З 20 квітня «Моршинська Лимонада» зʼявиться вже у торгових мережах. Про це Forbes повідомили у пресслужбі компанії.

Вас можуть зацікавити готові звіти щодо релевантних ринків від Pro-Consulting:

Будь-який звіт може бути актуалізованний за вашим запитом. Зв’яжіться з Pro-Consulting.

«Лимонада» випускається у пляшках 0,5 і 1,5 л та в алюмінієвій банці обʼємом 0,33 мл. У складі продукту – від 5 до 10% соку. «Українські споживачі хочуть, з одного боку, отримувати задоволення від смачних напоїв, а з іншого – надають перевагу натуральним продуктам», – пояснює причини запуску «Лимонади» генеральний директор IDS Ukraine Марко Ткачук. Загалом IDS інвестувала у новий продукт 438 млн грн.

У 2022 році обсяг ринку солодких газованих напоїв в Україні скоротився на близько 28% і склав 1,3 млрд л, оцінює генеральний директор консалтингової компанії Pro-Consulting Олександр Соколов. Тоді як ринок лимонаду зменшився на 23–25%. Проте справа не в споживацькій поведінці. «Більшість виробників лимонаду були стабільнішими, бо, наприклад, Coca-Cola і Pepsi припиняли виробництво», – пояснює Соколов.

Зараз лідерами ринку лимонадів є компанія «Оболонь» («Лимонад» і «Живчик») з часткою близько 35% та «Бон Буассон» (серія «Класичні лимонади») – 20%.

Які перспективи може мати новий продукт IDS «Моршинська Лимонада»?

Ринок «на виріст»

На ринку солодких газованих напоїв найпопулярнішою категорією є кола. Вона займає частку 25% від загального ринку. Категорія лимонадів займає друге місце. На це впливає і те, що основні гравці, Coca-Cola і Pepsi, активні в проведенні рекламних кампаній, пояснює Соколов з Pro-Consulting.

У результаті українці пють приблизно у сім разів менше лимонаду, ніж європейці, каже директор з комунікацій Coca‑Cola Ukraine Андрій Бублик.

І дійсно, ринок лимонаду в Україні великий, але у розрізі асортименту доволі консервативний, зазначає бренд-менеджерка компанії «Уманьпиво» Яна Крижановська.

Проте в українців часто змінюються смаки, споживачі люблять інновації, каже директорка з маркетингу Ascania FMCG Інна Сірченко. Компанія випускає безалкогольні напої – квас «Ярило» та енергетик «Бандера смузі». Це надає перспективу для нового продукту, вважає Сірченко.

Соколов з Pro-Consulting погоджується. На його думку, новий продукт зацікавить супермаркети. Хоча б тому, що завдяки виходу на ринок гравця рівня IDS торгові мережі можуть розраховувати на великого постачальника лимонадів зі стабільним виробництвом.

Новий управитель для IDS Ukraine

У червні 2022-го Шевченківський районний суд Києва за клопотанням Офісу генпрокурора заарештував корпоративні права компаній з групи IDS Ukraine. Їх вартість – 53,4 млн грн, повідомляло тоді Бюро економічної безпеки України (БЕБ).

9 та 11 листопада Шевченківський суд передав в АРМА 100% корпоративних прав дистриб’юторської компанії IDS та Моршинського заводу мінеральних вод, які були заарештовані, тому що серед акціонерів IDS були підсанкційні російські бізнесмени. Пізніше АРМА оголосило конкурс на управителя для активів.

В середині березня компанія «Карпатські мінеральні води», що виробляє «Карпатську Джерельну», стала переможцем конкурсу, де виробляють мінеральну воду «Моршинська», а також дистрибуційної компанії IDS. Корпоративні права на ці активи перейдуть в управління конкурента після їх оцінки та укладання договору управління, зазначають в АРМА.

Управитель за свої послуги має право отримувати близько 20–30% чистого доходу, розповідав у грудні начальник відділу комунікації АРМА Павло Бульдович.

Проте за корпоративні права «Моршинської» ще потрібно поборотися. В IDS Ukraine заявили, що будуть оскаржувати результати конкурсу АРМА в українських і міжнародних судах. «При призначенні управителя було допущено низку порушень», – йшлося у повідомленні компанії.

Джерело: FORBES

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами