Немає більш народного продукту в Україні, ніж макарони. Вони, поряд з крупами, є першими, чим запасаються люди під час криз, а Україна зовсім недавно пережила саме такий час. Причому, в період падіння купівельної спроможності населення віддає перевагу дешевим макаронам, виготовленим з борошна м'яких сортів пшениці.
Зараз відбувається відновлення економіки і підвищення доходів українців, загальний обсяг ринку макаронної продукції зменшується, а покупці звертають більше уваги на більш високу цінову категорію. Ці макарони відносяться до вищого сорту і виготовляються з борошна твердої пшениці. Для тих, хто любить різноманітність у харчуванні, продаються нетрадиційні види макаронів, виготовлені з рисового або гречаного борошна, з додаванням яєць, крохмалю, інших інгредієнтів, підфарбовані в різні кольори за допомогою натуральних барвників. Дані макарони як правило імпортуються, хоча деякі українські виробники, такі як Чумак, також випускають подібну продукцію.
У 2017 році було знижене імпортне мито на макарони з Євросоюзу, що сприяло нарощуванню їх поставок в Україну та збільшення рівня конкуренції навіть у традиційній ніші вітчизняних виробників - середньому і низькому цінових сегментах. Правда, це не заважає виходу на ринок нових великих учасників, таких як ТОВ «Стас І К», але змушує потіснитися деяких старожилів.
Одним із ключових чинників, що впливають на макаронний ринок, стало зростання цін на основну їх складову - пшеничне борошно. З 2016 року по другий квартал 2018 року цей ріст склав 24,3%. Більш динамічно ціни на борошно підвищуються як правило навесні, в період його найбільшого споживання, коли знижуються запаси круп і картоплі, і народ більше купує хліба, макаронів та інших борошняних виробів.
Крім борошна, в Україні дорожчають і інші необхідні для випуску макаронів ресурси, такі як енергоносії та персонал. Тому виробники також змушені піднімати ціни, незважаючи на скорочення ринку і конкуренцію імпортерів. У 2017 році макарони подорожчали на 5%, а в першому півріччі 2018 го - на 8% в порівнянні з аналогічними періодами минулих років.
За результатами проведеного дослідження ринку макаронної продукції в Україні, прогнозується уповільнення темпів його зниження до 5% в поточному році і перехід до невеликого 2-х відсоткового зростання в 2020-му. Збільшення доходів населення в результаті запланованого економічного зростання буде сприяти тому, що фактор низької ціни перестане бути головним критерієм вибору макаронних виробів. Підвищуватиметься попит на якісні і дорогі макарони, такі як італійська паста. Якщо вітчизняні виробники зможуть налагодити випуск подібної продукції, то отримають додаткових дохід і будуть конкурувати з імпортом за рахунок більш низької собівартості. Судячи за поточними тенденціями, макарони поступово перестануть асоціюватися в Україні з дешевою їжею швидкого приготування, а в більшій мірі перейдуть в розряд більш вишуканих страв, не чужих навіть людям, які сповідують ідеї здорового харчування.
Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями: