Аналіз ринку соків в Україні. 2021 рік

Аналіз ринку соків в Україні. 2021 рік
Загальна характеристика
Дата підготовки: Березень 2021 року
Кількість сторінок: 35, Arial, 1 інтервал, 10 кегль
Графіків і діаграм: 24
Таблиць: 12
Спосіб оплати: передоплата
Спосіб отримання: електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді
Мова звіту: українська
20600 грн.
  • Ви можете замовити актуалізацію або адаптацію даного звіту під ваші цілі і завдання, а також придбати частину звіту (не менш 50%) по більш доступній ціні
  • Не знайшли дослідження вашого ринку? Зв'яжіться з нашими консультантами – перейти в контакти
  • Так само ви можете замовити бізнес-план для вашої бізнес-ідеї

Анотація до аналізу ринку:

Компанія Pro-Consulting підготувала дослідження ринку соків в Україні за 2019 - 2020. В ході дослідження було проведено аналіз тенденцій розвитку ринку в динаміці: визначено фактори впливу, проблеми розвитку. Аналітиками компанії було визначено обсяги виробництва соків в розрізі видів, розрахована ємність ринку в досліджуваний період. Визначено основних операторів ринку, їх частки. Досліджено зовнішню торгівлю на ринку (імпорт, експорт). Визначено основні переваги споживачів, розглянуто особливості пошукової інтернет-активності споживачів, вивчено канали збуту продукції. За результатами дослідження сформовані висновки, досліджена інвестиційна привабливість галузі.
На сьогоднішній день в Україні спостерігається підвищений попит на мінеральні води і частково на соки. Така тенденція пояснюється прагненням споживачів купувати більше корисні напої, і одночасно відмовлятися від шкідливих газованих напоїв з високим вмістом цукру (висока калорійність, негативний вплив на шлунок та інші ризики зловживання даною категорією напоїв). Кількість українців, які стежать за своїм здоров'ям і уважно читають склад всіх продуктів харчування, зростає з року в рік. Саме тому склад і смак соку впливає на вибір потенційного споживача. Якщо порівняти якість соків, які вироблялися 20-30 років тому, з продукцією, що випускається в наш час, можна побачити колосальну різницю. Якщо соки при Радянському Союзі могли перебувати у відкритому стані близько 2 днів, то в наш час, завдяки смаковим добавкам, які стали невід'ємною частиною практично будь-якого соку, не менше 2 тижнів. У споживача даний факт може викликати сумніви щодо того, чи можна таку продукцію вважати здоровою, тому серед найбільш «просунутих» в темі здорового харчування споживачів більш популярними є соки прямого віджиму та фреші.
За останні роки ситуація на магазинних полицях змінилася кардинально: вибір став значно більше, упаковка - зручніше і естетичніше, і технологія промислового виробництва тепер зовсім інша.
Велика кількість різноманітної продукції на ринку соків, а також зростання вимогливості українського споживача привели до того, що переконати покупця придбати продукт тієї чи іншої ТМ стає все складніше. Тому виробники активно зайнялися експериментами з сортами: мікси «Яблуко-чорниця», «Яблуко-гранат-виноград», «Мандарин-яблуко», «Яблуко-малина», «Яблуко-буряк» та безліч інших. Тим часом поява численних смакових новинок згодом може привести до зворотного процесу - оптимізації асортименту: ті позиції, які отримали підтримку споживача, продовжують виробляти, ті, що споживалися менш активно – відправляються на доопрацювання рецептури або ж, що більш імовірно, припиняють вироблятися взагалі.
Особливістю вітчизняного ринку соків є домінування національного виробника. Імпортовані соки на полицях магазинів - явище не дуже популярне, в першу чергу, через те, що такі соки дорожчі, однак на даний момент спостерігаємо тенденцію до зростання частки імпорту на ринку. У той же час обсяги експорту досить високі, що свідчить про затребуваність нашого продукту за кордоном. Особливо затребуваним є яблучний концентрат.
2020 рік став важким для ринку соків, як і для всієї переробної промисловості України в цілому: карантинні обмеження наклали свій відбиток на обсяги виробництва, а тому і на ємність ринку загалом. Скоротилися також і обсяги експорту, в тому числі й яблучного концентрату, який є основною категорією сокового експорту України. Тому зростання імпорту дещо компенсувало нестачу.

Фактори впливу:
• 1. Сировина. Україна має великі потужності вирощування фруктів та овочів, з яких виготовляє соки (яблука, томати, виноград тощо), однак також є і імпортозалежною, зокрема від апельсинів, грейпфрутів, манго тощо.
• 2. Логістика. Україна має проблеми зі збереженням зібраного урожаю (складською логістикою). До того ж, обмеження щодо переміщень по державі та між державами в 2020 році вплинули на якість транспортування сировини для соків та готової продукції, що вплинуло також і на ціну.
• 3. Споживання. Сік – частина здорового харчування, тому зростання популярності такого типу харчування спричинює зростання обсягів споживання соків.
• 4. Купівельна спроможність населення. В періоди спаду товари-замінники, які є більш дешевими, стають більш популярними: наприклад, пляшка Кока-Коли 0,5 л коштує 12 грн, в той час як яблучний нектар тих же об’ємів коштує близько 15 грн., а сік – близько 23 грн.
• 5. Пандемічні обмеження – продовжують мати вплив на ринок та економіку держави в цілому.

Проблеми на ринку:
• Падіння купівельної спроможності споживачів у зв’язку з коронавірусною кризою.
• Зростання частки імпортної продукції, яка поки не становить для вітчизняних соків загрози витіснення, однак впевнено нарощує позиції на ринку.
• Зростання вибагливості споживача, складність у задоволенні його потреб.
• Конкуренція з більш дешевими товарами-замінниками: мінеральні та солодкі води, квас, холодний чай тощо.

Мотивацією покупки можуть виступати переваги, які надають соки. Часта реклама, а також інформаційний посил, який запевняє в тому, що споживання соків є корисним для організму, залишаються в підсвідомості споживача і можуть бути одним з ключових мотивуючих факторів. Тому не дивним є і той факт, що споживачі при виборі соку надають перевагу найбільш відомим торговим маркам. Також при виборі продукту велику роль відіграє обізнаність споживача про якість продукції.
Привабливість упаковки, хоч і відіграє роль у виборі для невеликої частки споживачів, однак з часом стає все більш важливим фактором, оскільки технології упаковки модернізуються, а споживач все більше прагне відчувати себе унікальним, а тому таким, що вартий найкращого, в тому числі і з візуальної точки зору. Враховуємо також, що часто вподобання споживачів є суто індивідуальними.

Детальний зміст:

1. Загальна характеристика ринку соків в Україні
1.1. Аналіз тенденцій розвитку ринку соків в Україні (фактори впливу, проблеми розвитку)
1.2. Загальні показники ринку, розрахунок ємності ринку соків (з виділенням концентратів) в 2019-2020гг. (Виробництво + імпорт - експорт), в натуральному (в літрах) i кількісному вираженні
1.3. Сегментація і структурування ринку соків (за видами (нектари, концентрати, соки і т.д.), походженням)
2. Виробництво та динаміка реалізації продукції в 2019-2020 рр.
2.1. Динаміка виробництва соків і концентратів в кількісних показниках
2.2. Динаміка виробництва соків і концентратів в вартісних показниках
2.3. Частки виробників соків в Україні
2.4. Ємність ринку солодких напоїв в 2019-2020 рр., в кількісних і вартісних показниках. Виробництво ТМ «Живчик» в категорії солодкі напої в натуральному і грошовому вираженнях в 2019-2020 рр., оцінка
3. Основні оператори ринку (виробники та імпортери)
3.1. Перелік основних операторів ринку соків і їх опис
3.2. Частки ринку основних операторів ринку
4. Зовнішня торгівля
4.1. Експорт соків (з виділенням концентратів) з України в 2019-2020 рр. (обсяг, структура, географія, частки експортерів)
4.2. Імпорт соків (з виділенням концентратів) в Україні в 2019-2020 рр. (обсяг, структура, географія, частки імпортерів)
5. Споживачі та їх переваги (включаючи онлайн)
5.1. Переваги споживачів стосовно товару, портрет споживача
5.2. Аналіз інтернет-аудиторії в галузі, оцінка на підставі Google Adwords
5.3. Структурування та сегментація споживання стосовно основної цільової аудиторії
6. Канали збуту продукції (опис і оцінка структури продажів по каналах)
7. Висновки. прогнозні показники
7.1. Висновки і прогнозні тенденції розвитку ринку соків в Україні
7.2. Побудова гіпотез розвитку ринку. Прогнозні показники розвитку ринку в 2021-2023 рр.
7.3. Рекомендації з розвитку на ринку соків в Україні
8. Інвестиційна привабливість галузі
8.1. SWOT-аналіз ринкового спрямування
8.2. PESTLE-аналіз факторів впливу на ринок
8.3. Існуючі ризики і бар'єри входу на ринок. Побудова карти ризиків на ринку

Перелік таблиць:

1. Ємність ринку соків, млн. літрів
2. Ємність ринку соків, млн. $
3. Динаміка виробництва соків, млн. літрів
4. Динаміка виробництва соків, млн. грн
5. Основні оператори ринку
6. Частки експортерів соків з України в 2019-2020 рр., в натуральному вираженні, млн. л, %
7. Частки імпортерів соків в Україну в 2019-2020 рр., в натуральному вираженні, млн. л, %
8. Найбільші споживачі в системі державних закупівель
9. SWOT-аналіз ринкового спрямування
10. PESTLE-аналіз факторів впливу на ринок соків
11. Сегментація ринкових ризиків
12. Карта ризиків на ринку соків України

Перелік графіків і діаграм:

1. Сегментація ринку соків за видами (соки, нектари, концентрати(готові до споживання))
2. Сегментація ринку соків за походженням
3. Частки виробників соків, млн. літрів
4. Ємність ринку солодких напоїв, млн. л
5. Ємність ринку солодких напоїв, млн. грн
6. Виробництво ТМ «Живчик» в натуральному і грошовому вираженні
7. Частки ринку основних операторів ринку
8. Динаміка експорту соків з України в 2019-2020 рр., в натуральному вираженні, млн. л
9. Динаміка експорту соків з України в 2019-2020 рр., в грошовому вираженні, млн. дол. США
10. Структура експорту соків з України в 2019-2020 рр., в натуральному вираженні, млн. л, %
11. Географія експорту соків з України в 2019-2020 рр., в натуральному вираженні, млн. л, %
12. Динаміка імпорту соків в Україну в 2019-2020 рр., в натуральному вираженні, млн. л
13. Динаміка імпорту соків в Україну в 2019-2020 рр., в грошовому вираженні, млн. дол. США
14. Структура імпорту соків в Україну в 2019-2020 рр., в натуральному вираженні, млн. л, %
15. Географія імпорту соків в Україну в 2019-2020 рр., в натуральному вираженні, млн. л, %
16. Ключові фактори, що впливають на вибір соку в Україні
17. Динаміка пошукових інтернет-запитів, пов’язаних з соковою продукцією, в березні 2020-лютому 2021 рр., тис.
18. Структура пошукових інтернет-запитів, пов’язаних з соковою продукцією, за смаками, в березні 2020-лютому 2021 рр., %
19. Рейтинг ТМ соків за кількістю інтернет-запитів, в березні 2020-лютому 2021 рр.
20. Структура споживання соків за категорією зайнятості споживача
21. Структура споживання соків за віком споживача
22. Канали збуту соків в Україні
23. Структура споживання соків за каналами збуту
24. Прогнозна ємність ринку соків в Україні в 2021-2023 рр., в грошовому вираженні, млн. дол. США

Вас може зацікавити

Зв'язатися з нами